Max Verstappen je nejmladším vítězem Velké ceny

Max Verstappen je nejmladším vítězem Velké ceny

Strategie dvou zastávek udělala z Maxe Verstappena nejmladšího vítěze Velké ceny v historii F1 O stupně vítězů bojovaly od začátku do konce stáje F

Další stupně vítězů pro tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha
Historicky první závod FIA F3 po zmatcích vyhrál Shwartzman
Jezdce týmu RTR Projects čeká velká pohárová výzva

Strategie dvou zastávek udělala z Maxe Verstappena nejmladšího vítěze Velké ceny v historii F1

O stupně vítězů bojovaly od začátku do konce stáje Ferrari a Red Bull

Většina pilotů volila strategii dvou zastávek, nejrychlejším pilotem se třemi zastávkami byl Vettel, který skončil třetí

Montmeló, 15. května 2016 – Strategie během Velké ceny Španělska hrály od začátku do konce závodního víkendu hlavní roli; pravděpodobně víc, než kdy jindy. Závodní stáje přistupovaly k výběru a výměně pneumatik dosti odlišně. Max Verstappen se při svém debutu v týmu Red Bull stal nejmladším vítězem Velké ceny v historii, závod dokončil na střední směsi. S těmito pneumatikami odjel 32 kol, což bylo o jedno kol víc, než Kimi Räikkönen, který skončil druhý. Ferrari a Red Bull zvolily strategii dvou zastávek pro jeden vůz a tří zastávek pro druhý vůz.
Všechny tři směsi – tvrdá, střední a měkká byly v průběhu 66 kol použity. Volba pneumatik hrála klíčovou roli zejména v souboji mezi Red Bullem a Ferrari. Do posledního kola byli ve hře o vítězství čtyři piloti, naděje Daniela Ricciarda zhatil defekt pneumatiky způsobený pravděpodobně nečistotami na trati.
Týmy nyní zůstávají v Barceloně kvůli sezónním testům, které budou probíhat v úterý a ve středu. Řada týmů povolá k testování mladé piloty. Pneumatiky budou obsahovat letošní směsi, které byly vybrány každým týmem pro tyto účely.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Jednalo se o ryze strategickou bitvu až do úplného konce, přičemž mezi Ferrari a Red Bullem se síly poměřovaly v každém kole. Výsledkem byla fascinující podívaná, u které nikdo nevěděl, jak skončí. Tento podnik vynikl nad ostatními závody letošní sezóny. Během posledních deseti kol piloti už víceméně šetřili své pneumatiky. Doufali jsme, že naše současná nabídka směsí a nejnovější předpisy pro pneumatiky učiní závod atraktivním, což nakonec Velká cena Španělská potvrdila. Byli jsme svědky historického momentu – nejmladšího vítěze Velké ceny v historii formule 1 – a jsme nesmírně hrdí, že jsme mohli být při tom.“

PR Pirelli

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0