Na Norisringu se rozdávaly první body Porsche GT-3 Cupu F1-ligy

Na Norisringu se rozdávaly první body Porsche GT-3 Cupu F1-ligy

Něco málo přes 150 km severovýchodně od centrály značky Porsche ve Stuttgartu se rozjela nově otevřená série naší ligy, Porsche GT-3 Cup. Krátký němec

České Okruhy se ani v Belgii neztratily
CZO Racing Team vybojoval cenné stříbro
Hattrick týmu CZO Racing

Něco málo přes 150 km severovýchodně od centrály značky Porsche ve Stuttgartu se rozjela nově otevřená série naší ligy, Porsche GT-3 Cup. Krátký německý okruh Norisring si pro závodníky přichystal 2 závody, každý z nich měl 40 kol.

Už tréninkové časy napověděly, že se bude jednat o vyrovnané závody. Pole position si podle očekávání vyjel nováček v lize Zdeněk Zvěřina, který tak po delší době sesadil z trůnu Dennise Zeťáka. Ten stál na startu jako druhý. Rychlé časy z tréninku potvrdili Petr Kužela s Martinem Koštialikem, kteří v tomto pořadí vyplnili 2. řadu. Pěkných kvalifikačních časů dosáhli Michal Kopytko s Danem Pásztorem. Obsadili 5. resp. 6. místo. Možná trochu za očekáváním zůstal výkon Břetislava Uchytila. Musel se spokojit se 7. příčkou. Nespokojený s 8. místem byl zřejmě Andrej Chlebec. I Pavel Darebný se mohl očekávat výše. Deváté místo nebylo to, na co jsme od něj byli zvyklí. Do 1. desítky se se svým časem vešel ještě Marek Petráš. Své žluté Porsche zaparkoval Peter Šťavina na 11. pozici. Velmi pěkným výsledkem v kvalifikaci se uvedl host z CZO Ondřej Laušman, když vybojoval 12. místo. Porazil i mnohem zkušenějšího Zoltána Šťavinu. Další nováček v poli, Jirka Boček, se zařadil na rošt jako čtrnáctý. V plejádě nováčků pokračoval Marian Kovář, který se kvalifikoval jako patnáctý. Jakub Kurtiš startoval šestnáctý, před asi největším zklamáním kvalifikace, Jiřím Ničem. Zbylí jezdci se seřadili v následujícím pořadí: 18. Jaroslav Hájek, 19. Luboš Vugrinec, 20. Lukáš Sedláček, 21. Lorenzo de Ciutiis, 22. Tomáš Kuťka, 23. Tomáš Czintel, 24. Pavel Králíček, 25. Jaroslav Procházka, 26. Dominik Honzl. Do závodu měl zasáhnout i Michal Kučera, proti ale bylo jeho Porsche.

První závod

Start 1. závodu byl ovlivněn několika kolizemi. Ještě na startovním roštu kolidoval A. Chlebec s P. Darebným, a po nárazu do svodidel se propadl až na úplně poslední místo. Závod tu skončil pro J. Ničeho, kterému vypověděl službu motor. Nenastoupil ani do 2. závodu.
Daleko větší kolizi, ve které se octilo 5 vozů, jsme mohli vidět v 1. zatáčce. Nejdříve se nedohodly vozy P. Šťaviny a M. Kováře, následky pak nesli i D. Pásztor, O. Laušman a J. Kurtiš.

Mezitím se D. Zeťák probojoval do čela závodu před Z. Zvěřinu. Poměrně rychle se pak oba odtrhli od svých pronásledovatelů, zvlášť když P. Kužela své Porsche za šikanou roztočil a zdržel M. Koštialika, který na to doplatil ztrátou pozice ve prospěch P. Darebného.

Ve 4. kole bylo startovní pole už značně roztažené. První desítka už byla jasně oddělena od zbytku pole. I na zadních pozicích ale byly vytvořeny skupinky, ve kterých nebyla nouze o předjetí nebo dramatické momenty, kterým byla například kolize mezi J. Hájkem a M. Kovářem.
\"35\"

V 5. kole se ze závodu poroučel P. Králíček, když se začalo kouřit z motoru jeho Porsche.

Poprvé se měnil lídr průběžného pořadí v 10. kole. To Z. Zvěřina překonal D. Zeťáka. V tu dobu už se také zmenšoval interval mezi vedoucí dvojicí a 3. M. Koštialikem, který se pár kol před tím vrátil před P. Darebného. Za nimi následovali M. Kopytko a P. Kužela, který stahoval ztrátu z 2. kola. O 7. místo bojovali D. Pásztor s M. Petrášem, k nimž se připojil také B. Uchytil, který se za tuto dvojici propadl po vlastní chybě. Bodovanou desítku uzavíral J. Boček. Slušně měli závod rozjetý i L. Sedláček s L. de Ciutiisem na 11. resp. 12. pozici.

Zpět mezi 5 nejrychlejších se P. Kužela vrátil ve 13. kole, když se dostal před M. Kopytka. Ve stejnou chvíli ale už byl i B. Uchytil na své 7. příčce, když kromě chybujícího D. Pásztora předjel i M. Petráše.

Kolo s číslem 15 bylo kolo snů pro A. Chlebce, který se musel od startu závodu prodírat celým polem vzhůru. Ve zmiňovaném kole si polepšil o 4 pozice, když využil chyb L. Sedláčka a J. Bočka a předjel P. Šťavinu s L. de Ciutiisem. Před polovinou závodu tak byl znovu na bodovaných příčkách.

Po odstoupení P. Darebného se na 10. místo dostal P. Šťavina, své místo si udržel až do cíle. Cíl nespatřil ani J. Kurtiš. Spoustu času stály technické problémy M. Kopytka.
\"19\"

Pouhá 3 kola před cílem předjel A. Chlebec D. Pásztora a dostal se na 5. místo.
V posledním kole přišel B. Uchytil k defektu levé přední pneumatiky, čímž umožnil M. Kopytkovi posunout se aspoň na 8. místo.

Svou 1. výhru mohl slavit Zdeněk Zvěřina, který tak po delší době sesadil z trůnu Dennise Zeťáka. Ten skončil jako druhý. Petr Kužela zvládl svou stíhací jízdu a dotáhl se na 3. místo. Díky problémům mnoha favoritů se ze 4. místa v cíli radoval Marek Petráš, který se tak zasloužil o 1 z největších překvapení závodního víkendu. Poměrně nenápadně si Danko Pásztor dojel pro 5. pozici a 6 bodů do tabulky.
Z původních 26 dorazilo do cíle 22 jezdců.

Druhý závod

Po otočení startovního pořadí nejlepší desítky jezdců z 1. závodu, se do 2. závodu vydalo 23 pilotů.
Z Pole position tak startoval P. Šťavina, ale vůbec se mu nedařilo a už po 1. kole byl až šestý. V čele se usadila trojice M. Kopytko, B. Uchytil a D. Zeťák.
Ani tentokrát se vše neobešlo bez kolize. V šikaně hned v 1. kole se odehrála ještě větší strkaná než při úvodním závodě. Největší zásluhu na tom měly vozy M. Kováře a Z. Zvěřiny, které prakticky zablokovaly celou šikanu, ne však vinou svého jezdce.
Svou práci vzdal už 3. motor při tomto závodním víkendu. Smolařem se stal i D. Pásztor.

Smůlu měl opět M. Koštialik. Po poměrně dobrém startu ho na výjezdu ze šikany přetočil P. Kužela. Tento incident měl mimo záběry televizních kamer dohru ještě po závodě.
\"17\"

Po 4 kolech se už B. Uchytil neudržel mezi nejrychlejšími a postupně se propadl na 4. místo za D. Zeťáka a P. Kuželu. Za nimi následovali v pravidelných rozestupech A. Chlebec, M. Petráš a J. Boček, který si už ale musel hlídat záda před dotírajícím M. Koštialikem. Bodovanou desítku uzavírali P. Šťavina s T. Kuťkou.
Ještě v témže kole se měnil i samotný lídr průběžného pořadí, kterým se po předjetí M. Kopytka stal D. Zeťák.

Z. Zvěřina stahoval svou ztrátu nabranou v 1. kole velmi rychle a v 7. kole byl už na 10. pozici.

Mezi odstoupivší se přidali i L. de Ciutiis, kterého zradil motor, a J. Hájek, který havaroval a znepříjemnil život T. Czintelovi, který narazil do jeho stojícího vozu. Poruchovost motorů poznali i L. Sedláček a Z. Šťavina, který měl tento závod rozjetý lépe než ten první, když odstupoval z 11. místa.

V 9. kole se měnilo pořadí na stupních vítězů. P. Kužela odsunul M. Kopytka na 3. místo.

Nervově vykolejený se musel cítit M. Koštialik. Když se dotáhl na čtvrtého A. Chlebce, začal znovu dělat chyby a propadl se na 7. místo.
\"15\"

Stíhací jízda Z. Zvěřiny bylo opravdu famózní. Ve 23. kole už byl ve vedení. Čekala ho ale ještě zastávka u mechaniků, po níž klesl na 5. pozici.
Na bodovaných místech se chvíli ukazoval M. Kovář, v 28. kole ho ale z TOP10 vyšoupl P. Šťavina.

Stupně vítězů neudržel M. Kopytko. Z. Zvěřina ho předjel až v úplně poslední zatáčce závodu. Velké štěstí měl také B. Uchytil, který v posledních kolech chyboval tak, že se na něj dotáhl M. Petráš. K předjetí ale nedošlo, byť motor Porsche B. Uchytila vzdal službu okamžitě po projetí cílem.

Ve 2. závodě jsme na stupních vítězů viděli stejnou sestavu jako v tom prvním, jen byl každý na jiném stupínku. Jen o 3,2 vteřiny zvítězil Dennis Zeťák před Petrem Kuželou. V dramatickém závěru utrhl bronz Zdeněk Zvěřina před Michalem Kopytkem. Páté místo udržel Andrej Chlebec.
Ve 2 závodech bodovalo dohromady pouze 11 různých jezdců. Tím, kdo bodoval v 1. závodě, ale nebodoval ve druhém, byl Danko Pásztor, kterého na bodech nahradil Jirka Boček.  Pro nováčka z Ústí nad Labem to tak byly vůbec první body v lize.

V průběžném bodování se už teď vytvořila silná trojice v čele ve složení Dennis Zeťák (27 bodů), Zdeněk Zvěřina (25), Petr Kužela (22). S odstupem dalších 10 bodů následuje Marek Petráš. O 5. pozici se s 11 body dělí Andrej Chlebec a Michal Kopytko.

Zajímavostí jsou časy vítězů jednotlivých závodů. Zatímco Zdeněk Zvěřina zvládl 1. závod zajet za 33:52.847, Dennis Zeťák zvládl 2. závod za 33:51.080.

1. závod

2. závod

1.

Zdeněk Zvěřina

33:52.847

1.

Dennis Zeťák

33:51.080

2.

Dennis Zeťák

+09.022

2.

Petr Kužela

+03.255

3.

Petr Kužela

+10.695

3.

Zdeněk Zvěřina

+16.643

4.

Marek Petráš

+41.120

4.

Michal Kopytko

+16.833

5.

Danko Pásztor

+1 kolo

5.

Andrej Chlebec

+26.460

6.

Andrej Chlebec

+1 kolo

6.

Břetislav Uchytil

+33.842

7.

Martin Koštialik

+1 kolo

7.

Marek Petráš

+34.255

8.

Michal Kopytko

+1 kolo

8.

Martin Koštialik

+39.171

9.

Břetislav Uchytil

+1 kolo

9.

Jirka Boček

+1 kolo

10.

Peter Šťavina

+1 kolo

10.

Peter Šťavina

+1 kolo

11.

Lorenzo de Ciutiis

+1 kolo

11.

Marian Kovář

+1 kolo

12.

Tomáš Czintel

+2 kola

12.

Luboš Vugrinec

+2 kola

13.

Marian Kovář

+2 kola

13.

Jaroslav Procházka

+2 kola

14.

Jaroslav Procházka

+2 kola

14.

Pavel Králíček

+2 kola

15.

Zoltán Šťavina

+2 kola

15.

Tomáš Czintel

+2 kola

16.

Lukáš Sedláček

+2 kola

16.

Ondřej Laušman

+2 kola

17.

Jirka Boček

+2 kola

17.

Dominik Honzl

+4 kola

18.

Ondřej Laušman

+2 kola

Tomáš Kuťka

Odstoupil

19.

Jaroslav Hájek

+3 kola

Zoltán Šťavina

Motor

20.

Tomáš Kuťka

+3 kola

Lukáš Sedláček

Motor

21.

Luboš Vugrinec

+3 kola

Lorenzo de Ciutiis

Motor

22.

Dominik Honzl

+4 kola

Jaroslav Hájek

Odstoupil

Pavel Darebný

Odstoupil

Danko Pásztor

Motor

Jakub Kurtiš

Motor

Pavel Králíček

Motor

Jiří Niče

Motor

 

Průběžná klasifikace

1.

Dennis Zeťák

27

2.

Zdeněk Zvěřina

25

3.

Petr Kužela

22

4.

Marek Petráš

12

5.

Andrej Chlebec

11

6.

Michal Kopytko

11

7.

Břetislav Uchytil

7

8.

Martin Koštialik

7

9.

Danko Pásztor

6

10.

Jirka Boček

2

11.

Peter Šťavina

2

\"10\"

Vyjádření jezdců
(Dennis Zeťák omluven)

Zdeněk Zvěřina: Při kvalifikaci jsem měl trošku obavy kvůli relativně malé délce trati a vysokému počtu vozů. Nakonec se mi však podařilo odjet několik ostrých kol bez zapletení do provozu a dopadlo to nejlépe, jak mohlo.
Při startu mě nejprve předjel Dennis a pak jsem sváděl souboje s Petrem Kuželou. Petrovi se utrhl zadek při jízdě v závěsu a při smyku zbrzdil i další rychlé soupeře. Díky tomu jsem si nemusel hlídat jezdce vzadu a mohl jsem se soustředit na souboj s vedoucím Dennisem. Po několika kolech soubojů se mi podařilo dostat do vedení. Pak jsem se snažil zajíždět stabilně a nedělat žádné chyby. Předjíždění o kolo bylo v pohodě a bylo z toho první místo.
Start do druhého závodu z 10 pozice byl dle očekávání těžší. T1 bez větších problémů, ale v nájezdu do T2 jsem ucítil lehké postrčení a já už to nestačil vyrovnat. Propad byl výrazný a já se pak snažil stahovat, co to jen šlo. Hodně jezdců chybovalo, nebo se dostali do kolize a to mi umožnilo se dostávat celkem rychle dopředu. Ke konci závodu se mi podařilo dojet Michala Kopytka na třetí pozici. V souboji jsem se ale až moc snažil a dostal jsem smyk. Zbývala asi jen 3 kola do konce a já už se smířil se 4. místem. Michal byl ale na konci příliš opatrný, v poslední zatáčce mi nájezdem na jistotu otevřel možnost zaútočit. Já toho využil a celkem drze jsem to tam poslal. Michal si mně asi všiml a nechal mi prostor. Výjezd jsem měl o trošku lepší a s těsným náskokem jsem si nakonec dojel pro skvělé 3. místo.
\"8\"

Petr Kužela: První kvalifikace nové sezony mi vyšla opravdu výborně. Nemohl jsem si na nic stěžovat a stál jsem na krásném třetím místě.
Hned v úvodních metrech jsme se já a Dennis Zeťák dostali před vítěze kvalifikace Zdeňka Zvěřinu.
Snažil jsem se si najít co nejdříve stabilní závodní tempo, ale moc se mi to nepovedlo, když jsem ve 2. kole dostal smyk na výjezdu, který bych kočíroval, ale bohužel jezdec za mnou už neměl čas na zareagování a dal mi jemný vánoční polibek na zadní nárazník. Propadl jsem se až na 11. místo, ale byl teprve začátek závodu, takže jsme nezoufal a jel jsem tak, jak mi ruce dovolily. Kolo co kolo jsem předjížděl soupeře za soupeřem a dostal jsem se do nádherného tempa, které jsem si držel až do té doby dokud jsem nespatřil černo-zelený kočár řízený Michalem Kopytkem. Michala jsem nakonec vybrzdil v T1. První plánovanou zastávku jsem si přichystal jako první z celé špičky startovního pole. To se ukázalo být jako moc dobrý nápad, když jsem se asi po dalších deseti kolech propracoval až na krásné 3. místo. Psalo se 31. kolo a já se snažil ještě dohnat Dennise Zeťáka, který se vyskytoval na druhém místě. Každé kolo jsem ukrojil několik desetinek, ale bohužel to na něj nestačilo a tak jsem si odvezl z prvního závodu krásné 3. místo.

Do druhého závodu se startovalo s obráceným pořadím TOP 10 ze závodu prvního, což pro mě znamenalo start z 8. místa. Start se mi povedl naprosto parádně a hned jsem získal asi dvě pozice. Další dvě pozice jsem získal v T1. Na 4. pozici jsem jel pár kol za Slávou Uchytilem. Jen jsem čekal, až Sláva udělá nepatrnou chybku a já toho využiju. Hned jak nastala možnost tak jsem neváhal a vzal jsem si 3. místo. Na druhém místě se pohyboval Michal Kopytko, který mi také pár kol vzdoroval, ale díky větrnému pytli jsem se v T1 před něj dostal. Pak už zbýval jedině Dennis Zeťák, na kterého jsem si brousil zuby. Dennise jsem ve 20. kole dohnal a už to vypadalo na souboj o první příčku, ale řekl jsem si, že na to půjdu chytře a radši si zajedu do boxů pro čerstvou sadu gum. Bohužel pro mě měl Dennis stejný nápad což by nevadilo, jen problém byl v tom, že jsme měli oba stejné stání v boxech a já to moc dobře věděl, takže jsem si musel zajet ještě jedno kolo. To jedno kolo mě stálo spoustu času, jelikož gumy už na tom nebyly nejlépe a ke všemu jsme se zrovna moc nedohodli s jezdcem o kolo pozadu. Když jsem se vrátil z boxů, Dennis měl náskok už 3,5 sekundy, což už bylo celkem hodně, ale i tak jsem to zkoušel dohnat. Dennise jsem sice mírně stáhnul, ale nestačilo to na to aby k něčemu došlo.
Z druhého závodu si přinášíme polepšení o jednu příčku. Z obou závodů mám velkou radost, jelikož v obou bylo pódiové umístění a celkově se držíme na 3. místě se ztrátou pouhých 5 bodů na prvního jezdce.
\"7\" \"19\" \"18\" \"16\" \"12\" \"6\" \"4\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0