Strategie dvou zastávek udělala z Maxe Verstappena nejmladšího vítěze Velké ceny v historii F1 O stupně vítězů bojovaly od začátku do konce stáje F
Strategie dvou zastávek udělala z Maxe Verstappena nejmladšího vítěze Velké ceny v historii F1
O stupně vítězů bojovaly od začátku do konce stáje Ferrari a Red Bull
Většina pilotů volila strategii dvou zastávek, nejrychlejším pilotem se třemi zastávkami byl Vettel, který skončil třetí
Montmeló, 15. května 2016 – Strategie během Velké ceny Španělska hrály od začátku do konce závodního víkendu hlavní roli; pravděpodobně víc, než kdy jindy. Závodní stáje přistupovaly k výběru a výměně pneumatik dosti odlišně. Max Verstappen se při svém debutu v týmu Red Bull stal nejmladším vítězem Velké ceny v historii, závod dokončil na střední směsi. S těmito pneumatikami odjel 32 kol, což bylo o jedno kol víc, než Kimi Räikkönen, který skončil druhý. Ferrari a Red Bull zvolily strategii dvou zastávek pro jeden vůz a tří zastávek pro druhý vůz.
Všechny tři směsi – tvrdá, střední a měkká byly v průběhu 66 kol použity. Volba pneumatik hrála klíčovou roli zejména v souboji mezi Red Bullem a Ferrari. Do posledního kola byli ve hře o vítězství čtyři piloti, naděje Daniela Ricciarda zhatil defekt pneumatiky způsobený pravděpodobně nečistotami na trati.
Týmy nyní zůstávají v Barceloně kvůli sezónním testům, které budou probíhat v úterý a ve středu. Řada týmů povolá k testování mladé piloty. Pneumatiky budou obsahovat letošní směsi, které byly vybrány každým týmem pro tyto účely.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Jednalo se o ryze strategickou bitvu až do úplného konce, přičemž mezi Ferrari a Red Bullem se síly poměřovaly v každém kole. Výsledkem byla fascinující podívaná, u které nikdo nevěděl, jak skončí. Tento podnik vynikl nad ostatními závody letošní sezóny. Během posledních deseti kol piloti už víceméně šetřili své pneumatiky. Doufali jsme, že naše současná nabídka směsí a nejnovější předpisy pro pneumatiky učiní závod atraktivním, což nakonec Velká cena Španělská potvrdila. Byli jsme svědky historického momentu – nejmladšího vítěze Velké ceny v historii formule 1 – a jsme nesmírně hrdí, že jsme mohli být při tom.“
PR Pirelli
COMMENTS