Na okruh v Le Mans vyjede těžká technika, zatáčky Porsche budou bezpečnější

Na okruh v Le Mans vyjede těžká technika, zatáčky Porsche budou bezpečnější

Okruh de la Sarthe, který každoročně hostí slavnou čtyřiadvacetihodinovku Le Mans, dozná několika bezpečnostních změn. Práce na okruhu budou probíhat

WEC: K testování v Paul Ricardu se zavázalo 87 % startovního pole
FIA WEC: Šestihodinovka pod posvátnou horou Fuji
FIA WEC: Toyota se dočkala prvního vítězství a rovnou na domácí půdě

Okruh de la Sarthe, který každoročně hostí slavnou čtyřiadvacetihodinovku Le Mans, dozná několika bezpečnostních změn. Práce na okruhu budou probíhat v prvním čtvrtletí letošního roku.

V plánu je odstranit travnaté okraje v zatáčce Mulsanne a instalovat nové obrubníky. ACO tím chce zabránit nehodám, ke kterým může dojit v případě, že se závodní vůz ocitne třeba jen i částečně na kluzkém travnatém povrchu.

Změnami projde i série oblíbených zatáček Porsche. I zde částečně zmizí travnaté plochy. V první zatáčce ještě bude na levé straně o třicet metrů rozšířena štěrková plocha a před ní se bude nacházet úniková zóna s betonovým povrchem. Místo pro diváky se tím posune směrem vzad. Dále budou v místě namontována svodidla, která jezdcům poskytnou lepší viditelnost v nadcházejících zatáčkách.

Na pravé straně nahradí ocelová svodidla takzvaná SAFER barrier, známá z amerických oválů. Měkká bariéra, lépe absorbující náraz, bude součástí nových betonových svodidel.

Dojde i na výměnu asfaltového povrchu dráhy. Větší přilnavost bude mít nový asfalt v zatáčkách Porsche a v šikaně Dunlop.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0