Skromný počet devíti vozu v kategorii GTE Pro neznamená, že budou diváci ochuzeni o napínavé chvíle. Tato skupina je nesmírně vyrovnaná a šanci na vít
Skromný počet devíti vozu v kategorii GTE Pro neznamená, že budou diváci ochuzeni o napínavé chvíle. Tato skupina je nesmírně vyrovnaná a šanci na vítězství mají prakticky všechny značky.
S nejnižším startovním číslem GTE Pro vstoupí do závodu Ferrari 458 velezkušeného týmu AF Corse. Trojice Gianmaria Bruni – Giancarlo Fisichella – Toni Vilander bude obhajovat loňské prvenství a je horkým kandidátem i na to letošní. V sesterském voze doplní stávající dvojici James Calado – David Rigon zkušený Olivier Beretta. Naopak Calado bude v Le Mans startovat poprvé.
Corvette Racing je už řadu let součástí tohoto slavného závodu a tento rok nebude výjimkou. Druhý pokus pro nový model C7.R může dopadnout jen o stupínek lépe než loni, neboť za vítězným Ferrari skončila právě žlutá Corvetta Jana Magnussena, Antonia Garcii a Jordana Taylora. Posledně jmenovaný se letos přesunul do druhého vozu a jeho místo zaujal Ryan Briscoe. Taylor tak bude sdílet kokpit s veteránem Oliverem Gavinem a Tommy Milnerem.
Porsche vzhledem k projektu v LMP1 znovu zamíchalo jezdeckým složením. Se startovním číslem 91 se ukáží Jorg Bergmeister, Richard Lietz a nováček Michael Christensen. Druhé auto budou pilotovat Wolf Henzler, Patrick Pilet a Frederic Makowiecki, jenž byl zároveň pasován do role rezervního jezdce LMP1.
Zatímco Ferrari vyhrálo úvodní závod FIA WEC, Aston Martin triumfoval v tom druhém. Právě proto má britský tým šanci dosáhnout nejvyššího umístění i v Le Mans. Pravděpodobnost úspěchu se dokonce zvyšují nasazením tří vozů. Ten první s číslem 95 bude patřit Christofferu Nygaardovi, Nicki Thiimu a nováčkovi Marcu Sorensenovi. Dánský vlak, jak se této posádce přezdívá, se zatím na bednu neprosadil, ale je to jen otázka času. Stálice Stefan Mucke a Darren Turner dostali posilu Roba Bella z továrního týmu McLaren GT. Trojice bude na kapotě vozit číslo 97, nicméně diváci tento Aston Martin jednoduše poznají díky připravenému uměleckému zbarvení. Z Astonu se totiž stane tradiční Art Car. Ačkoliv jsou Alex MacDowall, Fernando Rees a Richie Stanaway ve vztahu k Le Mans nováčky, mají doma vítězný pohár ze Spa a rychlost jim rozhodně nechybí – snad jen ty zkušenosti.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS