McLaren zatím plány na hypervůz odkládá

McLaren zatím plány na hypervůz odkládá

První rozhodnutí týkající se hypervozů, které od sezóny 2020/21 nahradí v šampionátu FIA WEC vrcholnou kategorii LMP1, je tady. A bohužel pro FIA a AC

Upřesnění sportovních pravidel pro příští sezónu WEC
Nové detaily o hypervozech, včetně prvních ukázek
Formule 3 nahradí od sezony 2019 sérii GP3 v rámci velkých cen F1

První rozhodnutí týkající se hypervozů, které od sezóny 2020/21 nahradí v šampionátu FIA WEC vrcholnou kategorii LMP1, je tady. A bohužel pro FIA a ACO jde o špatný výsledek. McLaren totiž oznámil, že vstup do této nové kategorie již od první sezóny je pro ně vysoce nepravděpodobný. Britové se zatím chtějí soustředit zejména na Formuli 1.

Tato informace přišla přímo od Zaka Browna. Šéf McLaren Racing nedávno sliboval, že britský výrobce již brzy zveřejní své stanovisko. K zamítnutí došlo i přes nedávné snížení plánovaných nákladů ze strany FIA a ACO.

„Nemyslím, že bychom se stihli připravit už na první ročník nového šampionátu. Ale sledujeme to. Pravidla zatím nebyla zcela dokončena, máme ale představu o tom, jak to bude vypadat,“ řekl Brown, který očekává finální verzi pravidel na konci roku.

„Teprve potom padne finální rozhodnutí, jestli do toho půjdeme. Ale je vysoce nepravděpodobné, že bychom to stihli už na začátek sezóny 2020/21,“ dodal a nevyloučil tak možné zapojení McLarenu v budoucnosti.

I když se může zdát, že odložení o jeden ročník není vysloveně špatnou zprávou, tak faktem zůstává, že FIA a ACO potřebují zajistit co největší množství automobilek a výrobců již od první sezóny. Stále se také čeká na stanovisko ze strany zámořské série IMSA.

U McLarenu jde ale již o druhé zamítnutí v krátké době. V pátek britská automobilka rovněž zrušila plány na vlastní stáj v americkém formulovém šampionátu IndyCar. Cílem je se naplno věnovat právě Formuli 1, kde se McLarenu v současnosti vůbec nedaří.

Mezi další automobilky zvažující novou, zatím neoznačenou, kategorii patří Toyota, Aston Martin, Ferrari, BMW a také Ford.

COMMENTS

WORDPRESS: 0