Mičánek Motorsport představil světu nové Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo

Mičánek Motorsport představil světu nové Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo

Na Masarykově Automtodromu dnes brněnský tým Mičánek Motorsport odhalil a veřejnosti poprvé ukázal, zbrusu nový závodní vůz Lamborghini Huracán Super

Michal Petrů s Bronislavem Formánkem směřují na Lausitzring
Úspěšný roll out nového Lamborghini Huracan Evo týmu Mičánek Motorsport
Jezdec týmu Mičánek Motorsport Bronislav Formánek ovládl brněnský podnik Slovenského okruhového poháru

Na Masarykově Automtodromu dnes brněnský tým Mičánek Motorsport odhalil a veřejnosti poprvé ukázal, zbrusu nový závodní vůz Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO.

Právě tento vůz by měl jezdcům týmu, v jehož čele aktuálně stojí Jiří Mičánek jr., syn pětadvaceti násobného Mistra republiky Jiřího Mičánka, dopomoci k obhajobě Středoevropských zónových titulů z uplynulého roku.

„Je to první a doposud jediný vůz této specifikace, který byl dodán do středoevropského regionu. Oproti předcházející generaci je u tohoto nového auta, jež nese označení EVO, výrazně upravená aerodynamika a nový bodykit. I díky tomu se jedná o aktuálně nejrychlejší pohárové auto, které kdy spatřilo světlo světa,“ těmito slovy popsal manažer týmu Jiří Mičánek jr. hlavní atributy nového speciálu, jenž rozšířil flotilu slavného brněnského týmu.

Slavnostní akt, jenž vyvrcholil symbolickým křtem, se odehrál v hotelu Grid a průvodcem celého večera byl přední český komentátor Martin Straka. Vše začalo tiskovou konferencí na které se přítomní novináři dozvěděli z úst Jiřího Mičánka jr. týmové cíle pro sezónu 2018.

„Vedle obhajoby titulů v šampionátu Zóny střední Evropy, nás čekají také starty ve vybraných závodech Lamborghini Super Trofeo. Ty se jedou jako součást víkendů Blancpain GT Series a nás čeká hned úvodní podnik v Itálii na Monze a pak pravděpodobně také závody ve Spa-Francorchamps. Ve sprintech za nás budou startovat Jožka Záruba a Martin Hudec, které ve vytrvalostních závodech doplní Bronislav Formánek a můj bratr Tomáš. Mimoto chystáme nově také juniorský tým. Pořídili jsme dva pohárové vozy Renault Clio IV. generace. Prvním potvrzeným jezdcem je motokárista Michal Makeš a jméno druhého jezdce oznámíme v nejbližších dnech.“    

Po skončení tiskové konference následovalo odhalení závodního vozu, neformální rozhovory s jezdci a vše zakončila skvělá Stand Up Comedy show Ivy Pazderkové.

Z hotelu Grid zamíří Huracán v pátek večer do brněnské Olympie, kde až do 25. února probíhá výstava Supersporty. Široká motoristická veřejnost tak bude mít jedinečnou příležitost, spatřit tento nádherný vůz ještě dříve, než vyjede na závodní trať.

To by se mělo stát ve druhé polovině března, kdy na tým čekají  čtyři testovací dny na brněnském Automotodromu. V průběhu těchto testů by měl závodníky podpořit i tovární jezdec Christian Engelhart. První ostrou závodní prověrkou pak bude již zmíněný podnik v Monze, jenž je naplánován na víkend 20.-22. dubna.

O Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO

Nejvýznamnější modernizací pro Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO je přepracovaná aerodynamika. Lamborghini ve spolupráci s Dallarou vyvinulo nový karbonový bodykit, jenž snižuje odpor vzduchu a výrazně zlepšuje přítlak. Jako i ostatní části karoserie včetně zadního spoileru, blatníků a kapoty byly přepracovány pro lepší vedení vzduchu ve vysokých rychlostech. Díky tomu získal závodní Huracán více kýženého přítlaku a rovněž se inženýrům Lamborghini podařilo zajistit přísun vyššího množství chladného vzduchu pro efektivnější chlazení motoru, převodovky a kabiny vozu. To jistě ocení řidič, který si během závodu se 620 koňmi na zadní nápravě jistě prožije nejednu „horkou chvilku“. Pomoci mu může nový systém nastavení ABS v deseti úrovních citlivosti.

Důležitou novinkou je bezpečnostní střešní díl, který usnadní záchranu řidiče z havarovaného vozu.

Motor:

uprostřed uložený desetiválec s úhlem válců 90°
Objem: 5.204 ccm
Výkon: 620 koní při 8250 ot.
Točivý moment: 570 Nm při 6500 ot.
Převodovka: šestistupňová sekvenční převodovka XTrac

Podvozek:

Pohon: zadní kola
ocelové kotoučové, Brembo
305/660-18
Brzdy: ocelové kotoučové, Brembo, 305/660-18
Pneumatiky: 305/660-18 vpředu, 315/680-18 vzadu
Zavěšení: plně nastavitelné stabilizátory, dvousměrné nastavitelné tlumiče Ohlins

Rozměry a hmotnost:

2620 mm 1270 kg

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Pěkné auto.
    Teď jde jen o to, aby je náhodou nenapadlo startovat s tím autem v Asian Le Mans Series, nebo v nějakém tom “blízkovýchodním,” či “dálněvýchodním,” šampionátu. jak jsme v nedávné době mohli vidět v případě některých českých a slovenských jezdců……

  • DISQUS: 0