Něco málo přes polovinu závodů prozatím stihli odjet závodníci formule 1, absolutní nadvládu v letošním ročníku opět ukazují stříbrné šípy, zatímco zb
Něco málo přes polovinu závodů prozatím stihli odjet závodníci formule 1, absolutní nadvládu v letošním ročníku opět ukazují stříbrné šípy, zatímco zbytek závodního pelotonu je stíhá spíše marně.
Pouze jeden jediný závod ovládl jiný jezdec než jeden z dvojice závodníků v barvách Mercedesu. Když po čtyřech závodech v režii Nica Rosberga zazářil ve voze Red Bullu čerstvě nominovaný nováček Max Verstappen, navíc po vzájemné srážce obou kohoutů v barvách Mercedesu, málokdo tušil, jaké pozdvižení svým premiérovým výkonem s červeným býkem na kapotě předvede. Španělskou velkou cenu si nicméně podrobil a významně tak přehodil výhybky na vyjetých kolejích značky Mercedes. Následně totiž dvakrát dokázal zvítězit Lewis Hamilton, který si po méně povedeném úvodu alespoň trošku spravil vítěznou chuť.
Nová trať v Baku zamíchala kartami
Velká cena Evropy, která se konala v hlavní městě Azerbajdžánu Baku, byla do programu velkých cen formule 1 zařazena vůbec poprvé. Městský okruh s devadesátistupňovými zatáčkami a délkou jen málo přes 6 kilometrů nejvíce svědčil znovu Rosbergovi, který si tak připsal páté letošní vítězství. To nicméně ještě netušil, jakou vítěznou sérii následně jeho týmový parťák rozjede.
Ne zrovna přátelské vztahy u Mercedesu ukázal hned závod v Rakousku, kdy v posledním kole Hamilton zvládl útok na aktuálně vedoucího Rosberga, který však následně nezvládl brzdný manévr a poškodil si přední část svého monopostu. S téměř nefunkčním předním přítlačným křídlem se pak pouze loudal k cíli, před kterým jej předjeli Verstappen a Räikkönen a Rosberg se tak nevešel ani na pódium.
Olej do ohně přilil hned následující závod v Silverstone. Na domácí půdě měl Hamilton velký zálusk nejen na triumf, který by na této trati znamenal třetí vítězství v řadě, ale i snížení náskoku na stále ještě vedoucího stájového kolegu. Rosbergovi nicméně v průběhu závodu vypověděla službu převodovka, která, jak mu poradil jeho tým, nechtěla zařadit sedmý rychlostní stupeň. Ač tedy dojel na druhém místě za triumfujícím Hamiltonem, byl následnou desetivteřinovou penalizací za nesprávnou rádiovou komunikaci odsunut až na místo třetí. Bodový náskok se tak ztenčil na pouhý bod. Jako možnou satisfakci pak Mercedes vsadil na prodloužení smlouvy, která má nyní expiraci v roce 2018. Další statistiky i cenné informace pro pohled do zákulisí formule 1 jsou k dispozici na http://bet365.com/news/cs/Motorsport/.
Rekordy z Maďarska a z deště vzešlý lídr
Obhájce trofeje mistra světa Hamilton ukázal na maďarském Hungaroringu svou sílu, když vyrovnal pátým triumfem v sezoně svého stájového kolegu a stejným počtem vítězství v Maďarsku také na tomto okruhu překonal legendárního Michaela Schumachera. Oba závodníci dojeli s téměř půlminutovým náskokem na další jezdce v poli, Hamilton nicméně i přes Rosbergovu pole position závod vyhrál a předskočil jej v průběžném pohárovém hodnocení.
Pro Němce pak bylo ještě hůř, když na svém domácím okruhu na Hockenheimringu i přes nejlepší časy z tréninků a kvalifikace znovu nedokázal v závodě uspět a skončil těsně pod stupni vítězů na čtvrté příčce. Za vítězným Hamiltonem se totiž poskládaly oba Red Bully Ricciarda a Verstappena.
V součtu tak Hamilton jako zatím jediný překonal dvousetbodovou hranici, když z 12 závodů ukořistil 217 bodů. Jeho nejbližším pronásledovatelem je týmový kolega Rosberg, jehož konto skrývá 198 bodů. Propast na průběžné třetí místo končí na 133 bodech Ricciarda, za nímž následují o 11 respektive 13 bodů obě Ferrari. Posledním závodníkem, který dokázal překonat 100 bodů je mladičký Nizozemec Verstappen, který svým vozem Red Bull vykřesal již 115 bodů.
Jak jezdci využijí téměř měsíce volného času mezi letními závody a kdo si do závěru sezony nachystá nejlepší formu? Mnoho může napovědět již následující Velká cena Belgie, která se koná poslední srpnový víkend.
COMMENTS