Srpnové klání na mosteckém autodromu přineslo vozům připravovaných Menxem bohatou nadílku nejenom vítězných pohárů, když na pódiových místech nechyběl
Srpnové klání na mosteckém autodromu přineslo vozům připravovaných Menxem bohatou nadílku nejenom vítězných pohárů, když na pódiových místech nechyběli jezdci ani v jednom ze zúčastněných závodů.
Po červencové pauze pokračovaly boje v rámci středoevropské zóny i šampionátech Slovenské i České republiky na severu Čech. Menx jako tradičně už připravil vozy Ferrari 458 pro týmy RPD Racing a Dino&Co. Původní jezdecké plány doznaly těsně před začátkem víkendu změny, když Patrik Tkáč a Tomáš Kukučka nemohli být v sobotu v Mostě, v Dino&Co tak pro vytrvalostní závod vznikla nová dvojice Andy Studenič a Peter Vančo, zatímco RPD Racing setrval u posádky Lubomír Jakubík a Michael Vorba.
Sobotní dění zahájil první sprint, do kterého vyrážel Andy Studenič po perfektní kvalifikaci z první řady, Lubomír Jakubík stál hned za ním v řadě druhé, Peter Vančo s Challengem vyrážel z šesté řady. Hned v první šikaně po startu předvedl Studenič jak se jezdí krátké závody a bez zaváhání využil odkryté vnitřní stopy v druhé zatáčce šikany. Menší kolize s vozem Pagani naštěstí vůz zásadně nepoškodila a po zbytek závodu držel první místo. Neustále byl pod tlakem krajana Konopky, ale jízdou bez chyb nedal šanci k útoku a tu v nájezdu do posledního kola udělal jeho soupeř. Při brždění do šikany zezadu najel do červeného Ferrari, ale i tento kontakt vůz vydržel a Studenič tak první letošní start ve sprintu proměnil v první vítězství. Lubomír Jakubík, který jel letos sprint také poprvé, měl klidnější závod, v jeho počátku úspěšně odrazil pokusy Poláka Krawczyka a následně pronásledovatelům ujel, v cíli pak byl odmávnut na druhém místě. Peter Vančo s vozem Ferrari Challenge po startu z šesté řady absolvoval několik soubojů s vozy Porsche a BMW a nakonec byl v cíli 12. a udržel za sebou i silnější SLS GT3.
Před odpoledním závodem měl tým napilno, aby dal do kondice vůz GT3 pro Studeniče a Vanča, který byl poznamenán jizvami předchozích bojů. Vše se podařilo a díky perfektnímu výkonu Michaela Vorby v mokré kvalifikaci vyrážel Jakubík z pole position. Peter Vančo vyměnil Challenge za 458 GT3 a startoval z druhé řady. Jakubík přestál úvodní tlačenici bez úhony a v klidu držel třetí místo až do zastávky v boxech, zároveň minimalizoval ztrátu na rychlejší vozy. Vančo v nájezdu do šikany hned po startu musel částečně vyjet na trávu a po smyku se dostal na chvost pole. Pak už jel bez chyb a i přes chybějící zkušenosti s GT3 postupně zrychloval a prokousával se zpátky dopředu. Mechanici Menxu pak u obou vozů předvedli bezchybné bleskové zastávky, kterými obě posádky vydělaly na konkurenci. Když všechny posádky absolvovaly střídání, vedl Vorba s brzy komfortním náskokem jednoho kola na nejbližšího pronásledovatele, mohl tak v klidu jet na jistotu a šetřit vůz. Studenič pak dotáhnul stíhací jízdu, při které si zároveň připsal nejrychlejší kolo závodu, a dostal se na druhé místo.
V nedělním sprintu se do vozu s číslem 139 vrátil Patrik Tkáč a v kvalifikaci předvedl bratrovražedný boj s Lubomírem Jakubíkem. Zpočátku měl navrch druhý jmenovaný, Tkáč pak ale zrychlil, aby jeho čas v poslední chvíli Jakubík o desetinu znovu překonal. Dvě červené Ferrari 458 GT3 se tak srovnaly ve druhé řadě, Peter Vančo s Challengem vyrážel z řady sedmé. Jakubík s Tkáčem jezdili v těsné formaci hned od startu závodu, zatímco Vančo opět sváděl boj s vozy BMW a Porsche. Při jednom z předjížděcích manévrů však probrzdil a po kontaktu se soupeřem prorazil chladič, což znamenalo okamžité odstavení vozu. V daném místě pak pochopitelně zavlály žluté vlajky a právě při nich Polák Krawczyk předjel oba slovenské jezdce, za což byl po závodě penalizován. Na úrovni zelených vlajek se před Jakubíka dostal i Tkáč a v cíli pak byl nejlépe umístěným jezdcem ve slovenském šampionátu, absolutně třetí. Jakubík dojel hned za zkušeným matadorem Mirem Konopkou, celkově pátý a třetí v slovenském šampionátu.
Další závody jsou na programu už za dva týdny na Slovakiaringu, kde pokračují národní šampionáty i středoevropská zóna.
Lubomír Jakubík: \”Kdyby se malinko lépe vydařil nedělní sprint, byl by to perfektní víkend. První sprint proběhnul hladce, vyhnul jsem se kontaktům a druhé místo za Andym bylo nad očekávání. Ve vytrvalostním závodě jsem se soustředil na sebe a své tempo, věděl jsem, že nemá smysl se honit s Pagani a Štefanem Rosinou s SLS. Těší mě, že jsem jezdil vyrovnaná kola 1:37-1:38 a když pak soupeři měli menší problémy, Michal měl k dispozici komfortní náskok. V nedělním sprintu jsem pak držel třetí místo a jel vcelku na pohodu. Po Peťove havárii jsem se ve žluté zóně při průjezdu kolem díval, jestli je ok a ještě mě malinko vyrušila zpráva vysílačkou, a malinko jsem zaváhal před zelenou vlajkou, nicméně Krawczyk mě předjel ještě hodně daleko před ní.\”
Michael Vorba: \”Sobotní vítězství bylo jedno z těch snazších. Lubo závod perfektně rozjel a nejošidnější byly první kola po vystřídání, kdy na části okruhu trochu pršelo a jinde bylo sucho. Pak už jsem jel na pohodu a jenom kontroloval náskok, nemuseli jsme jet na hraně. Po odstoupení na Red Bull ringu jsme potřebovali vyhrát abychom zůstali v boji o titul a podařilo se.\”
Andy Studenič: \”Vydařený a akční víkend. Ve sprintu jsem viděl v první šikaně volné místo a šel jsem do něj. Došlo k menší kolizi, ale to patří ke sprintům, není čas vyčkávat a musíte jít po každé příležitosti, kterou vám soupeř nabídne. V posledním kole jsem dostal ránu zezadu od Mira Konopky, naštěstí jsem závod dokončil a vůz se dal připravit do vytrvalosti. Vzhledem k tomu, že Peter jel s GT3 poprvé, tak jsme s druhým místem spokojení, odjel dobrý stint a nakonec využili jsme všechny příležitosti. Defekt v závěru už na pořadí nic nezměnil, už několik kol jsem cítil, že se něco děje s pneumatikami. Naštěstí jsme měli dost velký náskok a i přes zastávku navíc druhou příčku udrželi.\”
Peter Vančo: \”V Mostě jsem jel poprvé a nebylo snadné si na něj zvyknout, zvláště po široké trati v Algarve. Na GT3 jsem si rychle zvyknul a jelo se mi s ním dobře, škoda smyku hned po startu, dostal jsem se jednou stranou do trávy. Ve sprintech s Challengem mě potěšily kvalifikace, kde se mi podařilo zajet dobré časy hned v prvních kolech na nových pneu. Myslím, že v prvním závodě jsem mohl skončit ještě o něco lépe. Ve druhém jsem bojoval s dvěma BMW a Porsche, při jednom z pokusů o předjetí bohužel došlo ke kolizi a tím závod skončil. Věděl jsem, že jsem rychlejší, ale měl jsem být trpělivější, je to poučení do budoucna.\”
Patrik Tkáč: \”V nedělním sprintu jsem se ani na chvíli nenudil. Od startu jsme se naháněli s Lubem a bojovali o třetí místo. On pak trošku zaváhal po žlutých vlajkách, před zelenou vlajkou přidal později a jsem přesvědčený, že jsem ho předjel za stanovištěm, kde už bylo závodění povolené. Pak jsem stíhal Krawczyka, který nás oba předjel na žlutých vlajkách, ale už nebylo kde ho předjet, v místech kde se dá eventuálně předjíždět, byly často žluté vlajky.\”
Ivo Horn, šéf týmu Menx: \”Z tohoto víkendu jsme vytěžili asi maximum možného. Vítězství Andyho ve sprintu trochu bolelo, ale stihli jsme vůz připravit na vytrvalostní závod včas. Lubo s Michalem odjeli perfektní závod, neudělali jedinou chybku a po zásluze slaví letošní druhé vítězství. Peter neměl jednoduchou roli, s GT3 jel poprvé s minimem tréninku a navíc v průběhu víkendu přesedal mezi Challengem a GT3. Až na zaváhání po startu jel nad očekávání a Andy znovu ukázal svoji rychlost. Dva double byly určitě nad plán. Velká pochvala patří týmu za rychlé zastávky obou vozů a jejich přípravu, v závodech jsme neměli žádné technické problémy.\”
Text: Jiří Rozkošný
Foto: Petr Frýba
COMMENTS