Jak se dalo očekávat, Velká cena Německa byla přehlídkou odlišných strategií, z nichž většina zahrnovala tři zastávky. Řada týmů měla rozdílné strateg
Jak se dalo očekávat, Velká cena Německa byla přehlídkou odlišných strategií, z nichž většina zahrnovala tři zastávky. Řada týmů měla rozdílné strategie pro každého jezdce.
Jedním takovým týmem byl Mercedes. Zatímco vítěz závodu Lewis Hamilton vyměnil superměkké pneumatiky za měkké, jeho kolega Nico Rosberg začal se dvěma sadami superměkkých pneumatik a skončil závod na dvou sadách měkkých pneumatik. Jiné strategie byly k vidění u týmu Red Bull, jehož jezdci Daniel Ricciardo a Max Verstappen skončili na stupních vítězů. Oba dva dokončili závod na superměkkých pneumatikách, aby využili rychlost této směsi.
Teplota trati 38 °C se udržela po celou dobu závodu, podobné podmínky panovaly i v sobotu s tím rozdílem, že na samém závěru závodu hrozily menší dešťové přeháňky. Ke konci závodu se odehrálo několik soubojů o pořadí, kdy do hry opět promluvil rozdílný přístup k pneumatikám.
Okruh Hockenheimring se od posledního závodu F1 v roce 2014 nezměnil; docela starý a místy hrbolatý asfalt dal pneumatikám zabrat, v důsledku toho někteří piloti měnili své strategie – ze dvou zastávek na tři, aby si udrželi potřebné tempo. Nejlepšího umístění se dvěma zastávkami dosáhl pilot Williamsu Valtteri Bottas, který skončil na sedmém místě.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Byl to závod ve kterém strategie sehrály velmi důležitou roli. Během prvních kol, v důsledku hmotnosti natankovaných vozů, jsme pozorovali vyšší tepelnou degradaci pneumatik, než jsme očekávali. To přimělo mnoho pilotů přejít ke strategii se třemi zastávkami. Ostatně, v sobotu jsme byli toho názoru, že strategie tři zastávek by mohla být teoreticky tou nejrychlejší. Šlo o to sledovat míry opotřebení a degradace, a zároveň přizpůsobit jezdecký styl měnícím se podmínkám.“
COMMENTS