Vážený pane Šenkýř, V první řadě bych rád popřál uzdravení Vaší dcery, jelikož zdraví je opravdu to nejdůležitější! Přesto musím zareagovat na n
Vážený pane Šenkýř,
V první řadě bych rád popřál uzdravení Vaší dcery, jelikož zdraví je opravdu to nejdůležitější!
Přesto musím zareagovat na některé Vaše připomínky!
Z vaší reakce jasně vyplývá, že se neumíte postavit čelem k danému tématu, ale jen se snažíte odvést pozornost na něco úplně jiného!
Řekněte už konečně otevřeně, komu a proč nevyhovuje technický předpis E1-CZ (resp. H), který vydala technická a ne okruhová komise (mimo jiné platí pro všechny ostatní disciplíny).
Také řekněte jak je možné, že již dříve schválená pravidla pro rok 2014 okruhovou komisí dne 8. 10. 2013 (při personální změně pouze cca 30% lidí v okruhové komisi) se najednou tak výrazně v něčí prospěch změní?
Už konečně přiznejte jako chlap, co jste řekl na konferenci výkonného výboru SZAO 24. 10. 2013 (cituji: my už nemáme z auta co odřezat, abychom se dostali pod 1100 kg, tak budu prosazovat tuto min.váhu )!
Myslím, že právě tímto jste se zasadil o změnu předpisů, které byly schváleny bývalou komisí 8.10.2013 !
Je opravdu k smíchu, jak mistrně dokážete překrucovat fakta ve svůj prospěch!
K vašim faktům, naše Ginetta nemá 350 PS, jak uvádíte, ale jen 340 PS a na vašich webových stránkách uvádíte u svého BMW výkon 422 PS a ne jen 400 PS! Proč tedy všem lžete?
Ptáte se mě, proč jsem si pořídil nekonkurenceschopný vůz? No protože se mi líbí opravdová závodní a zejména současná auta, což Ginetta G50 dle mého názoru určitě je.
Každému se prostě nemusí líbit BMW!
Z toho plyne jen jediná otázka, na kterou jsem ještě nedostal jasnou odpověď :
Když mám tak pomalý nebo chcete-li nekonkurenceschopný vůz, proč mám do něho dávat 70 kg závaží ??? Naopak si myslím, že si moc dobře uvědomujete jak je naše Ginetta konkurenceschopná, což jsme dokázali na Epilogu 2013, čímž jsme Vám asi nahnali strach, takže to je zřejmě tím důvodem nás nějak omezit a zpomalit !!
My si vůbec nestěžujeme, jen se snažím upozornit příznivce motorsportu na nekalé praktiky některých členů komise!
A ano pláču nad tím, kam se snažíte okruhový sport v Česku přivést!
Na konci svého prohlášení píšete o respektu a pokoře k historii, a i přesto že jak píšete, máte 22 let zkušeností, to přece neznamená, že my ostatní s menší historií se nemůžeme vyjadřovat k této problematice, náš tým jak jistě víte, získal titul Zóny a MMČR v sezónách 2011 a 2012 ve třídě do 2000 ccm, takže určitě nejsme žádní nazdárci, kteří by se měli choulit někde v koutě i když máme jen 7-letou historii! Podle Vás bychom asi měli držet pusu a šoupat nohama, ale to já dělat prostě nehodlám! A to jestli má někdo barevné auto nebo bílé, to snad není vůbec podstatné 🙂 !
Proboha, pokud zde máme E1, tak si važme šikovných lidí v našem motosportu (mám na mysli všechny třídy do 2000, do 3500 i nad 3500 ccm), kteří si umí postavit nebo koupit lehký a rychlý vůz! A ne, že jim budeme házet klacky pod nohy, protože se někdo ve FIA špatně vyspal a vymyslel opravdový nesmysl, že by se na okruhu měla prohánět dvoumístná, popř. 2+2 auta jen ve specifikaci GT3 !!
Pane Šenkýř pokud Vy nejste schopen postavit lehčí auto, tak nenuťte ostatní dovažovat na Vaši váhu, naopak pokud já nebudu schopen postavit dostatečně výkonný motor, abych Vám stačil, tak určitě nebudu prosazovat, abyste si musel namontovat např. restriktor! Pokloním se Vám a budu se s tím muset smířit !! To je prostě motorsport !
Osobně si myslím, že se od Vás odpovědi na tuto otázku stejně nedočkáme, ale snad se najde někdo, komu okruhový sport není lhostejný a bude se tím zabývat!
Ale tady nejde přece jenom o třídu do 3500 ccm, ve které oba jezdíme, jde o všechny třídy!
Toto podivné jednání komise jako celku, včetně Vás má za následek, že p.Herbeck, p.Waszek, p.Vacík a p.Levíček chtějí ukončit působení v MMČR? Ale to je Vám zřejmě jedno, protože jinak byste se ve svém prohlášení nechoval s jistou arogancí a bez respektu nejen k novým týmům.
Jen pro připomínku přikládám odkaz na prohlášení týmu PURUM z roku 2012, který jste svými tlaky k prosazení váhových limitů, také vyštvali z MMČR (a pan Ládík se motosportu věnuje ještě déle než Vy)! http://www.okruhy.com/cz/clanek/2012-12-21-team-purum-sport-nepojede-ceske-ani-stredoevropske-mistrovstvi
Ještě bych rád upozornil na fakt, že Vy stavíte a prodáváte nebo pronajímáte závodní vozy, takže podnikáte přímo v oboru a ano podle mého názoru jste v rozporu zájmů tudíž máte zájem na tom, aby předpisy byly šité na míru Vašim potřebám. Až Vás jednou z Ginettou porazíme, k čemuž dřív nebo později dojde, tak nevím jak budete své klienty přesvědčovat, že právě Váš vůz je ta správná volba (to je jistě důvod proč by jste měl mít zájem na změně předpisů).
Mám takový pocit, že máte panickou hrůzu z toho, aby vás někdo jak píšete „nevyplácel“ jako např. Mičánkové nebo tým Purum a děláte vše proto, abyste to všem co nejvíce zkomplikovali.
My auta ani nestavíme, ani nepronajímáme, tudíž nemáme žádný zájem ani snahu prosazovat předpisy, které by kohokoliv omezovaly nebo znevýhodňovaly. Závodíme, protože nás motorsport baví a doufám, že nás na okruzích bude přibývat, a ne naopak!
A teď už opravdu musím končit, protože musím pospíchat do garáže namontovat do vozu závaží, a nalepit nějaké nálepky, abych mohl v této sezoně se svým „pomalým“, barevným vozem jezdit okruhové závody.
Přeji Vám mnoho sportovních úspěchů!
Milan Valášek
Manager a jezdec týmu IP RACING SHOP
COMMENTS
Trochu se do toho zapojim,i kdyz nejsem ani zavodnik a uz ani fanousek zavodu poradanych v CR nebo SR nebo nejake zony.Ale je mi divne,ze si vyrizujete ucty pres zprostrdkovatele.To se nemuzete sejit a vse si vyrikat mezi sebou?Takto urcite zadne dalsi divaky na trat neprilakate.Meli by jste premyslet,jak tyto sampionatu zatraktivnit,cim prilakat divaky a tahnout za jeden provaz.Ja vim,je to v motorsportu velmi tezke,investovat mnoho financi a cekat odpovidajici vysledky,ale vzdy by to melo byt v ramci fair-play.Vzdyt vas tam zas az tolik nestartuje a domluvit se by melo byt relativne snadne.Preji vsem zavodnikum dobrou sezonu hlavne bez havarii a dramaticke souboje.
Milan
Ahoj všem.
Nejsem odborník, ani závodník. Mám jen rád pěkná auta a závody. Nevím kdo má pravdu, ale když sleduji tuhle dlooooouhou debatu nabývám domnění, že se rozhoduje u stolu a ne na dráze. Chodím pravidelně v Brně na auta, ale nevím jestli letos vůbec půjdu. Zkuste se nějak domluvit a myslet na normální lidi, kteří chtějí v česku zajímavé závody, věřit výkonům pilotů a ne manažerů.
Děkuji Martin
Vloni v Mostě jsem usoudil,že jde Mistrák,teda zóna na horu!!!!Nám fandům ZAO CZ debata přinese řadu zajímavých informací.ale i tak…Prosím moc,prosím najděte společnou řeč a dohodněte se!Moc děkuji za všechny fandy
Souhlasim s vama ze tato diskuse je zbytecna a nikam nevede zaciname vypadat jako parta blbcu
uz jsem vas jednou zadal at to ukoncite ale jak je videt nekomu to nestaci jenom napsat !!!!!!!!!!!!!!!
Dobrý den.
Pane Valášek, takže vy jste celý loňský rok podváděl, jak jste se teď přiznal, protože jestli se nemýlím tak , kromě aut nad 4 litry se předpisy vůbec oproti loňsku nezměnili. nebo jak my vysvětlíte, že musíte jít dovážit svoje auto. A taky by mě zajímalo, který šampionát (závod) by jste chtěli s lehčím autem ject. Těším se na odpověď Jindra
Pane Vrábku, asi nevíte o čem mluvíte, ale kdyby jste pozorně četl, tak pochopíte o co vlastně jde !
Loni jsme měli v autě 1100 kg dle předpisů, a byli jsme několikrát váženi, tak nechápu o jakém podvádění zde hovoříte?
Ale přesně toho se někteří bojí, když nebudeme muset dovažovat na tuto nesmyslnou váhu, tak se pochopitelně ještě zrychlíme ! Tak nevím o co vám opravdu jde ??
S pozdravem Valášek
Já píšu o tom, proti čemu konkrétně bojujete, když se pro vás nic nezměnilo. Nevím co jsem na tom nepozorně četl. Píšete ,že jdete do garáže dovažovat, z toho vyplývá snad jen to, že nemáte správnou váhu. Nebo to znamená něco jiného? Tady názorně vidíte jaký to je když se slovíčkaří. Naopak jste mi neodpověděl v jakém šampionátu, případně závodě, by jste s lehkým autem mohli jet. Opravdu by mě to zajímalo. Jindra
Pánové, to je právě ten problém, že oni i kdyby se sešli, tak je to stejně k ničemu, jelikož se na ničem nedomluví. Každý má svou pravdu a hájí slepě pouze tu. Někdy mám pocit, že by se dobře uživili v politice jako partajní ideologové. Možná by to mnohým šlo lépe než závodění. 🙂 Každopádně vyvstává otázka pro redakci českéokruhy.cz, zda by nebylo rozumný od zveřejňování týmových zpráv ustoupit. Nechť si pánové závodníci (či spíše majitelé závodních týmů) najdou jinou platformu na vyřizování svých účtů…
Dobrý den pane Novák,
tuto otázku řešíme téměř denně, je pravdou, že by tato diskuse mohla probíhat na jinak a na jiném místě. Na druhé straně, máme zde dobrovolný veřejný dialog, který je lepší než tichá zákulisní válka, která by to nikam nedovedla, resp. ne k výsledku, který by byl pozitivní pro českou okruhovou scénu.
CZO nikdy neprovozovali cenzuru a vždy zveřejnily vše co do redakce přišlo. Pokud by jsme tak neučinili, mohlo by se zdát, že nejsme objektivní. Každý má právo na svůj názor a je pouze na daném jedinci, zda jej touto formou chce uveřejnit. Stejně tak je na každém z nás zda to chce vůbec číst a případně nějak reagovat.
Mám za to, že toto je základ demokracie.
Nejde nám však pouze o českou okruhovou scénu jako takovou, ale především také o fanoušky a čtenáře našeho webu. Pokud se Vám tedy zdá, že sem tato diskuse nepatří, můžeme na toto téma udělat anketu a nechat rozhodnout vás čtenáře.
Udelej ANKETU. Tahle debata je MOC-MOC trapná
Dobrý den, pane Horo. Chápu a rozumím. To nebyl ani tak návrh, jako spíš námět ke zvážení. Samozřejmě obojí má svá pozitiva i negativa. Nechtěl jsem tím říct, aby se týmové zprávy nezveřejňovaly vůbec. Spíše jsem měl na mysli, zda by nebylo moudré do nich redakčně vstoupit – jinými slovy vzít tu zprávu jako informační podklad pro redakční materiál. Ukazuje se (bohužel nejen v motorsportu), že demokracie má mnohá úskalí. Nikomu nechci upírat právo na názor, na druhou stranu diskuze hluchých a slepých (do níž se to v posledních dnech jaksi zvrtlo) není produktivní. Naopak: těm, kteří se jen zajímají a nejsou v tom nijak zainteresováni, to sebere poslední iluze. Já už naštěstí žádné nemám, takže k tomu mám zcela neutrální vztah. Jen jsem měl na zřeteli, aby to tady nezaplevelily válečný výpady účastníků MMČR/ZSE/ESET V4 na úkor redakčních informací. Nic více, nic méně… 🙂
Internetovy priestor je skoro nekonecne velky a skoro urcite tato diskusia neubera priestor inym redakcnym informaciam. Je pozitivne, ze nejaka debata vobec vznikla. Ak dana debata podla vas nic neriesi, tak to automaticky neznamena, ze jej zrusenim sa lady pohnu a nieco sa vyriesi. Ludia sa nebudu stretavat kvoli nejakej debate, lebo polovica nato nebude mat v tom danom termine cas. Internet je idealne miesto na konfrontaciu. Ak je to v ramci nejakych pravidiel slusnosti a ludia sa navzajom neosocuju a nevyhrazaju tak nie je vobec ziadny dovod na cenzuru, zasah moderatora, alebo zrusenie diskusie. Diskusia v tom pripade moze byt jedine prinosom. Ak pre vas nie je prinosna a mate pocit, ze vam neprinasa uzitok, tak mate jedinecne pravo ju uz dalej nenavstevovat a necitat. Nie je dovod, aby sa rusila, zato, ze vy mate pocit, ze nie je prinosna. Tato diskusia je pre mnohych zavodnikov/fanusikov/inych ucastnikov motoristickeho sportu jedinou interakciou s ostatnymi, tak im neberte tu moznost dostat sa k informaciam z prvej ruky bez pozlatka nejakych nudnych PR clankov
Pane Peter, vy jste mě vůbec nepochopil (zřejmě kvůli jazykové bariéře). Já jsem nic neříkal o tom, že by se měla zrušit (zakázat) diskuze. Já si kladl otázku, zda má pro redakci nějaký význam zveřejňovat zprávy týmů – nota bene takové, které čtenářům nic nepřinášejí. Pokud to nějaký význam má, pak ok. Za sebe ovšem říkám, že pro mě (a jistě řadu dalších čtenářů) má větší význam informace, z níž se něco dozvím, než ideologicky podjatá “pravda” každého zúčastněného týmu.
Nestastne som odpoved umiestnil za vas komentar. Bol smerovany skor pre MMM a Marcela Kusina, ktori sa vyjadrili, ze chcu zrusit diskusiu…
Ta debata má smysel mezi jezdci s oči do vočí,ne takhle. Ne srušit,ať je o tom ANKETA.
Zdravim pan Valasek, mam otazku. Aku malo hmotnost Vase auto na slovenskom okruhovom pohare (SOP) na poslednych dvoch zavodoch SK Ringu ? Jazdily ste tam casy okolo 2.18.xxx co je o cca 8 sec viac nez jazdia auta majstraku v triede do 3500 ccm. Soferoval ste Vy a potom nas jazdec p. Hornak.Tipujem ze ste tam nemaly balast kedze nebol nutny. Mam pocit ze prave Marek Fried tam jazdil casy okolo 2.09.xxx. Mozno by bolo dobre si premysliet ci to auto bola spravna volba kedze jazdilo casy ako auta do 2000 ccm a nebolo by vhodnejsie ho jebnut do potoka a kupit nieco rychlejsie a potom by ste nemuseli riesit taketo veci ako 70 kg. Viete asi aj sam dobre ze 70 kg Vam nespravi 8 sec…
P.S.
uviest epilog ako meritko uspechu je nemiestne kedze auta Senkyr motorsport stali tri kola v boxoch kvoli incidentu v prvej po starte a maly dva defekty..
P.S.2
ked uz pocitame tak 422 – 340 je 82 ps a nie 150 ako ste uviedli ale zabudli ste poznamenat ze 3,5 liter ma trochu vatsi potencial a asi aj priaznivejsi priebeh vykonu ako 3,2 liter…
P.S.3
Pan Senkyr sa neboji ist do triedy nad 3500 ccm s autom ako uvadza vo svojom prispevku a bude tam zvadzat boj s tovarenskymi autami 4,5 – 6,3 a berie to ako vyzvu na boj a urcite vie ze prvy rok bude tazky a mozno aj druhy ale ide do toho.
Proč by mělo být uvedení úspěchu na Epilog 2013 nemístné kvůli tomu, že někdo jiný stál v boxech a opravoval. Vždyť o tom jsou vytrvalostní závody. Kdo toho ujede nejvíce, tak vyhrává. To by pak mohli v Aston Martin Racing tvrdit, že Porsche zvítězilo v Le Mans 2013 ve třídě GTE-Pro jen proto, že měl Mako havárii a musel odstoupit … což je naprosto stejný nesmysl.
PS: No a jinak – pokud se nepletu – tak je Ginetta týmu RACING ADS Teamu přihlášena na 12-ti hodinovku v Mugelu ve třídě SP3.
Tak jsem se kouknul jak je to s tím za jakých podmínek se startuje v Mugelu. Váha versus objem nádrže s dodatkem, BOP je v kompetenci pořadatele dále měnit (volný překlad). Co jsem ale překopíroval z překladače je ještě jedna z vět, která je u SP3 uvedena, citace – Vůz, který je považován za : být pro tuto třídu příliš rychle , může být přiřazen k třídě SP2. To už je podmínek, že kdyby toto bylo v zoně nedej bože v mistráku tak okruhovou komisy by asi zastřelili. Asi je mi i jasný, proč mi pan Valášek neodpověděl co chce ject za závody s lehkým autem. Jindra
Suhlasim ak porovnavame sportovy uspech ale ja som mieril na schopnosti auta…
Pane fanusik SOP,nejsem na ničí straně,ale jak jste přišel na čas 2.09 u Marka,to je strašný blábol.V kvalifikaci 2.17 ve druhé taky,potom bohužel hořelo.
Čas 2:09 zajel v roce 2011 s BMW ve třídě do 3500ccm. Ruda Fried.
OK,to beru,ale fanusik píše o čase aut do 2litru,což je nesmysl.
Tak ne,čtu špatně,nepobral jse tu formulaci,v první chvíli jsem si samozřejmě spojil Marka s Lotusem a poslední sezónou. 🙂