Přesně po roce se vrátil Martin Matzke na brněnský autodrom, kde s rakouským týmem Grasser Racing absolvoval závěrečný podnik Mezinárodního mistrovstv
Přesně po roce se vrátil Martin Matzke na brněnský autodrom, kde s rakouským týmem Grasser Racing absolvoval závěrečný podnik Mezinárodního mistrovství České Republiky ve vytrvalosti.
Rakouský tým provozuje špičkovou techniku GT3, se kterou má Matzke velmi bohaté zkušenosti. I přesto, že s vozem Lamborghini Gallardo dosud nezávodil, věřil on i celý tým v pódiové umístění.
V páteční kombinované kvalifikaci vybojoval Martin Matzke se svými týmovými partnery Filipem Sládečkou a Gottfriedem Grasserem páté místo, což bylo samo o sobě dobrým příslibem pro splnění vytýčených cílů.
„V tomto složení jedeme úplně poprvé. Kvalifikace však ukázala, že jsme hodně vyrovnaní a to je základ pro dobrý výsledek. Tým odvedl výbornou práci, auto jede naprosto skvěle a tak musíme věřit, že nám to bude fungovat i v závodě,“ řekl Martin Matzke krátce před sobotním startem.
Hned po startu tohoto českého „Le Mans“ se posádka bílo-černého Lamborghini dostala do vedení, které si udržela až do doby, kdy došlo k poškození levé přední pneumatiky. To si vyžádalo zpomalení vozu a jednu neplánovanou zastávku v boxech navíc. Tato událost znamenala opětovný propad na pátou pozici.
Díky následné bezchybné jízdě se jezdci s jediným Lamborghini v poli dokázali probojovat zpět na třetí pozici. V závěru druhého stintu však došlo ke střetu s konkurenčním Ferrari, ze kterého si Lambo odneslo v té době ne moc viditelné poškození na ložisku u zadního levého kola. Toto poškození se naplno projevilo necelou hodinu před koncem závodu, kdy ložisko v kole naprosto zkolabovalo a nebylo možné v závodě již dále pokračovat.
Pro trio jezdců to znamenalo předčasné odstoupení ze závodu, ve kterém bylo pódiové umístění téměř nadosah. Jak praví slova klasika „I toto je motosport“, což ostatně po závodě doložil svými slovy i Martin Matzke: „Je to neuvěřitelná smůla, měli jsme rychlost a vše nám hrálo do karet. Jsem přesvědčen, že pokud by to ložisko vydrželo, mohlo z toho být druhé místo. Jak všichni ale dobře víme, v závodech a ani v životě se na kdyby nehraje a tak to musíme přijmout tak jak to je.“
V konečné výsledkové listině byla posádka Martina Matzkeho klasifikována na desátém místě, které zároveň znamenalo čtvrté místo ve třídě +3.500 ccm.
PR
foto: Petr Frýba
COMMENTS