Letošní Le Mans Classic nabídne hned dvojnásobnou českou účast

Letošní Le Mans Classic nabídne hned dvojnásobnou českou účast

Během letošního ročníku Le Mans Classic bude mít Česká republika hned dvě želízka v ohni. Na okruhu La Sarthe se totiž budou v červenci prohánět voz

Hanika nastoupí v Le Mans s Canepou a Fritzem
Cílem Buggyry je Le Mans
České motocyklisty čeká 24 hodin Le Mans až v září

Během letošního ročníku Le Mans Classic bude mít Česká republika hned dvě želízka v ohni. Na okruhu La Sarthe se totiž budou v červenci prohánět vozy Aero Minor Le Mans a Škoda Sport.

Byl to rok 2014, kdy se ve startovní listině závodu 24 hodin Le Mans naposledy objevila česká vlajka. O její přítomnost se tehdy postaral Jan Charouz, který během zmíněného ročníku hájil po boku nyní dvojnásobného šampiona DTM Reného Rasta a Vincenta Capillaireho barvy stáje rallyové legendy Sébastiena Loeba v kategorii LMP2.

Od té doby se žádný z našich závodníků ve slavném vytrvalostním podniku neobjevil a není vyloučeno, že toto čekání bude pokračovat i v sezoně 2020. Ať už se ale červeno-modro-bílé barvy v 88. ročníku závodu ukážou, nebo ne, okruh La Sarthe pozornost českých motoristických příznivců letos přitahovat bude. Stane se tak minimálně během prvního červencového víkendu, kdy se uskuteční Le Mans Classic.

V tomto klání historických vozů, které se nejvěhlasnější čtyřiadvacetihodinovky na světě zúčastnily v minulosti, budeme totiž mít hned dvojí zastoupení. Těšit se na něj můžeme v kategorii Grid 2, vypsané pro auta vyrobená v období 1949-1956.

Již poněkolikáté se Le Mans Classic zúčastní Škoda Sport, se kterou v zemi galského kohouta závodila roku 1950 dvojice Václav Bobek a Jaroslav Netušil. Šachovnicový praporek se ale posádce kvůli problémům s motorem tehdy bohužel spatřit nepodařilo. V červenci se budou za jejím volantem střídat Michal Velebný se Stanislavem Kafkou.

Pro vůz Škoda Sport nepůjde letos o první vystoupení v Le Mans Classic.
foto: veteran.auto.cz

Mladoboleslavská legenda ovšem nebude jediným tuzemským vojákem v poli. V podniku se totiž ukáže rovněž vůz Aero Minor Sport, v němž se představí čtveřice David Karásek, Zdeněk Kašpar, Jaroslav Prášek a Michal Froněk.

Aero Minor Sport se naopak v tomto klání historických vozů objeví poprvé.

Toto auto zasáhlo do závodu 24 hodin Le Mans pro změnu roku 1949, a to rozhodně ne neúspěšně. Tehdy v něm zazářila posádka Otto Krattner – František Sutnar, která dojela na celkovém 15. místě a v kategorii S 750 dokonce zvítězila. V absolutním pořadí podle výkonnostního koeficientu z toho pak byla dokonce druhá pozice.

Podnik Le Mans Classic se koná na okruhu La Sarthe vždy jednou za dva roky. Premiérově se uskutečnil v roce 2002, což znamená, že letos půjde již o jubilejní 10. ročník.

titulní fotografie: Pierre-Yves Riom

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0