Marcel Kusín si z Mostu odvezl poháry za první a druhé místo a k tomu i další vytrvalostní body

Marcel Kusín si z Mostu odvezl poháry za první a druhé místo a k tomu i další vytrvalostní body

Jezdce týmu K&K Racing Marcela Kusína čekal o uplynulém víkendu letošní první podnik, v jehož průběhu absolvoval tři závody Středoevropského zónov

Premiérovou sezónu v ESET V4 Cupu proměnil Galáš v celkový bronz třídy GTC
Dvě vítězství Štefana Rosiny, 183 závodních aut, takový byl začátek šampionátu FIA CEZ na Hungaroringu
ESET V4 Cup – O sezóně 2014 s Josefem Křenkem

Jezdce týmu K&K Racing Marcela Kusína čekal o uplynulém víkendu letošní první podnik, v jehož průběhu absolvoval tři závody Středoevropského zónového mistrovství FIA CEZ a Mezinárodního mistrovství České republiky.

Marcel Kusín v průběhu sobotního dne absolvoval za volantem červeného BMW M3 GTR dva závody ve sprintu a v sobotu v podvečer pak s parťákem Petrem Kačírkem nastoupil také do vytrvalostního závodu, ve kterém toto duo pražských pilotů vodilo po dráze krásné Ferrari F430 GT2.

Ve sprintech, kde byl jeho největším soupeřem jezdec týmu Duck Racing Daniel Skalický se stejným vozem, z toho bylo první a druhé místo ve třídě -3.500.

Vytrvalostní snažení, v jehož průběhu zvládl Kusín s Kačírkem absolvovat 35 ostrých okruhů mosteckého Autodromu, pak přineslo do tabulky průběžného hodnocení dalších osm bodů za šesté místo.

PFDX8274

Marcel Kusín zhodnotil mostecký závodní víkend v následujícím krátkém rozhovoru:

“Tento víkend jasně ukázal, jak náročné je střídat dva odlišné vozy. Každé auto vyžaduje jiný styl jízdy, a když vynechám to, že jsem po třech dnech na okruhu a třech závodech v jednom dni trochu unavený, tak musím říci, že s tím bavorákem se mi v podstatě jezdí o poznání lépe. Znám to auto velice dobře a vím, co si s ním můžu dovolit. Zatímco ve Ferrari se stále ještě hledám a to navzdory tomu, že s ním jezdím již 4. rokem. Jde o to využít jeho potenciál a dokázat s ním jet tak aby fungovalo, jak fungovat má.”

Co lze udělat proto, aby se to zlepšilo?

“No řešení je snad jediné a to představuje testovat, testovat a ještě jednou testovat. Pomineme-li ale to jak je tato technika drahá a náročná, tak žel nemáme ani pořádně možnost testovat a to z důvodu atypických pneumatik, které nyní začal po delší době vyrábět Michelin. Pneumatika v našem rozměru bohužel nemá náhradu, což pochopitelně také určuje její poněkud vyšší cenu.”

V letošní sezóně se startovní pole rozrostlo o další vozy specifikace GT3. Neuvažujete také o změně závodního náčiní?

“Ano, i tato varianta je představuje možné řešení, ale tak jako vše, tak i toto je o finančních prostředcích, které v případě vozu specifikace GT3 nejsou malé. Naše auto má ale své nesporné kouzlo. Tak předně je to Ferrari (úsměv), ve srovnání s vozy specifikace GT3 je o cca 10 let starší, což znamená, že je to poctivé závodní auto bez ABS, s ručním řazením. Do budoucna je ale vše otevřené a tak nevylučuji žádnou z možností.”
IMG_6595 PFDX9955 IMG_6647 IMG_6599 PFDX2365 PFDX8283 PFDX3073 PFDX6281

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0