Letos neuvidíme na startu čtyřiadvacetihodinovky žádný ojedinělý prototyp. Po loňském debutu DeltaWing se ve speciální kategorii jménem Garáž 56 měl o
Letos neuvidíme na startu čtyřiadvacetihodinovky žádný ojedinělý prototyp. Po loňském debutu DeltaWing se ve speciální kategorii jménem Garáž 56 měl objevit vůz GreenGT H2 s hybridním pohonem na vodík a elektřinu. Autoři projektu ale na poslední chvíli stáhli přihlášku.
Důvod, proč GreenGT neuvidíme v Le Mans, je prostý – nedostatečná příprava. Švýcarský tým čelil problémům s nádrží na vodík, která dle jejich slov vyžaduje vysoce komplexní proces úprav a ladění.
„Složitost a finanční náklady tohoto ojedinělého modelu vyžadují extrémně důkladné metody příprav a spoustu času,“ uvedl výkonný ředitel projektu Jean-Francois Weber. „Jsme teprve na začátku naše dobrodružství a rozhodně budeme pokračovat ve vývoji,“ ujistil Weber.
Prázdné místo po GreenGT zaplní Porsche 911 GT3 RSR týmu ProSpeed Competetion, které se objeví v kategorii GTE-Am.
Pro kategorii speciálních projektů by to však nemělo znamenat konec. Příští rok s v Garáži 56 pravděpodobně objeví elektrický automobil z dílny Nissanu.
Aleš Sirný
Foto: redakce
COMMENTS