Gianni Morbidelli se po osmi letech vrací do světového šampionátu FIA WTCC. Ital který odjel celkem 67 Velkých cen, v roce 1989 se stal šampionem ital
Gianni Morbidelli se po osmi letech vrací do světového šampionátu FIA WTCC. Ital který odjel celkem 67 Velkých cen, v roce 1989 se stal šampionem italské Formule 3 a získal dva tituly v Superstars Series, bude v letošní sezoně hájit barvy týmu Münnich Motorsport.
Morbidelli už jednu sezonu ve WTCC strávil a to v roce 2006 s týmem N.Technology, který se staral o vozy Alfa Romeo. Morbidellimu se moc nedařilo, ale přesto získal dvě druhá místa v Brazílii a Mexiku.
\”Vzpomínám si, že to byl velmi náročný, ale zároveň velmi profesionální a perfektně organizovaný šampionát. Dosáhl jsem několika dobrých výsledků, ale byla to příliš krátká zkušenost, než abych mohl pomýšlet na lepší výsledky,\” svěřil se Morbidelli oficiálnímu portálu fiawtcc.com.
Nedokončený byznys tedy. Je tohle důvodem, proč se vracíš?
Měl jsem obrovské nutkání zazávodit si ještě jednou na tak vysoké úrovni. Vracím se, bude to obrovská výzva!
Nové technické předpisy znamenají, že se vozy velmi výrazně změnily od roku 2006.
Je to velký krok kupředu. Nové vozy jsou mnohem více sofistikované a vypadají mnohem lépe. Jsem si jistý, že bude potřeba se mnohem více soustředit na nastavení vozu. Takové jsou alespoň prozatím moje pocity, podle toho, co jsem zaslechl od lidí, co se podílejí na vývoji nových vozů.
Do teď jsi závodil v Superstars Series, kde jsi vyhrál 4 tituly (4 v italské sérii, 2 v mezinárodní, pozn. red.) v šesti sezonách. Myslíš, že ti i tato zkušenost pomůže rychleji si zvyknout na nové vozy WTCC?
Každá zkušenost se počítá. Z technického pohledu jsou vozy Superstars odlišné od těch specifikace WTCC. Navíc jsem poslední tři sezony jezdil se čtyřkolkou, takže o to to bude složitější, zvyknout si na nový vůz.
Letos pojedeš s Chevroletem, tedy značkou, která v posledních letech WTCC dominovala. Myslíš, že tomu tak bude i u nově postaveného vozu kategorie TC1?
Jsem si jistý, že lidé z RML postaví skvělé auto. Jsou velmi zkušení a šikovní, vždyť to dokazují právě výsledky z posledních sezon. Na druhou stranu jsme si vědomi, jakým složitostem zejména v první polovině sezony budeme čelit. Konkurence má mírný náskok. První závody nejspíš odjedeme s tím, abychom získali potřebná data, zvykli si na vůz a dál ho vyvíjeli. Nebude to jednoduché, ale je to část hry.
Po letech se opět potkáš s Mullerem anebo Tarquinim. Myslíš, že to jsou aspiranti na titul?
Oba jsou to šampioni a já si jich moc vážím. Myslím, že oni dva budou určitě budou bojovat o titul. Nicméně je velmi brzy na nějaké predikce, během své kariéry jsem se naučil, že nikdy nesmíte nikoho podcenit.
Závodil jsi na velkém množství okruhů. Když se podíváš do kalendáře WTCC, jaký okruh se ti nejvíc líbí a který naopak neznáš?
Možná to bude znít podivně od někoho, kdo závodí 25 let, ale já neznám polovinu tratí. Na druhou stranu se moc těším, až si opět zazávodím na Hungaroringu nebo Suzuce.
Stanovil sis nějaký cíl pro letošní sezonu?
Cíl nemám, jsem si vědom, že to bude extrémně náročné a myslím, že nejsem v pozici, abych tipoval, kde se budu řadit. Jsem ale v klidu a moc dobře vím, že ze sebe musím dostat to nejlepší. Chci se hlavně bavit! Když se bavíte, tak můžete udělat dobrý výsledek.
Foto: Ondřej Laušman
COMMENTS