Letní přestávka je pryč, domácí podnik je konečně tady

Letní přestávka je pryč, domácí podnik je konečně tady

Deset týdnů, tak přesně tak dlouho trvala letošní letní přestávka pro jezdce Evropského poháru cestovních vozů. České fanoušky plechových cestovníc

Masarykův okruh po roce patřil Histo Cupu
První závod přinesl první body pro jezdce týmu Mičánek Motorsport. Následuje další výzva v podobě Slovenského okruhového poháru.
Perfektní debut s Renaultem Clio, Václav Nimč vyhrál hned napoprvé

Deset týdnů, tak přesně tak dlouho trvala letošní letní přestávka pro jezdce Evropského poháru cestovních vozů.

České fanoušky plechových cestovních aut jistě potěší, že druhá část nejnabitější sezóny šampionátu FIA ETCC odstartuje právě u nás, na brněnském Masarykově Automotodromu.

Jezdci pražského týmu Křenek Motorsport Michal Matějovský a Petr Fulín pojedou do Brna s jasným cílem, a sice navázat na výborné výsledky z první poloviny sezóny a zajistit si tak co nejlepší výchozí pozici do závěrečných dvou podniků v Zolderu a v Perguse.

Pohled do tabulek průběžného pořadí prozrazuje, že Michal Matějovský má na čele třídy TC2 aktuálně desetibodový náskok před Švýcarem Peterem Riklim. V pohárové kategorii Single Make Trophy zatím vede srbský jezdec Dušan Borkovič, na kterého před brněnským podnikem ztrácí Petr Fulín jedenáct bodů.

Závody cestovních vozů jsou s Brnem spojeny od nepaměti. Vždy se zde těšily velkému diváckému zájmu, za který se jezdci pokaždé odvděčili strhující bitvou plnou drobných kontaktů a jízdy plech na plech. Otázkou však je, do jaké míry ovlivní průběh celého víkendu počasí. Zatímco původní předpověď predikovala déšť, tak nyní to spíš vypadá na suché závody.

“V každém případě se pokusíme jet na vítězství a při domácím podniku to platí dvojnásob. Oba naši jezdci mají výhodu domácího prostředí, ale již od Paul Ricard nevýhodu nejtěžších aut v poli. V rámci letní přestávky jsme využili všech našich možností se na tento závod co nejlépe připravit. Jak dobře ukáže až výsledek kvalifikace, která je pro závod velmi důležitá. Z pohledu celkového hodnocení je důležité závody dokončit a pokud naši jezdci skončí na podiu budu maximálně spokojen,” říká šéf týmu, pan Josef Křenek.

A co od nadcházejícího víkendu očekávají samotní jezdci Michal Matějovský a Petr Fulín? A jak vidí své šance?

Michal Matějovský, BMW 320si. TC2: “Na Brno se pochopitelně moc těším. V autě už jsem neseděl dlouho a tak jsem pln očekávání. Věřím, že se přijede podívat spousta diváků, kteří nás poženou vpřed. A to nejen nás, ale i další české jezdce, kterých se v průběhu víkendu představí více. Chtěl bych se vyhnout všem případným kolizím, a pokud to půjde tak i maximálně bodovat, což se mi až doposud dařilo.”

Petr Fulín, Seat León Cup Racer, SMT: “Brno může být do jisté míry zlomovým podnikem. Až to celé skončí, můžeme být v pozici, kdy se nám podaří dotáhnout se na Borkoviče a nebo to také může být tak, že bude o titulu téměř rozhodnuto. Domácí prostředí tentokráte nebude takovou výhodou, jakou by se mohlo zdát, protože všichni soupeři jsou už hodně rozjetí, zatímco my se stále učíme jak správně nastavit auto. K tomu by nám mohla hodně pomoci sobota, kdy nás čekají tři hodiny jízdy a to by měl být dostatek prostoru. Tuto výhodu však budou mít všichni a tak uvidíme, jak toho kdo využije.”

Harmonogram brněnského víkendu, kam mimo ETCC zavítá také formulová série BOSS GP a evropské Superkárty i s naším jezdcem a novým mistrem Evropy Adamem Koutem, je rozložen do dvou dnů:

Sobota 5. září
09:10 – 1. test – 60 min
11:30 – 2. test – 60 min
14:45 – volný trénink – 30 min
17:00 – kvalifikace – 30 min

Neděle 6. září
09:30 – warm-up – 15 min
12:00 – 1. závod – 10 kol
13:10 – 2. závod – 10 kol

Užitečné odkazy:
www.krenek.cz
https://www.facebook.com/pages/K%C5%99enek-Motorsport/123550134325821

11879213_958899364170339_6321605594223017961_o

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0