Michal Matějovský: \”Chci letos dosáhnout TOP3!\”

Michal Matějovský: \”Chci letos dosáhnout TOP3!\”

V loňské sezoně absolvoval královéhradecký pilot Michal Matějovský kompletní sezonu FIA ETCC, ve které obsadil 5. místo a hned třikrát stanul na stupn

Československý boj o evropský titul ETCC na Masarykově okruhu
Petr Fulín v Mostě vybojoval třetí titul šampióna FIA ETCC
ETCC: Karamyshev vítězem obou závodů na Salzburgringu

V loňské sezoně absolvoval královéhradecký pilot Michal Matějovský kompletní sezonu FIA ETCC, ve které obsadil 5. místo a hned třikrát stanul na stupních vítězů. Jezdec týmu Křenek Motorsport by rád navázal na loňské úspěchy i v letošní sezoně.

Michale, jak bys zhodnotil svou první sezonu v nabité konkurenci evropského poháru?
Byla to první celá sezóna v mistrovství Evropy s autem se zadním náhonem. Sezona měla své světlé i stinné stránky z mojí strany. S 5. místem v konkurenci, která byla, jsem spokojený, ale určitě jsem si věřil na víc. Proto se chci více připravit na druhou sezonu v tomto šampionátu aby výsledek byl o kus lepší.

Když nepočítáme vůz DTM, tak jsi v minulosti jezdil především s cestovními vozy s předním náhonem a loni jsi přešel k BMW se zadním náhonem. Jak dlouho sis na tuto změnu zvykal a ovlivnilo to nějak loňskou sezonu?
Myslím si, že mi to nedělalo ani takový velký problém jaký jsem si myslel, že bych mohl mít. Zkušenosti se zadním náhonem jsem už měl v minulých sezonách. Spíše to bylo zvykání si na nové okruhy s tímto autem. Takže se budu chtít zaměřit přípravu na tuto sezonu v tomhle smyslu, abych trať znal a měl ji aspoň natrénovanou na simulátoru, abychom se mohli soustředit o závodním víkendu pouze na podstatné věci.

A jak se ti líbilo složení kalendáře? Na Salzburgringu a v Perguse jsi jel vůbec poprvé, je to tak?
Kalendář byl velmi podařený a moc se mi líbil. Super bylo, že poslední finálový víkend byl v Brně a tam se i rozhodovalo o celkových výsledcích v šampionátu. Oba zmiňované okruhy jsem navštívil poprvé. Salzburgring byl pro mě určitě úspěšnější a víc se mi líbil, když je docela krátký. Pergusa nebyla tak zdárná, jak jsem chtěl, aby byla.

Nepojede se letos v Brně, naopak daleká Pergusa zůstává, není to škoda?
Určitě to je velká škoda, že se nejede v Brně. Je to škoda i z hlediska fanoušků, že se nemůžou jet podívat na domácí závod. Ale i našich sponzorů, že je nemůžeme pozvat. Ale co se dá dělat.

Zůstaňme ještě chvíli na závodních tratích. Letos se podíváš mimo jiné na okruh Paula Ricarda a do Spa. Jsi spokojený se zařazením těchto dvou klasických tratí? Dá se na tyto tratě nějak dopředu připravit-např. na simulátoru?
Moc se na tyto okruhy těším. Jsou to legendární okruhy a budou to pro mě další okruhy, kde jsem nejel. Jsem moc rád, když můžu navštívit další okruhy. Ohledně přípravy na okruhy doufejme, že bude příprava na okruzích přímo na místě. Začal jsem ale také spolupracovat se společností Motorsport Simulator na přípravě na sezonu i tímto způsobem.

Jaké jsou tvé cíle pro letošní sezonu?
Letos bych chtěl nasbírat co nejvíce bodů jak v měřených trénincích, tak během závodů. To mi minulou sezonu chybělo, abych získal lepší celkovou pozici na konci sezóny. Určitě chci mít konečnou pozici lepší než tento rok a měla být to být pozice na stupních vítězů.

Stejně jako loni pokračuješ i letos s týmem Buggyra jako testovací jezdec. Budou tě moci fanoušci vidět v akci při některém ze závodních víkendů evropského poháru tahačů?
Zatím jsme se nebavili konkrétně, jestli nějaký závod pojedu nebo ne. Prioritní je ETCC a pokud bude možnost zúčastnit se nějakého ze závodů, budu jen rád, jelikož se mi vedlo celkem dobře během působení v domácím závodě v Mostě.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josef Kreveta 11 years ago

    Tak jestli zase pojedou čtyři, tak by to snad mohlo vyjít… 🙂

  • DISQUS: 0