LE MANS: Prázdná Garáž 56, prototyp na vodík stáhl přihlášku

LE MANS: Prázdná Garáž 56, prototyp na vodík stáhl přihlášku

Letos neuvidíme na startu čtyřiadvacetihodinovky žádný ojedinělý prototyp. Po loňském debutu DeltaWing se ve speciální kategorii jménem Garáž 56 měl o

24h Le Mans ŽIVĚ
Čepil ani Knopp se v Le Mans do finále nepodívali
How to be unpopular in the cheap cloth world

Letos neuvidíme na startu čtyřiadvacetihodinovky žádný ojedinělý prototyp. Po loňském debutu DeltaWing se ve speciální kategorii jménem Garáž 56 měl objevit vůz GreenGT H2 s hybridním pohonem na vodík a elektřinu. Autoři projektu ale na poslední chvíli stáhli přihlášku.

Důvod, proč GreenGT neuvidíme v Le Mans, je prostý – nedostatečná příprava. Švýcarský tým čelil problémům s nádrží na vodík, která dle jejich slov vyžaduje vysoce komplexní proces úprav a ladění.

„Složitost a finanční náklady tohoto ojedinělého modelu vyžadují extrémně důkladné metody příprav a spoustu času,“ uvedl výkonný ředitel projektu Jean-Francois Weber. „Jsme teprve na začátku naše dobrodružství a rozhodně budeme pokračovat ve vývoji,“ ujistil Weber.

Prázdné místo po GreenGT zaplní Porsche 911 GT3 RSR týmu ProSpeed Competetion, které se objeví v kategorii GTE-Am.

Pro kategorii speciálních projektů by to však nemělo znamenat konec. Příští rok s v Garáži 56 pravděpodobně objeví elektrický automobil z dílny Nissanu.

Aleš Sirný
Foto: redakce

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0