Blancpain GT Series, které mezi jezdci a týmy platí téměř za nepsané mistrovství světa GT vozů, má již za sebou úvodní podnik sprintové části sezony,
Blancpain GT Series, které mezi jezdci a týmy platí téměř za nepsané mistrovství světa GT vozů, má již za sebou úvodní podnik sprintové části sezony, který se odehrál v italském Misanu. I vytrvalostní Blancpain Endurance Cup pak odstartuje v Itálii, a to už tento víkend.
Start to bude opět velkolepý, jelikož v seznamu přihlášených se dopočítáme krásného čísla 57 posádek. A rovnou 25 vozů nastoupí v královské třídě PRO, kde se opět strhne parádní bitva o titul. Podobně jako v Blancpain Sprint Cupu, ani vytrvalostní část nemá žádného jasného favorita. Můžeme se ale opět podívat na posádky, které budou jistě patřit k rychlým a dozajista budou tvrdit muziku.
Na první pohled vás opět praští do očí obrovská sestava belgického týmu WRT. Ten nasazuje ve sprintech 6 vozů Audi R8 LMS, pro vytrvalostní závody se tohle číslo zmenší jen o jeden vůz. Všech pět posádek může být dost vysoko, nicméně auto se jménem Vanthoor se tak nějak automaticky řadí do užší špičky. Audi s číslem 1 navíc poveze dva Vanthoory, tedy jak Laurense, tak i jeho mladšího bratra Driese. K nim se pak připojí i Frédéric Vervisch. Není pochyb o tom, že tato posádka bude pekelně rychlá, jen je potřeba zklidnit Driese Vanthoora.
Sběratelé druhých míst, i tak by se dal popsat tovární tým Bentley. Z M-Sportu však všichni dávají hlasitě najevo, že doba druhých míst skončila. Letos chtějí titul za každou cenu. Osvědčené britské duo Kane, Smith letos nedoplní Andy Meyrick, nýbrž loňský šampion BSS Vincent Abril. Maxima Souleta s Andym Souckem pak posílí loňský šampion BES Wolfgang Reip.
Loňské vítězství z Monzy pak bude obhajovat tým Grasser Racing s Lamborghini. Posádky rakouského týmu nemusí na první pohled vyzařovat pro soupeře tolik hrůzy, jako např. Vanthoor a spol., nicméně vyváženost posádky Stolz-Beretta-Piccini by mohla nadělat vrásky nejednomu soupeři.
V Monze by pak nemělo chybět hned 7 kousků zbrusu nového Ferrari 488 GT3, nicméně jen jeden tento vůz je zatím přihlášen do PRO Cupu. Pasin Lathouras s Michele Rugolem a Alessandrem Pier Guidim by měli patřit k velmi rychlým trojicím. Tým Rinaldi Racing je pak ve třídě PRO zatím stále přihlášen se starší 458 GT3, nicméně už od Misana se šušká, že by i trojice Seefried, Siedler, Salikhov měla mít k dispozici nejnovější speciál.
České fanoušky pak bude jistě zajímat Audi s číslem 75, které patří týmu ISR Racing. Filip Salaquarda s Frankem Stipplerem již v Misanu ukázali, že dokážou být velmi rychlí a pokud jejich parťák Marlon Stockinger tentokrát bude více na trati než v kačírku, mohl by z toho být zajímavý výsledek.
Po roce se pak na trať vrací spojení HTP Motorsport a Mercedes. Německý tým platí za jeden z nejlepších na GT3 scéně v Evropě. Posádka Buhk-Baumann-Jaafar bude chtít se zbrusu novým Mercedesem AMG GT3 hlasitě promluvit do výsledkové listiny.
Dvojici nových BMW M6 GT3 pak do Itálie doveze tým Rowe Racing. Německý tým má dvě velice zajímavé posádky a bude jen velmi obtížné odhadovat, která na tom bude lépe. Jedno je však jisté. Dusseldorp, Graf a Luhr, i Eng, Sims a Werner mají na to, aby pořádně zamíchali pořadím v TOP 10.
Ve třídě PRO-AM má Česká republika hned dvě želízka v ohni. Tím prvním je druhý vůz týmu ISR Racing, kde vytvoří posádku Franck Perera, Henry Hassid a Philippe Giauque. Ostrou premiéru s novým Ferrari 488 GT3 si pak pro tříhodinový závod na Monze připravil tým Scuderia Praha, který nasadí posádku Jiří Písařík a Matteo Malucelli.
I ve třídě AM budeme mít komu fandit. Po dvouleté přestávce se do Blancpain Endurance Cupu vrací slovenský tým ARC Bratislava vedený Mirem Konopkou. Bratislavský tým se bude letos spoléhat na služby zbrusu nového Lamborghini Huracán GT3 a Konopku za jeho volantem doplní polské duo Myszkowski, Lewandowski. Proti nim se postaví např. i nový moderátor Top Gearu a uznávaný bristký novinář Chris Harris.
To nejdůležitější, tedy kvalifikaci i závod, se odehraje v neděli.
Seznam přihlášených
Časový harmonogram
Živý stream
Live timing
COMMENTS