Pro brněnský tým Mičánek Motorsport začala sezóna 2018 trojicí podniků na tratích z kalendáře Grand Prix. Tím prvním byl víkend Blancpain Lamborghi
Pro brněnský tým Mičánek Motorsport začala sezóna 2018 trojicí podniků na tratích z kalendáře Grand Prix.
Tím prvním byl víkend Blancpain Lamborghini Super Trofeo na slavné Monze. Po té následovaly dva podniky Středoevropského zónového šampionátu na Hungaroringu a Red Bull Ringu.
Co tyto podniky přinesly a jak hodnotí první část sezóny jsme se zeptali manažera týmu, pana Jiřího Mičánka jr.:
„Sezóna pro nás začala opravdu dobře. Absolvovali jsme tři velice atraktivní podniky a jsem rád, že jsme vždy zanechali velice dobrý dojem. Celý tým i auto šlape skvěle, což přispívá k velké pohodě v týmu. Před sezónou jsme navázali hlubší spolupráci s týmem Adriana Vallese, a tak s námi na všechny podniky jezdí i španělský inženýr a mechanici. To nám hodně pomáhá a posouvá nás to vpřed. Nyní máme letní přestávku, a tak vyhodnocujeme data a testujeme. Druhá polovina sezóny bude jistě náročná, ale věřím, že budeme dobře připraveni.“
A co na to říkají samotní jezdci Josef Záruba a Bronislav Formánek?
Jak hodnotíte dosavadní průběh sezóny?
JZ: „Postupně se nám daří zrychlovat. Jsme rychlejší a rychlejší. Byl bych rád, kdybychom někdy v budoucnu mohli opět startovat v Super Trofeu. To byla nezapomenutelná zkušenost. Za měsíc nás čeká Chorvatsko a věřím, že se nám tam podaří navázat na výsledky z předchozích podniků.“
BF: „Dosavadní hodnocení by znělo kladně. V úvodních podnicích se nám dařilo, a to jak co se týče časů, tak i výsledků.“
Sezóna začala pěkně zostra při Blancpain Super Trofeo v Monze. Nebyl to trochu handicap a jaká to byla zkušenost?
JZ: „Jak jsem říkal, zkušenost to byla opravdu velká. Byl to první podnik sezóny a na ten vždy přijedou všichni s nulou v kapse a se stejnými podmínkami. Jsem rád, že mohu říci, že jsme tam neudělali ostudu a je jen škoda, že se nám tam nepodařilo poskládat rychlejší kolo v kvalifikaci, protože by to mohlo být ještě lepší.“
BF: „Zkušenost to byla jedinečná. Bylo tam spousta aut, což přineslo i hodně kvalitní konkurenci, což je vždy dobře. Jak již řekl i Jožka, výsledek se nám podařil, a tak se těším na nějakou další příležitost.“
Do letošní sezóny jste vstoupili s novým vozem Lamborghini Huracán ST. Oproti předcházejícímu vozu Lamborghini Gallardo, je to přeci jen jiná technika. Dá se říci, že jste ten přechod již plně zvládli?
JZ: „To není úplně snadné říci. Ta auta jsou opravdu jiná a těžko se porovnávají. Náš progres je znatelný a výsledky ukazují, že s Huracánem dokážeme jet rychle. Hodně nám pomáhá týmový inženýr, který nás posouvá hodně kupředu. Stejně tak i celý tým. Ta podpora je opravdu velká.“
BF: „Těžko říci. Těch změn je opravdu hodně, ale myslím, že to nejdůležitější již máme opravdu zvládnuté.“
Co Vás u toho auta nejvíce překvapilo?
JZ: „Určitě podvozek. Oproti Gallardu je to sto a jedna. To jak to auto funguje je opravdu zážitek.“
BF: „To jak funguje, a to, ať co se týče chování v zatáčkách, na brzdách a vůbec celkový projev toho auta.“
Ve druhé polovině roku nás čekají závody v Grobniku, na Slovakia Ringu a doma v Brně. Na který z těchto podniků se těšíte nejvíce a co víte o trati v Grobniku, která bude pro většinu jezdců úplně nová?
JZ: „Těším se na každý z těch podniků. Víkend v Brně má vždy unikátní atmosféru, trať na Slovakia Ringu je nádherná a o Grobníku vím, že je cca třicet kilometrů od pláže.“
BF: „Grobnik je pro mne zatím velkou neznámou, a tak se nejvíce těším asi na Brno. Vždy se tam na nás přijede podívat spousta kolegů a přátel, což z toho dělá vždy velice zajímavý a příjemný podnik.“
V barvách týmu Mičánek Motorsport se v letošní sezóně představuje premiérově také juniorský jezdec Michal Makeš, který s pohárovým Renaultem Clio úspěšně bojuje o body do hodnocení Středoevropského zónového šampionátu. V tom mu aktuálně náleží 2. příčka a v hodnocení Clio Cupu jej čtyři vítězství ve čtyřech závodech bezpečně řadí na první pozici.
„Sezóna mi zatím fantasticky vychází. Cítím se dobře jak v autě tak i v týmu kde mi všichni pomáhají posouvat se vpřed a jsou mi silnou oporou. Doufám že zbytek sezóny bude stejně dobrý jako začátek. 2. První závod na Hungaroringu mi dal velice mnoho zkušeností. Hlavně jsem se naučil udržet se v klidu, nenechat se ovládnout nervozitou a jezdit vyrovnané časy. Byl to můj první závod na velkém okruhu a to že se mi podařilo vyhrát bylo absolutně neskutečné. Red Bull Ring byl pro mě životní zkušeností. Po nepovedené kvalifikaci a startu z 11. místa se mi podařilo i s trochou štěstí probojovat se polem na první místo. Naučil jsem se autu opravdu věřit a hlavně věřit sám sobě,“ říká Michal Makeš s úsměvem.
COMMENTS