Miro Konopka: „Myslím si, že ESET cup bol krok dobrým smerom.“

Miro Konopka: „Myslím si, že ESET cup bol krok dobrým smerom.“

Slovenský jezdec Miro Konopka patří již dlouhá léta k absolutní špičce okruhového sportu a to nejen u našich východních sousedů. Slovenský matador dok

Slovenský bronz pro Racing ADS Team
Salzburgring nabídne příležitost vyzkoušet nové závodní Twingo
Jezdci týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra uzavřeli na Hungaroringu další úspěšnou sezónu v ESET Cupu

Slovenský jezdec Miro Konopka patří již dlouhá léta k absolutní špičce okruhového sportu a to nejen u našich východních sousedů. Slovenský matador dokázal i v letošním roce ovládnout absolutní hodnocení ESET V4 Cupu, ke kterému přidal i vítězství ve vytrvalostní části šampionátu. Po brněnské Podzimní ceně jsme Mira vyzpovídali.

Nejdříve bych vám rád pogratuloval ke dvěma vítězstvím v ESET V4 Cupu. Které bylo náročnější? To vytrvalostní nebo absolutní?

Tato sezona bola náročná hlavne z dôvodu,že máme už staršie autá,tak sme jazdili vždy na tom,čo bolo práve  k dispozicii. Vytrvalostné preteky ,štandartné dvojhodinovky neboli na každom podujatí obsadené rovnako,niekde to bolo dobré,niekde bola účast slabšia,ale absolutne víťazstvo určite poteší vždy viac.

Jak byste hodnotil právě končící sezónu?

Myslím si, že ESET cup bol krok dobrým smerom a oživil stagnujúce štartovné pole. Ved to skutočne pamätajú len fanúšikovia spred 25 rokov,že bol problém s priepustnostou trate,kde na štarte bolo cez 50 aut,ako napr.v malych D4-kách  na Slovakiaringu. V D4-2000 bol ten nárast najviac vidieť, stupol aj počet formuliek a mierny nárast bol aj v našej tried veľkých D4. Za to třeba vysloviť podakovanie teamu Trevor racing a špecialne Pepovi Křenkovi,ktorý sa na organizácii a napredovaní Eset cupe podielal najviac. S osobního hladiska som so sezonou spokojný,team urobil maximum pre dobrý výsledok a obhájenie absolutního titulu v Eset cupe to potvrdil.

Když srovnáme premiérový ročník ESET V4 Cupu a ten letošní druhý, který byl pro vás obtížnější?

Vlani to bolo s väčším náskokom,toho roku som poskočil na prvé miesto vlastne až na posledním preteku v Brne.

Ještě chvíli zůstaneme u techniky. Váš tým disponuje jedním vozem Porsche, které vzhledově vypadá, jako pohárová verze, která by mohla závodit v Carrera Cupu, nicméně boduje do třídy GT3. Můžete nám tento vůz blíže popsat?

Disponujeme 2 vozidlami Porsche, novším GT3R,ale s tým máme od polky sezony problém s motorom. Motor sme nechali repasovať,ale tuner použil ine piesty ako doteraz a tie spôsobujú vibrácie při vysokých otáčkách,preto sme s tým autom nejazdili,čakáme na výrobu klasických Pankl piestov.  Zaver sezony sme jazdili so starším Porsche cup S, to je vlastne prvá gt3 od Porsche  z roku 2008. To auto nie je daleko od štandartneho cupu aj rychlosťou aj technikou, ale bolo zaradené do triedy GT3,tak tam nas klasifikuju.

Sezona sotva skončila, ale přesto, máte už nějaké plány na tu nadcházející?

Chcel by som isť opäť čo najviac 24hodinoviek a medzinárodných vytrvalostních pretekov. Zrejme pôjdem opäť s nejakým zahraničním teamom,lebo aj ked mame auto,skusenosti aj polovičný budget ako konkurencia, u nás nenajdeme jazdcov a tí zahraniční,ktorí sa prihlásia sú dosť pomalí.   A v Esete obhájiť titul do tretice

FRYB6385_1024x1536

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0