Mezi Poznaní a Mostem

Mezi Poznaní a Mostem

Seriál ESET V4 Cup má po závodech v Poznani naplánovanou letní přestávku, po které na jezdce čekají další tři závodní podniky. Tím prvním bude o víken

První den ESET V4 Cupu na Slovakia Ringu
Dvě pódia z Poznaně
Sobotní vítězství Antonína Herbecka a Marka Frieda

Seriál ESET V4 Cup má po závodech v Poznani naplánovanou letní přestávku, po které na jezdce čekají další tři závodní podniky. Tím prvním bude o víkendu 9.-11. srpna závodní víkend na Autodromu v Mostě, o dva týdny později přijde na řadu Slovakia Ring a sprinterské klání DIVIZÍ 2, 3 a 4 se uzavře v polovině září na automotodromu v Brně. Na jezdce kategorie Endurance pak v sobotu 19. října čeká vrchol sezóny v podobě závěrečného, čtyřhodinového klání na Slovakia Ringu.

Probíhající letní přestávka nabízí první příležitost na krátké bilancování dosavadního průběhu a tak se pojďme podívat, jak si kdo vede.

Ve sprintech DIVIZE 4 zatím nejlépe Konopka s Rzepeckim

Dvacítce jezdců třídy +2.000 ccm zatím kraluje slovenský matador Miroslav Konopka (ARC Bratislava). Ten se svým Saleenem prozatím posbíral 108 bodů za čtyři první, jedno druhé a jedno třetí místo. Druhé místo patří za prozatím získaných 78 bodů polskému závodníkovi Piotru Krawczykovi, který startuje s Mercedesem SLS GT3 v barvách týmu Premium Motorsport. Neméně atraktivní vůz nalezneme i na třetí pozici. Tu se ziskem 46 bodů drží Patrik Tkáč startující s červeným Ferrari 458 Italia v barvách týmu MenX.

Ve třídě -2.000 ccm pak zatím dokázalo bodovat 13 jezdců, mezi nimiž jednoznačně vyčnívají výkony rodinného tandemu týmu Basenhurt AT+T Marka a Adama Rzepeckeho. Oba startují s pohárovými Clii RS III se kterými si díky pravidelným startům prozatím připsali 68 a 51 bodů. Třetí příčku pak s 23 body drží maďarský závodník Gyorgy Lekeny z týmu GFS Racing.

Vytrvalost pod taktovkou Ferrari

V nejprestižnější disciplíně zatím na body dosáhlo 27 jezdců, kteří za sebou mají pouze dva vytrvalostní závody. Po těch se na čele drží tři posádky týmů MenX ve složení Patrik Tkáč/Andrej Studenič (35b), Michael Vorba/Lubomír Jakubík (21b) a Peter Vančo/Tomáš Kukučka (20b) (všichni Ferrari 458 Italia). Na patnáct bodů a dělené sedmé místo dosáhli hned dvě posádky. Tu první tvoří Antonín Herbeck s Viliamem Liedlem, kteří sedlají vůz Pagani Zonda týmu Rock Media, tou druhou pak je nejlepší posádka DIVIZE 5 Radek Bareš s Willibaldem Gruberem.

Třídu -3.500 ccm vede se 37 body jezdec týmu Duck Racing Daniel Skalický před Marcelem Kusínem a Petrem Válkem (oba 27 bodů/K&K Racing Válek Autosport). Na čele třídy -2.000 ccm je se ziskem 41 bodů posádka týmu KT Motorsport Petr Mandelík s Petrem Levíčkem, které následuje posádka týmu Basenhurt AT+T ve složení Marek a Adam Rzepecki.

Höher zatím bez konkurence

Christopher Höher jako by chtěl napodobit výkon legendárního Nigela Mansella z roku 1992 a v úvodních šesti závodech si připsal hned šest vítězství. Díky této bilanci a třem vyhraným kvalifikacím má na svém kontě celkem 123 bodů a s přehledem tak vede před jezdcem týmu Daltec Christophem von Grünigenem. Ten má na svém kontě prozatím 61 bodů. Nutno však podotknout, že tento talentovaný pilot ze Švýcarska vynechal poslední dva závody v Poznani. Třetí místo pak s 58 body náleží Petru Trnkovi z týmu AMK ECCE HOMO, který je zároveň také nejlepším jezdcem DIVIZE 3, tedy kategorie formulových monopostů, jenž mají ve svých útrobách motory do objemu 1.000 ccm. Do této kategorie se doposud přihlásilo 13 jezdců.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0