V sobotu 19. července byl na okruhu Red Bull Ring představen projekt prototypu kategorie LMP3, který bude od příštího roku k vidění v sériích European
V sobotu 19. července byl na okruhu Red Bull Ring představen projekt prototypu kategorie LMP3, který bude od příštího roku k vidění v sériích European Le Mans Series a Asian Le Mans Series.
Zatímco závodní auta GT mají svou pyramidu v podobě kategorií GTC čili GT3, dále GTE Am a vrcholného GTE Pro, v prototypech základní stavební kámen chybí. To se od roku 2015 změní a světové okruhy obohatí závodní stroj LMP3.
Filozofie projektu je mít co nejméně technických vymožeností a co nejnižší pořizovací cenu. Šasi budou jednotná, nicméně výrobců může být více. Velký zájem projevil Onroak Automotive, ale i SORA/Sebastien Loeb Racing.
Pořizovací cena je to, na čem si ACO zakládá. K zakoupení kompletního vozu, připraveného vyjet na trať, bude stačit maximálně 195 000 euro. Šasi má stát něco kolem 135 000 euro a motor 60 000 euro. Technický balík, zahrnující motor V8 o výkonu 420 koní, převodovku a elektroniku, bude dodávat ORECA, která poskytne i technickou pomoc. Sečteno a podtrženo, nákup auta a provoz jedné sezony v ELMS má stát 350 000 až 400 000 euro.
Prototyp bude uzavřený a musí splňovat bezpečnostní standardy Mezinárodní automobilové federace. Váha se má pohybovat mezi 870 – 900 kilogramy, což je relativně dost. Nicméně sportovní manažer ACO Vincent Beaumesnil váhu prototypů okomentoval slovy, že čím méně kilogramů, tím více je zapotřebí dražších komponentů.
První testovacích kilometrů by se vozy LMP3 měly dočkat na začátku roku 2015.
Aleš Sirný
COMMENTS
Tak ta váha je dost ujetá. Má li to být rozměrově menší auto s takovou váhou, no motor V8 na výdrž a k tomu levný bude dost těžký. Nevím za kolik se prodávaly PC do Ameriky kde jsou vytěsnovány, teď by se možná při úbytku LMP-2 v evropské sérií hodily, Mi LMP-3 prostě připadá jako nahrávka na smeč někomu. Snad zítra podebatujeme. Teď mi psal kamarád z tiskového je tam s manželkou, výška dva metry dělá stránky WSC.
Teď mi psal kamarád RSC z tiskového, ptal se naELMS a Brno, Neveu říkal za této ekonomické situace, která je teď není šance zvyšovat počet závodů!
Zítra budem u stolu číslo 31.
A to je prosim kde?