McLaren i United Autosports zvažují vstup do WEC

McLaren i United Autosports zvažují vstup do WEC

Zak Brown patří v součanosti mezi nejvlivnější postavy v motorsportu a ovládá také dva velké závodní týmy. Tím prvním je McLaren, který by mohl v příš

McLaren zatím plány na hypervůz odkládá
IMSA je otevřena hybridním technologiím
Todt chce v LMP1 tři automobilky, McLaren má zájem

Zak Brown patří v součanosti mezi nejvlivnější postavy v motorsportu a ovládá také dva velké závodní týmy. Tím prvním je McLaren, který by mohl v příštích několika měsících rozhodnout o vstupu do nejvyšší kategorie WEC. Nejslibněji to ale vypadá pro tým druhý, United Autosports, který zamíří do LMP2.

Britsko-americký tým má právě podle Browna velice dobře nakročeno ke vstupu do WEC do třídy LMP2 od příští sezóny 2019/20. V současnosti tým nasazuje vozy v evropské a asijské sérii Le Mans, ale nyní by měli být připraveni se poprat o vítězství také s minimálně jedním prototypem také v mistrovství světa.

„ELMS se nám opravdu líbí a dokážu si představit, že tam budeme v příštích letech součástí paddocku. Také bych nás ale rád viděl ve WEC a tam jsme na dobré cestě,“ řekl Brown. United Autosports se původně hodlal zaměřit na sérii IMSA, ale týmu se nakonec více líbí směřování třídy LMP2 právě v rámci WEC.

Další Brownovou starostí je také budoucnost značky McLaren. Britský výrobce se zúčastnil diskuzí ohledně budoucnosti vrcholné třídy šampionátu WEC a tedy příchodu hypervozů. K tomu by mělo dojít v sezóně 2020/21 a právě McLaren nyní čeká rozhodovací proces. Jasno má být nejpozději začátkem příštího roku.

„Je to projekt, o který se vážně zajímáme a líbí se nám jeho směřování. WEC i Le Mans jsou skvělé závodní série, McLaren má navíc historii, naším automobilům se daří skvěle a tento nápad s hypervozy, přinášející vyrovnané závody a za rozumnou cenu, je pro nás atraktivní,“ zhodnotil situaci Brown.

Aby se tým stihl případně řádně připravit, je potřeba se rozhodnout během příštích několika měsíců. Ať už se však tým vydá jakýmkoliv směrem, ve hře je totiž i nadále také IndyCar, rozhodně to neovlivní program ve Formuli 1.

„Máme 4 tisíce zaměstnanců, takže pokud půjdeme do WEC nebo IndyCar, tak můžeme sice využít některé technologie a stroje z programu Formule 1, ale lidé, kteří se soustředí na Formuli 1, to nebudou pracovat na programu WEC nebo IndyCar,“ vysvětlil Brown.

Na závěr také dodal, že hypervozy by mohly navrátit Le Mans do svých nejslavnějších dnů, což by přilákalo mnoho jezdců, sponzorů a také dalších automobilek.

COMMENTS

WORDPRESS: 0