Matěj Smrž na Oscherslebenu

Matěj Smrž na Oscherslebenu

FP3 - Ve třetím volném tréninku se vše opakuje. Opatrnější rozjezd a potom Matěj skáče na první místo se skoro půlsekundovým náskokem na svou konkuren

DTM se bude jezdit v Oscherslebenu minimálně do roku 2016
TCR International: Homola byl v Oscherslebenu na bedně, do čela se vrátil Vernay + videa
Startuje sezóna ADAC GT Masters 2015

FP3 – Ve třetím volném tréninku se vše opakuje. Opatrnější rozjezd a potom Matěj skáče na první místo se skoro půlsekundovým náskokem na svou konkurenci. Pár minut na to kontruje Damian Cudli a o čtyři setiny přeskakuje našeho jezdce. Oba jezdci pak míří ke svým mechanikům. Mates se na trati vrací zhruba jedenáct minut před koncem a tou dobou je třetí za Cudlinem a Nigonem. Pár kol se Matěj opět rozehřívá a šest minut před koncem opět skáče na první pozici s časem 1:26.751. O první místo ho však vzápětí obírá Reiterberger. A matěj dokončuje poslední páteční trénink na druhé pozici.

FP2 – Matěj se rozhodně nešětří a prakticky neustále tahá jako o život. Ve druhém volném tréninku jihočeský jezdec pořádně zabral a během dvanácti kol dokázal ze svého nejrychlejšího času sundat další vteřinu. Čas 1:26.955 mluví sám za sebe. Cudlin a Reiterberger však nejsou daleko.

FP1 – Z boxů Matěj vyjíždí jako jeden z posledních, ale hned v zápětí se řadí kousek za první desítku a poté na čtvrté místo. Ani tam se mu ale nelíbí, a tak se dočkáváme hned v dalším kole červených čísel a Mates je první! Do konce tréninku ale zbývá ještě sedmnáct minut. A před našeho jezdce se také dostává daniel Sutter, ale čas 1:14.876 je (zvláště na Superstocku) nereálný a nejspíše jde o nějakou chybu s transpondérem. Tou dobou absolvuje náš jezdec krátkou zastávku v boxech. Návrat na trať ukazuje velký Matějův potenciál na této trati: Po výjezdovém kole Matěj hned v prvním rychlém kole zlepšuje svůj čas o tři desetiny a následně ubírá ještě jednu desetinu. Tou dobou už je Suterův čas upraven a náš jezdec tedy jasně vede. Dvě minuty před koncem tak Yamaha se startovním číslem 25 míří ke svým mechanikům a do konce tréninku už její čas nikdo nedokáže předstihnout. Skvělý úvod!

Oschersleben naostro

Matěj Smrž se sice zůčastnil závodu na této trati jen před pár dny, ale opravdové klání v rámci IDM ho teprve čeká. Doufejme, že se mu s jeho Yamahou týmu MGM Racing podaří protrhnout smůlu, která ho letos provází. Právě v Oscherslebenu by k tomu byl vhodný okamžik, vždyť na této trati se našemu jezdci vždy dařilo a loni zde předvedl jeden ze svých nejlepších výkonů vůbec.

O testech/závodech pod hlavičkou Bike Promotion, potažmo CEMC jste mohli číst ZDE. Matěj se i přes nestandardní podmínky (odlišné pneumatiky a mnoho jezdců na trati) rozhodně ukázal ve skvělém světle a určitě má šanci navázat na svoji bezvadnou místní statistiku za poslední dva roky (tři vítězství a jedno druhé místo). Tedy pokud mu to umožní jehovleklé zranění pravého zápěstí, které nedávno vyšetřili i odborníci právě v Německu. Sám Matěj k tomu říká: \”Cca po deseti kolech mě začnou brnět prsty a pak už mě brní celá dlaň a nemám cit v pravé ruce. Konce závodu dojíždím vetšinou \”po slepu\” :-). Vsechno je to zapříčiněné tím, že jsem zápěstí měl v minulosti 2x zlomené a došlo v něm k různým změnám. Mám tam artrózu a jinak postavené kosti mi utlačují nerv, když mi při námaze začne \”otékat\”… Hybnost mám také omezenou, ale jen minimálně a ničemu to nevadí. Problém je pouze to brnění.\”

Kromě těchto obtíží si vybral Matěj se svým týmem také pořádný ranec smůly. Jak při závodech v Lausitzringu, tak v Zolderu hodně zlobila technika a došlo i na jeden pád. Rozhodně se ale nedá pochybovat o rychlosti jihočeského jezdce, což je kategorie, kde patří k absolutní špičce. Konkurence ale, jak už je ostatně zvykem, nebude rozhodně jen do počtu.

Jak vypadá průběžná tabulka IDM?

Naše odhady potvrdil Matějův kamarád a týmový kolega Gareth Jones, ten se s Yamahou už sžil a po vydařeném úvodu na Lausitzringu přišly dvě druhá místa v belgickém Zolderu. Díky těmto výsledkům drží australský talent průběžné třetí místo a minulý týden při CEMC v Oscherslebenu společně s Matějem ujel všem soupeřům. Dávejme si tedy na tohoto sympatického jezdce pozor! Loni mu zde pódium uniklo jen těsně.

Ve vedení šampionátu (a také armády strojů BMW) se drří tým RAC Racing BMW. Což po výkonech Damiana Cudlina není až tak velkým překvapením. Australský všeumněl má už náskok dvaadvaceti bodů a ten se může klidně tento víkend ještě rozšířit. Damo totiž v Oscherslebenu zajet umí a potkal se zde na bedně například právě s Matějem. Mladíček a vycházející nizozemská hvězda mezinárodního závodění, Kevin Valk se již při svém druhém závodním víkendu v IDM dokázal prosadit na pódium. Šokoval tak hodně odborníků, ale hlavně také svých soupeřů, kteří s ním již rozhodně musí počítat, což potvrzuje fakt, že je momentálně jen čtyři body za loňským mistrem Nigonem! .

A právě Erwan Nigon nutně potřebuje rozšířit své bodové konto. Jednička týmu Van-Zon-Remeha-BMW se tedy bude snažit zopakovat loňský rok, kdy si po závodech Nigon odvážel věnce za první a druhé místo. Opět ale nesmíme zapomenout dodat, že tento tým jede letos s novými pneumatikami od Pirelli a tak se data budou dát využít jen omezeně. To ale evidentně nevadí senzačně rozjetému talentu z německa. Markus Reiterberger se v Zolderu dočkal svého prvního vítězství a bývalý skvělý závodník a nyní manažer týmu Van-Zon-Remeha-BMW, Werner Daemen, si musí po angažmá tohoto pilota mnout ruce. V béčkovém týmu tohoto manažera jede pod hlavičkou Van-Zon-alpha-Technik-BMW-powered by Herpigny Nizozemec Arie Vos. Ten v Zolderu zavzpomínal na svou dřívější formu a jednou byl i čtvrtý, ale v Oscherslebenu se nejspíše zase propadne o kousek dozadu.

Naopak dopředu by se měl posunout tým Wilbers BMW, který zde minutý týden zaroveň s Matějem testoval. Dvojnásobný mistra IDM Superbike a Matějův bývalý kolega, Stefan Nebel, se zatím zrovna nepředvedl v nejlepším světle a potřebuje zabrat. Ostatně Stefan nezískal o moc více bodů, než jeho kolegině Lucy Glöckner, která má zkušeností rozhodně o dost méně.

Pro tradiční formaci Honda Holzhauer Racing Promotion přišel naštěstí v Zolderu obrat a doslova hrůzný víkend na Lausitzringu je snad již zapomenut. Michael Ranseder zkonsolidoval své síly a dokázal Fireblada tohoto týmu dostat až na pódium. Jistě přišla úleva, ale bývalá hvězda z GP musí být stejně zklamaná. Věčně druhý Michi se bude muset smířit s tím, že i na pozici vicemistra to bude letos docela daleko. Mistr světa endurance 2010 a 2011, Freddy Foray, zná tuto trať stejně jako ostatní vytrvalostní jezdci (Nigon, Cudlin) naprosto precizně a očekává se od něj další krok dopředu. Je však fér říct, že tento francouzský jezdec a nováček série zatím neodvádí vůbec špatnou práci.

Bývalý jezdec českého týmu MS Racing, Barry Liam Burrell, dělá na neznámých tratích (a s neznámým obutím) se svou Suzuki co může, ale stabilní postup do top ten bude chtít ještě čas. Tým HPC-Power Suzuki-Racing je rozhodně profesionální, ale GSX-R 1000 prostě momentálně na konkurenci také něco ztrácí. Docela dobře se ale předvádí týmová dvojka: Marc Buchner, který je za Bazzou jen o několik bodů. RRRR Suzuki Racing Team se pak může chlubit mužem \”top ten\”, kterým je Roland Resch. Ten byl loni desátý a v průběžném pořadí mu patří právě tato příčka. Roland ale letos ukazuje, že by se mohl dostat i o pár míst dál. Těšit se můžeme také na návrat dřívější úspěšné závodnice IDM Superbike – Niny Prinz.

Pole pak doplní jezdci kategorie Superstock 1000, kteří budou závodit společně se superbikery.

fansofmsrz.cz

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0