Matěj Smrž pojede svět!

Matěj Smrž pojede svět!

Je to tak! Nyní je již definitivní, že Matěj Smrž se prvního září představí při závodech MS Superbike na Nürburgringu, kde bude mít možnost porovnat s

Představení týmu Peugeot MC Saxo Print
Matěj Smrž na Lausitzringu čtvrtý
Samuel Sládečka pojede za Šenkýř Motorsport při ADAC GT Masters ve Spa

Je to tak! Nyní je již definitivní, že Matěj Smrž se prvního září představí při závodech MS Superbike na Nürburgringu, kde bude mít možnost porovnat své síly se světovou elitou.

Ohledně startu Matěje na světové scéně se již dlouho mluvilo, ale vždy scházely prostředky, nebo nebyla k dispozici potřebná technika. Tentokrát se ale vše díky významné podpoře Autoklubu České republiky a snaze osobních sponzorů našeho jezdce povedlo a Matěj osedlá pro tento závod speciálně připravenou Yamahu YZF-R1.

Pro jihočeského pilota ale rozhodně není paddock WSBK nijak neznámý. Celkem čtyři sezóny zde reprezentoval Českou republiku v kategorii Superstock 1000, kde se mu mimo jiné povedlo prosadit na nejvyšší stupínek pódia – prozatím jako jedinému čechovi v chistorii. Jednu sezónu závodil Matěj v MS Supersport a i v nejprestižnější kategorii Superbiků již rodák z Českých Budějovic startoval. V roce 2008 měl Matěj možnost závodit v italské Vallelunze a společně s bratrem Jakubem tehdy soupeřil s Troyem Baylissem nebo Maxem Biaggim. Bohužel tehdejší Honda týmu D.F. RACING patřila k nejhorším strojům ve startovním poli a boj o solidní umístění byl tak na neznámé trati již předem prohraný.

Tentokrát bude ale Matěj mít k dispozici lepší materiál. Motorku bude chystat samotný šéf Matějova týmu Yamaha Motor Deutschland by Monster Energy – bývalý úspěšný závodník Michael Galinski. Oproti superbiku ve specifikaci pro IDM se tak náš jezdec bude moct těšit na vyšší výkon, jiné přední vidlice a zadní kyvku, brýle a tak podobně… Celkově by měl být stroj poměrně konkurenceschopný. Pouze elektronika zůstane stejná jako v IDM. Naopak se změní obutí a Matěj si bude muset po dlouhé době znovu zvyknout na jednotné pneumatiky Pirelli.

Kvůli všem těmto změnám se připravuje speciální test, kdy už Matěj ochutná, co ho v Nürburgringu čeká. Nesmíme zapomínat ani na to, že ve WSBK se jede jiná varianta trati, než v mezinárodním německém mistrovství, a tak budou testovací kilometry opravdu potřeba. Naštěstí je formace Yamaha Motor Deutschland velmi zkušená a v minulosti například patřila mezi nejužší špičku startovního pole MS Supersport. Pro tento tým tedy nepůjde o nic nového.

Pár slov nám k této skvělé zprávě řekl i přímo Michael Galinski:

Co umožnilo start Vašeho týmu v MS Superbike a proč jste se tak rozhodl?

Hlavně naše dlouholeté zkušenosti se závoděním na nejvyšší úrovni. Bohužel náš rozpočet nám umožní startovat jen v národním šampionátu, ale Matějův sen je startovat ve WSBK… Takže sníme spolu a pojedeme WSBK na divokou kartu.

V IDM jedete se dvěma piloty, ale na divokou kartu pojede jenom Matěj, je to otázka peněz?

Bohužel ano, nyní je velmi složité získat sponzorské peníze i pro druhého jezdce.

Jaké jsou tedy zhruba náklady pouze pro tento jeden závodní víkend pro jednoho jezdce?

Půjde zhruba o 20 0000€, ale to nepočítám motorku. Ta je moje vlastní. Ani personál si v tomto případě nebude dělat nárok na honorář, berou to jako dárek pro Matěje.

Čekáte, že Vám tento start v něčem pomůže?

Abych byl upřímný, tak ani ne. Všichni jak v paddocku IDM, tak v paddocku WSBK ví, že na to máme. Ale rozhodně je to dobrá příležitost pro tým, jezdce a také sponzory, jak se znovu ukázat ve světě.

Co je Vaším osobním cílem?

Ukázat, že jsme dobrý privátní tým s velmi dobrým jezdcem. S první patnáctkou budu spokojený.

Uvidíme Váš tým ve WSBK i v budoucnu? At už na divokou kartu, nebo stabilně..

Pokud se nám podaří najít vhodného sponzora se stejným cílem, tak rozhodně ano.

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně zdaru.

fansofsmrz.cz

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0