Lotus v úvodním závodě na Motorlandu Aragón získal své letošní první body

Pro český tým vyjel v sobotním závodě Formule Renault 3.5 deváté místo dvaadvacetiletý Dán Marco Sorensen. Lotus si tak na začátku druhého španělského

S Pietrem Fittipaldim o F1: Přichází nová generace pilotů
FR 3.5: Matthieu Vaxiviere zajel nejrychlejší čas ve včerejším testování v Jerezu
Milan Valášek v Brně vybojoval double!

Pro český tým vyjel v sobotním závodě Formule Renault 3.5 deváté místo dvaadvacetiletý Dán Marco Sorensen. Lotus si tak na začátku druhého španělského podniku připsal dva body.

Lotus doufal především v to, že se mu během víkendu v Aragonii povede zbavit smůly, která jej provázela v Monze a černozlaté monoposty připravila o rozjeté umístění v elitní desítce.

Marco Sørensen v kvalifikaci na první závod potvrdil, že pokud jej nebrzdí technické problémy, je jedním z nejrychlejších jezdců ve startovním poli. Boje s časem rozjel fantasticky a ještě v závěru kvalifikace mu patřila průběžná pole-position. Nakonec ale klesl na páté místo. Po diskvalifikaci Antonia Felixe da Costy za nedostatečné množství paliva v nádrži se Sørensen posunul na čtvrtou příčku, tedy do druhé řady startovního roštu.

Úvodní kola závodu byla hodně náročná, ale Marco udržel chladnou hlavu a stále se držel mezi pěti nejrychlejšími jezdci. I přesto se v mnoha soubojích nakonec propadl na deváté místo. I když se svých soupeřů před sebou neustále držel, nedokázal je předjet zpět a jako devátý proťal šachovnicovou vlajku.

Marlon Stöckinger v kvalifikaci doplatil na hustý provoz a výsledkem byl až 18. čas, což už v závodě zlepšit nedokázal.

Marco Sørensen: „Myslím, že ve Španělsku máme dobrou rychlost. V kvalifikaci trať postupně osychala, a i když sem byl nejrychlejší, pozici jsem si až do závěru neudržel, ale ani pátá pozice nebyla špatná. Start mi úplně nevyšel a jednu příčku jsem ztratil. Nicméně tempo jsem měl dobré a tak jsem se snažil dostat zpět, bohužel jsem však zabrzdil na bílé čáře, která byla ještě mokrá, a vyjel jsem mimo trať. Tím jsem ztratil další pozice a poté už se s tím nedalo nic dělat, protože rychlost na rovinkách opět nebyla nejlepší.“

Marlon Stöckinger: „Tento víkend rozhodně nezačal podle mých představ. V kvalifikaci jsem se dostal do provozu a nemohl jsem zajet čisté kolo. Na sobotní závod chci co nejrychleji zapomenou, už se maximálně koncentruji na zítřek.“ 

Robert Vavřík, týmový manager: „Dnes jsme dosáhli na své první body, ale pořád to nebylo ono. Marco se v úvodu mohl posunout vpřed, ale kluzká bílá čára jej vyvezla mimo trať. Marlon bojoval o pozice až do konce závodu, ale body nezískal. Doufáme, že zítra se nám bude dařit více.“

Kalendář Světové série Renault 2013:

06/04-07/04  Monza
27/04-28/04  Motorland
25/05-26/05  Monako
01/06-02/06  Spa-Francorchamps
22/06-23/06  Moscow Raceway
20/07-21/07  Red Bull Ring
14/09-15/09  Hungaroring
28/09-29/09  Paul Ricard
19/10-20/10  Catalunya

Richard Tesař
Foto: PR

COMMENTS

WORDPRESS: 0