Mostecký autodrom má nového majitele, který chce investovat miliony eur

Mostecký autodrom má nového majitele, který chce investovat miliony eur

Závodní okruh v západočeském Mostu v tichosti změnil majitele. Ten nový se chce pořádně představit až příští měsíc, ale prý se máme na co těšit. Do tr

The Most Challenge
Při jubilejní Czech Truck Prix bude mít premiéru The Most Truck Festival
Prototypy, rychlé formule a Porsche Cup míří o víkendu do Mostu

Závodní okruh v západočeském Mostu v tichosti změnil majitele. Ten nový se chce pořádně představit až příští měsíc, ale prý se máme na co těšit. Do tratě pod hradem Hněvín totiž hodlá investovat desítky milionů eur.

Okruh nyní vlastní švýcarská společnost BA Group AG, ve které figurují i čeští manažeři. Společnost odkoupila nejen většinový podíl dosavadního vlastníka Jiřího Kroužka, ale také akcie menšinových majitelů, drží tedy ve firmě sto procent.

Švýcarská společnost chce do mostecké dráhy napumpovat desítky milionů eur, vlastník však své plány chce zveřejnit až příští měsíc, jakmile budou dokončeny všechny vizualizace areálu po jeho modernizaci. Kromě toho budou spuštěny nové internetové stránky a představeno nové logo.

„Na investice máme připraveny řádově desítky milionů korun. Celý areál je ve slušném stavu, ale akutně potřebuje rozšířit zázemí,“ řekl idnes.cz nový generální ředitel Michal Rýdl a dále představil nového vlastníka: „BA Group AG má aktivity především v automobilovém průmyslu, kde funguje jako dodavatel významných značek. Pořízení Autodromu Most pro nás znamená přirozené doplnění a rozšíření našich stávajících aktivit.“

Nový vlastník by chtěl do modernizovaného areálu přivést nějaký nový a divácky atraktivní šampionát.

„Současná ekonomická situace sice není jednoduchá, jak ukazují například problémy s pořádáním Czech MotoGP v Brně, ale závody v Mostě byly, jsou a budou. chceme do Mostu přivést nějaký divácky atraktivní s početným a konkurenčním startovním polem. Nebráníme se ani možnosti uspořádat nějaký zcela vlastní seriál, například na bázi v Čechách kdysi tolik oblíbeného pohárového závodění,“ uvedl Rýdl.

Nový majitel se nevzdá ani evropského poháru tahačů a pro letošní podnik má připravenou novinku. Společnost navázala kontakt s automobilkou Škoda a právě na srpnovém klání tahačů představí nový oficiální safety car okruhu Škodu Octavii RS.

Foto: Autodrom Most

COMMENTS

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar

    Tak snad už nebude stáť vstup do Paddocku 870 Kč,ved to nie je normálne,to si obyčajny česky alebo slovensky divák nemože dovoliť!

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Tak zrovna tohle bych si od toho nesliboval (možná bude stát i víc), ale sliboval bych si od toho nějakou renesanci závodění v Mostě. MS to zcela určitě nebude, ale podnik typu ELMS, ETCC, Blancpain GT či ME monopostů F3 by dle mýho byl reálný. Pokud je však oním novým a divácky atraktivním šampionátem myšleno vzkříšení jakýsi novodobý obdoby Škoda Octavia Cupu, pak jsou veškerý naděje marný.

  • comment-avatar

    A proč by vstup do depa nemohl být součástí normální vstupenky, jako je to běžné v USA? Jen nevím, jak by se oddělili sběrači a loudiči samolepek od vážných zájemců o motorsport.

    • comment-avatar
      A. Novák 11 years ago

      Mentalita lidí je v USA jiná než v Evropě a o hodně jiná než u nás. Loudiči samolepek by byli tím nejmenším problémem. Bohužel by se tam potulovalo spousta individuí s cílem ukrást cokoliv a pak to zpeněžit v noční zastavárně.

  • comment-avatar
    Luboš Podrabský 11 years ago

    Konečně se něco stalo doufám,že se plány nových vlastníků splní, jezdím do Mostu 30 let ale letošní sezo’na je ůplná katastrofa pouhé 3 závody.Pamatuji ,když na okruhu bylo 100000 lidí,co se opakovat určitě nebude ale jak píše jeden můj předpisatel snad by se nějaké divácky vděčné závody do mostu dali dostat a nemusí to být nudná F1.

  • comment-avatar

    Do Mostu patří placky,už od starého okruhu na nádraží.V Intersérii jsme vídali vítězná auta z Le Mans měsíc po.Klíčem bude batlonista v Autoklubu ,co pohřbil veškerý motoristický sport u nás,chtělo by to koncepci levného +špičkového závodění,jako bývala formule Škoda a cest´áky ujednocené restriktorem,značkové poháry mě moc neberou.

  • DISQUS: 0