Matěj Smrž se o víkendu zúčastnil závodu superbiků na Lausitzringu, na kterém se umístil desátý. Neděle 14. 9. 2014 Matěj po druhém závodě: „V dru
Matěj Smrž se o víkendu zúčastnil závodu superbiků na Lausitzringu, na kterém se umístil desátý.
Neděle 14. 9. 2014
Matěj po druhém závodě: „V druhé jízdě se jelo na 70% mokré dráze, ale dalo se předpokládat, že to bude osychat, když nezačne pršet. Byl ale vyhlášen mokrý závod. Dali jsem přední pneumatiku mokrou a zadek suchý, nebylo to pro začátek ideální, ale mokrá pneumatika na zadku by určitě závod nevydržela. Bohužel Dunlop nemají intermedia, takže oproti jezdcům na Pirelli to byla nevýhoda. Všichni top Pirelli jezdci dali logicky obě pneu media. Odstartoval jsem dobře a po první zatáčce jsem byl na 5. místě. Naneštěstí, hned jak jsem přijel do první mokré zatáčky, ztratil jsem zadek. Nic se nestalo, mohl jsem hned pokračovat, ale jak už je u Yamahy zvykem, zhasl motor a byl konec. Startér nemáme a roztlačit superbikovou R1 je prakticky nemožné… Tento víkend byl jeden veliký propadák. Omlouvám se celému týmu a všem co mi v závodění pomáhají a fandí mi. Dělal jsem maximum pro dobrý výsledek, ale nepovedlo se vůbec nic. Snad jen ty starty, to je tak jediný pozitivum. Příští víkend se jede finále na Hockenheinringu a rozhodně si hodlám spravit chuť!“
Závod 2 – Bohužel Matěj cílem prvního kola neprojel a druhý závod tak pro něj končí dříve, než vůbec začal. Doufejme, že je všechno v pořádku.
Matěj po prvním závodě: „Ve wu jsem upadl. V jedné pomalé zatáčce mi podklouzlo zadní kolo a ani nevím proč. Do závodu, který se jel hned potom, jsem nastoupil rovnou na grid a to s druhou motorkou, na které jsem letos nikdy nejel. Start jsem měl dobrý a po startu jsem byl 6. Neměl jsem ale důvěru v motorku a po pádu ve wu jsem si ani já nevěřil. V závodě jsem se usadil na 9. místě. V osmém kole před koncem mi lehce uklouzl předek v jedné zatáčce, ale podařilo se mi udržet motorku při životě a hned jsem pokračoval. Ztratil jsem dvě pozice, ale do konce závodu jsem se ještě probojoval na 9. místo. Je to neuvěřitelný, ale je to tak.“
Závod 1 – Po startu Matěj postoupil na desátou příčku a postupně se dostal na místo deváté. Před půlkou závodu však přišel propad na jedenáctou příčku a zbytek závodu se odehrával ve znamení boje o deváté místo, na které se náš závodník ještě několikrát dostal, ale cílem projel na místě desátém.
Warm up – V zahřívacím tréninku Matěj obsadil třinácté místo.
Sobota 13. 9. 2014
QP2 – Po změně harmonogramu začala kvalifikace ve 12:45. Hned po ní bude následovat superpole. Podle úvodních kol to vypadá, že se jede na vodě, stejně jako v první kvalifikaci. U jezdců na live timingu nepřibývají kola, ale nelze říct, jestli live timing nefunguje nebo je trénink přerušen. šesté místo u Matěje se zatím nezměnilo. Na live timingu už se něco začalo dít a Matěj je v tuto chvíli na 7. místě, když ho přeskočil Lanzi. U Matěje nepřibývají kola, tak nevíme, jestli je v boxech nebo neupadl. Ale stále je v desítce, která mu zaručuje účast v superpole. Náš jezdec stále nenajíždí žádna kola a už je na 9. místě, což začíná ohrožovat superpole. Nyní už je náš jezdec na 11. místě, mimo superpole. Teď je ale především důležité, aby byl nezraněn, pokud je pád důvodem toho, že ho nevidíme na trati. Podle všeho by měla být kvalifikace u konce a Matěje řadí na 11. místo. Snad se brzy dozvíme, co bylo důvodem jen několika odjetých kol. Druhý český zástupce Jan Halbich v druhé kvalifikaci nenastoupil a je dost možné, že je po pádu z QP1 zraněný.
Mates měl v úvodu kvalikace pád, více zde:
„Tak druhou kvalifikaci jsem vůbec nezvládl. Vyjel jsem z boxů za Foresem a snažil se ho držet, protože 1. kval. vyhrál. Úplně mi neujížděl, ale cítil jsem, že na jeho tempo nemám, jel jsem hodně na hraně. Bohužel jsem dostal na výjezdu ze zatáčky hajsíka a pokračovat už nešlo. Chtěl jsem to kolo dokončit a pak si držet svoje tempo, ale nebylo mi přáno. Byla to chyba, měl jsem se na to vykašlat hned a jet si to svoje, ale to už teď zpět nevezmu. Zítra na startu budu 11. a i když to není ideálni, dá se z toho vytěžit hodně. Záleží na počasí.“
QP1 – Mezi první a druhou kvalifikací bude dnes skoro desetihodinový odstup. Těžko říct, ve které budou vhodnější podmínky pro zajetí co nejlepšího času. Jisté je, že ráno se bude jezdit na vodě. Během tréninku Matěj postupně zlepšuje své časy a pohybuje se bezpečně v první desítce. Po 11ti odjetých kolech se náš jezdec řadí na 7. místo a po zastávce v boxech se vydává k poslednímu výjezdu na trať. Druhý český jezdec Jan Halbich odjel pouhá dvě kola, takže možná on byl důvodem zastaveného tréninku. V závěru kvalifikace se Matěj posouvá na šestou příčku.
Pátek 12. 9. 2014
FP2 – Ve druhém volném tréninku se opět jezdci rozjíždějí postupně a nejinak je na tom Matěj, který se postupně posouvá a po pětatřiceti je na pátém místě. V konečném pořadí se pak náš závodník usazuje na devátém místě.
„S pozicí po druhém tréninku spokojený nejsem, ale jsem rád, že jsem najezdil hodně kol a vyzkoušel nastavení motorky. Máme hodně poznatků, ale všechno záleží na podmínkách. Nikdo neumí říct, jaké bude počasí. Druhý trénink se odjel na osychající trati a nebylo to ideální, ale i tak lepší jak voda. Trať je v prvním sektoru hodně jiná, jedeme podle vozů DTM, i na to si je třeba zvyknout. Nikdy jsem tuto variantu trati nejel, ale líbí se mi to. Je to dobrá změna, když už jedeme letos podruhé Lausitz.“
FP1 – První volný trénink začal na vodě a jezdilo se hodně zvolna. Náš jezdec pak kvůli menšímu pádu dokončil úvodní trénink na jedenáctém místě. Tento víkend můžeme sledovat i dalšího českého jezdce, jelikož Honza Halbich už vyhrál Mistrovství Republiky, ale i celou Alpe Adrii, takže nyní má volno a může na Hondě nahradit Michiho Ransedera.
Více už Matěj: „Po měsíci bez motorky se mi nejelo špatně. Asi deset minut před koncem jsem ale měl lehký pád na předek, když mi Max zkřížil cestu. Upadl jsem ve 45km/h rychlosti, ale bohužel motorka zhasla a nepodařilo se mi ji roztlačit. I tak to nebylo úplně zlé, ale raději bych sucho. Jsem zvědavej, jaká bude trať po autech.“
PR
COMMENTS