Své vůbec první přípravy na 24h v Le Mans si zatím užívá Juan Pablo Montoya. Zkušený závodník a vítěz několika velkých cen Formule 1 odjel během testo
Své vůbec první přípravy na 24h v Le Mans si zatím užívá Juan Pablo Montoya. Zkušený závodník a vítěz několika velkých cen Formule 1 odjel během testovacího dne na okruhu de la Sarthe s vozem Ligier JS P217 Gibson hned 35 kol a dle svých slov ho tento okruh opravdu baví.
„Vlastně mě až překvapilo, jak skvělá výzva to je. Opravdu zábava. Není to totiž vůbec jednoduché, okruh je hrbolatý a je třeba přijít na pár triků, jak tu trať projet, ale jakmile na to přijdete, tak už to jde,“ sdělil své první dojmy Montoya.
Kolumbijský pilot, který letos závodí v zámořské sérii IMSA pro Acura Team Penske, bude v Le Mans hájit barvy United Autosports. Posádku číslo 32 utvoří s týmovými kolegy Hugem de Sadeleerem a Willem Owenem.
Dvaačtyřicetiletý Montoya si pochvaloval také věrnost simulátorů v Miami i v Le Mans, na kterých trať již předtím zkoušel. Líbí se mu rovněž fakt, že nejde bezmyšlenkovitě tlačit na limit, ale v rychlých pasážích je třeba se hlídat a neudělat chybu, jako třeba v zatáčce Indianapolis.
„Abych byl upřímný, tak jsem měl pořádné štěstí, že jsem tam nevyletěl. Ta úvodní pravotočivá zatáčka vás doslova nutí jet dál a dál,“ popsal Montoya.
Bývalého pilota stájí Williams a McLaren ve Formuli 1 těší i profesionalita United Autosports a atmosféra uvnitř týmu, která mu jen pomáhá se opět aklimatizovat na evropské závodění. Největší změnou pro něj je však zatím volant na druhé straně vozu, než je ze zámoří zvyklý.
Trojnásobný vítěz závodu Rolex 24 v Daytoně je se svým časem 3:32.363 zatím spokojen, ale vzápětí dodává, že ještě neměl možnost zajet ideální kolo. Na nejrychlejší prototyp LMP2 stáje DragonSpeed zatím ztrácí přes pět sekund.
„Možná jsem měl tři nebo čtyři kola, kdy jsem to mohl stáhnout až o dvě sekundy, ale vždy mě někdo zdržel. Nakonec jsem ale docela spokojený, zvlášť když vím, že hned za druhou šikanou stahuji 1,2 až 1,3 vteřiny, což je dobré.“
„Trochu ztrácím asi také v zatáčce Indianapolis, tam musím zapracovat na lepším načasování brždění a zatáčení. Máme zatím hodně problémů s brzdami a blokují se nám zadní kola,“ vysvětlil Montoya, který tento problém přičítá zatím hlavně počáteční nesehranosti posádky.
COMMENTS