Brněnský závodník Josef Záruba se o uplynulém víkendu zúčastnil pátého podniku Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech na okruzích. Dějiš
Brněnský závodník Josef Záruba se o uplynulém víkendu zúčastnil pátého podniku Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech na okruzích. Dějištěm tohoto podniku, jehož výsledky se započítávaly také do Středoevropského zónového šampionátu a ESET V4 Cupu, byl severočeský Most, kam Záruba zavítá na konci srpna také s Northern European Cupem.
Pro Zárubu to byla již druhá letošní účast v národním šampionátu, kterou stejně jako předchozí podnik na Red Bull Ringu absolvoval ve spolupráci s rakouským týmem China BRT.
Samotnému závodnímu víkendu předcházel testovací den, v jehož průběhu zvládnul urazit téměř 300 kilometrů.
“Účast v domácím šampionátu pro nás představovala další krok přípravy na nadcházející závody NECu, které se zde pojedou na konci srpna v rámci Czech Truck Prix. K závodům byly přihlášeny dvě desítky vozů, navíc zde byla možnost celodenního testování a tak by byla velká škoda si tuto příležitost nechat ujít,” říká Zárubův manažer Jiří Mičánek jr.
“Trať v Mostě dobře znám, nicméně v závodech NECu bude každý najetý kilometr dobrý. Právě zde jsem v loňském roce absolvoval první závody NECu. Tehdy to pro mne bylo vše nové a tak jsem se umístil ve druhé desítce. Letos bych rád zamířil výše a právě k tomuto cíli by mi měl pomoci i tento víkend,” říká na úvod hodnocení mosteckého víkendu Josef Záruba.
Záruba patřil již od úvodních jízd k těm nejrychlejším. Ve své třídě s přehledem vyhrál první kvalifikaci, první závod a stejně tak i druhou kvalifikaci pro nedělní závod. O završení dokonalého víkendu pohledem výsledků Zárubu připravila drobná závada u jeho Formule Renault.
“Ve druhé kvalifikaci jsem zaznamenal problémy při podřazování. I přesto se mi podařilo zajet čas zajišťující pole position. V čase mezi kvalifikací a závodem mechanici týmu rozebrali převodovku a zjistili drobné poškození u jednoho z ozubených kol. Mysleli jsme, že tím je vše vyřešeno, nicméně vše bylo trochu jinak. V průběhu zaváděcího kola se závada znovu projevila a tak jsem místo na rošt zajel do boxů, kde mechanici na poslední chvíli diagnostikovali špatný potenciometr. Do závodu jsem tak startoval z boxů a přede mnou byla vidina dlouhé stíhací jízdy, v jejímž průběhu se mi podařilo probojovat až na druhé místo,” popisuje Záruba průběh nedělního dění.
“Na jedné straně je škoda, že se Jožkovi nepodařilo vyhrát i v neděli, ale výkon, který předvedl v průběhu té stíhací jízdy, byl naprosto skvělý. Bylo tam předjetí v každém kole a ve způsobu jeho jízdy byla vidět přesnost a koncentrace. Myslím, že tento závod mu dal mnohem více, než by se na první pohled mohlo zdát. Uvidíme, jak to bude za tři týdny,” doplnil Zárubova slova Jiří Mičánek.
Za první a druhé místo si Záruba do tabulky ESET V4 Cupu připsal další cenné body a i nadále drží vedení v průběžném hodnocení ESET L21 Formula Renault.
PR
foto: Petr Frýba
COMMENTS