První květnový víkend se blíží a s ním i úvodní podnik super sezóny WEC 2018/19. FIA při této příležitosti zveřejnila nová data EoT, která mají zaruči
První květnový víkend se blíží a s ním i úvodní podnik super sezóny WEC 2018/19. FIA při této příležitosti zveřejnila nová data EoT, která mají zaručit vyrovnání mezi hybridy a klasickými pohonnými jednotka. Právě nehybridy čeká při šestihodinovém závodu ve Spa omezení výkonu i objemu palivové nádrže.
Konkrétní čísla hovoří o úbytku využitelné energie na jedno kolo o téměř 14 procent. Nehybridní vozy dostanou k dispozici pouze 106,4 MJ na kolo, přičemž podle původních pravidel platných při Prologu to mělo být 120 MJ.
Druhá změna se týká palivových nádrží. Ty u privátních týmů, hybridní pohonnou jednotkou disponuje pouze tovární Toyota, pojmou nově pouze 47,1 kilogramů paliva na jeden stint, což je snížení oproti původním 54 kilogramům.
Pro Toyotu TS050 Hybrid se příliš nemění. Ve Spa-Francorchamps bude mít tento vůz k dispozici 71,3 MJ energie na jedno kolo, oproti 58,9 MJ jako na okruhu Paul Ricard, ale to souvisí jen s jinou délkou okruhu. Objem palivové nádrže zůstává i nadále 35,1 kilogramů pro hybridní vůz.
Hodnoty minimální váhy vozů či maximálního průtoku paliva pak zůstávají stejné. FIA se pro tyto změny rozhodla po vyhodnocení dat z Prologu, kde nejrychlejším vozem byla jasně Toyota TS050 Hybrid. Tovární tým japonské automobilky ovšem přiznal, že kvůli testování nového chlazení nedodržovali pravidla EoT.
Kvůli těmto úpravám se očekává, že jezdci s nehybridními vozy si budou muset mnohem více hlídat palivo. To přichází jen pár dní po stížnosti Mikajla Alešina ze stáje SMP Racing, který přirovnal současnou výhodu Toyoty k situaci, jako kdyby jeden tým ve Formuli 1 mohl závodit s motorem V12 s dvojitým turbem.
„Nemyslím si, že chtějí v závodech vítězit o tři kola. To by nebylo zajímavé pro ně, pro nás a ani to není dobré pro šampionát. Jsme všichni na jedné lodi a musíme najít způsob, jak na tom společně pracovat,“ řekl ruský jezdec.
Další úpravy lze pak očekávat před závodem 24h v Le Mans. Na nejslavnější vytrvalostní závod dostala Toyota příslib, že bude mít k dispozici větší množství paliva na jedno kolo.
COMMENTS