Do sezóny vstoupil MenX s rozšířeným vozovým parkem a novými ambicemi. Do garáže přibyla dvě Ferrari 458 GT3 v nejnovější specifikaci, která se v rámc
Do sezóny vstoupil MenX s rozšířeným vozovým parkem a novými ambicemi. Do garáže přibyla dvě Ferrari 458 GT3 v nejnovější specifikaci, která se v rámci italských závodů Superstars GTSprint objeví během května i v Brně. Tým má aktuálně za sebou první dva letošní závodní víkendy, na Monze a Hungaroringu, kde si připsal vítězství ve vytrvalostním závodě.
Na Monze to byl víkend výsledků ze středu pole, vládla ale spokojenost s aklimatizací v novém šampionátu, stejně tak jako s prvními závody nováčků, když Peter Vančo a Jozef Jakubík zvládli svou premiéru v sérii Coppa Shell závodů Ferrari Challenge. Třetí Challenge pilotoval Robert Pergl v Trofeo Pirelli, závodů Superstars GT se zúčastnili Lubomír Jakubík a Patrik Tkáč – jeho Italia jela pod hlavičkou Dino & Co Racing Team, pro který bude během sezóny MenX zajišťovat servis a provoz vozů.
V plné zbroji pak MenX vyrazil i do Maďarska, na závody zóny střední Evropy, kde do sprintů i vytrvalostní \”dvouhodinovky\” nasadil obě \”Italie\” GT3 a jednu Challenge. Vo vozech se během víkendu prostřídalo sedm pilotů, pro většinu z nich byl Hungaroring novým okruhem a páteční tréninky se tak nesly v duchu učení tratě a zlepšování časů. Kvalifikační časy pak naznačovaly, že i v nabitém startovním poli máme šanci na přední umístění – ve vytrvalostním závodě jsme obsadili první řadu, když mezi našimi GT3 byl rozdíl jediné setiny.
Ve sprintech Patrik Tkáč zakusil pocity štěstí na pódiu – ukořistil dvě třetí místa v celkové klasifikaci, Tomáš Kukučka dojel sedmý a pátý, začátečník Jozef Jakubík si pak své cíle splnil solidní jízdou, byť v druhé polovině výsledků.
V neděli večer pak došlo k hlavnímu bodu víkendu, vytrvalostnímu závodu. Lubomír Jakubík, Patrik Tkáč i Peter Vančo po startu drželi své pozice a vše probíhalo v relativním klidu. Po půl hodině se ale situace změnila – z mraků se spustil liják. Když se ukázalo, že vody bude víc, než rozpálená trať zvládne, došlo k přezutí na mokré pneumatiky. Jak už to bývá, hned po přezutí přestalo pršet, i tak ale měli jezdci na mokré trati co dělat a rádi po dalších dvaceti minutách předali vozy kolegům. Závodnické štěstí okusil Lubomír Jakubík, jeho GT3 po hodinách \”políbila\” bariéry, naštěstí jen letmo a odřený nárazník další průběh závodu neovlinil. Michael Vorba a Andrej Studenič se pak na osychající trati přetahovali o nejrychlejší čas na kolo a v této disciplíně byl nakonec úspěšnější slovenský matador. Michael už ke konci nemusel nikam spěchat, díky velkému náskoku zvolil opatrnou jízdu a s Lubomírem přetavili třetí vytrvalostní start s GT3 ve třetí prvenství. Fanoušky Ferrari pak určitě potěší, že MenX a Dino na pódiu doplnil maďarský tým se stejným vozem. Peter a Tomáš dovezli Challenge na pěkném šestém místě a i oni vystoupili na pódium, když tento výsledek zajistil třetí místo v MČR a MSR.
Zóna střední Evropy i národní mistrovství pokračují už o druhém květnovém víkendu na rakouském Red Bull Ringu a MenX bude opět u toho. Z Rakouska pak následuje přímý přesun do Brna, protože hned za týden se na Masarykově okruhu uskuteční velice atraktivní víkend Superstars Series včetně GT Sprintu a Ferrari Challenge.
Peter Vančo, Karel Gallina
COMMENTS