LE MANS: Prázdná Garáž 56, prototyp na vodík stáhl přihlášku

LE MANS: Prázdná Garáž 56, prototyp na vodík stáhl přihlášku

Letos neuvidíme na startu čtyřiadvacetihodinovky žádný ojedinělý prototyp. Po loňském debutu DeltaWing se ve speciální kategorii jménem Garáž 56 měl o

Galerie: Promenáda jezdců před startem 24H Le Mans
FIA WEC: Ve Spa-Francorchamps v plné sestavě
FIA WEC: Do šampionátu nastoupí 32 aut, v Le Mans jich bude 60

Letos neuvidíme na startu čtyřiadvacetihodinovky žádný ojedinělý prototyp. Po loňském debutu DeltaWing se ve speciální kategorii jménem Garáž 56 měl objevit vůz GreenGT H2 s hybridním pohonem na vodík a elektřinu. Autoři projektu ale na poslední chvíli stáhli přihlášku.

Důvod, proč GreenGT neuvidíme v Le Mans, je prostý – nedostatečná příprava. Švýcarský tým čelil problémům s nádrží na vodík, která dle jejich slov vyžaduje vysoce komplexní proces úprav a ladění.

„Složitost a finanční náklady tohoto ojedinělého modelu vyžadují extrémně důkladné metody příprav a spoustu času,“ uvedl výkonný ředitel projektu Jean-Francois Weber. „Jsme teprve na začátku naše dobrodružství a rozhodně budeme pokračovat ve vývoji,“ ujistil Weber.

Prázdné místo po GreenGT zaplní Porsche 911 GT3 RSR týmu ProSpeed Competetion, které se objeví v kategorii GTE-Am.

Pro kategorii speciálních projektů by to však nemělo znamenat konec. Příští rok s v Garáži 56 pravděpodobně objeví elektrický automobil z dílny Nissanu.

Aleš Sirný
Foto: redakce

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0