Lopez i nadále věří v sedačku u Toyoty

Lopez i nadále věří v sedačku u Toyoty

Jose Maria Lopez i nadále věří, že bude v letošním roce startovat s Toyotou LMP1 ve FIA WEC. Zároveň ovšem přiznává, že stále ještě čeká na oficiální

WTCC zahajuje asijskou tour v Pekingu
WTCC: López si dojel v dešti pro dominantní vítězství
Jezdci souhlasí se zrušením druhého závodu WTCC na Slovensku

Jose Maria Lopez i nadále věří, že bude v letošním roce startovat s Toyotou LMP1 ve FIA WEC. Zároveň ovšem přiznává, že stále ještě čeká na oficiální vyjádření ohledně nadcházející super sezóny 2018/19.

Trojnásobný mistr WTCC má za sebou velice náročnou debutovou sezónu. Ačkoliv mu nedělalo problém ukázat svou rychlost, potýkal se s množstvím chyb a nehod. Japonská automobilka pak evidentně nebyla úplně spokojená a zvažuje různé možnosti.

Velkou roli v tom hraje také Fernando Alonso. Španělský pilot Formule 1 by rád absolvoval s Toyotou v LMP1 hned několik závodů, včetně slavného Le Mans. To pak představuje problém, jelikož Toyota Gazoo Racing neplánuje nasadit v Le Mans třetí vůz.

Jednou z možností by tak mohlo být střídání Alonsa a Lopeze v posádce. To naznačuje i sám Lopez, který nepochybuje o tom, že se v super sezóně objeví, otázkou je jen jak často. Kromě WEC pak Lopez závodí ještě ve Formuli E, kde hájí barvy týmu Dragon Racing.

„Stále ještě čekám na finální oznámení jezdeckého složení. Mám s nimi sice dlouhodobý kontrakt, ale takové věci se mohou rychle změnit. Mluví se hodně o Fernandovi a v pozadí se mohou dít i další věci,“ řekl Lopez.

Argentinský závodník se však závodění v prototypech zatím vzdávat nechce, naopak doufá, že bude moci u Toyoty navázat na loňskou sezónu. Sám jako svůj nejlepší úspěch vidí závod na Nürburgringu, kde nejdříve vyjel své posádce pole position, a poté dokončil na stupních vítězů.

„Udělal jsem pár chyb, ale také se z nich poučil. Přeci jen jsem byl nováček. Neměl jsem žádné předchozí zkušenosti z LMP2 nebo s vytrvalostními závody obecně. Navíc s tak rychlými týmovými kolegy se všechno musíte učit o to rychleji.”

„Na konci roku jsem si už ale věřil. Rychlost nebyla problém, šlo jen o to zvládat provoz na trati. Super sezóna bude pro nás velice důležitá. Díky změně pravidel máme letos skvělou příležitost vyhrát Le Mans, ale bude to těžké, ostatně jako vždy,“ dodal Lopez.

„WEC je pro mě v tuto chvíli tím hlavním. Je důležité, že se nic nekryje (s Formulí E – pozn. red.), takže se můžu plně soustředit na obě série. Na rozdíl od loňské sezóny, kdy se závody kryly. To byl jeden z důvodů, proč jsem ve Formuli E loni ztratil sedačku.“

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0