V příštím roce zasáhnou do závodu závodů, tedy do 24h Le Mans, značné změny v safety car proceduře. Automobile Club de l’Ouest chce především omezit ž
V příštím roce zasáhnou do závodu závodů, tedy do 24h Le Mans, značné změny v safety car proceduře. Automobile Club de l’Ouest chce především omezit žlutou fázi po celém okruhu, jenž výrazně zpomaluje celý závod a někdy trvá i celé hodiny.
Francouzští organizátoři odhalili plán pro novou proceduru \”pomalých zón\”, což znamená, že z více než 13,5km dlouhého okruhu bude pouze jedna sekce v \”omezení\”. Na rozdíl však od lokálních žlutých vlajek nebudou moci vozy překročit v daném místě 60km/h. Podobný systém, jenž je nazýván \”Code 60\”, je zaveden např. při čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji, kde všechny vozy zpomalí na 60km/h a ponechají si své pozice , což eliminuje potřebu vyjetí safety caru.
ACO bude systém používat už od příštího roku, nicméně bezpečnostní vozidla si ponechá kvůli větším haváriím, při kterých bude nutné neutralizovat celý okruh.
Organizátoři také potvrdili, že v zatáčkách Corvette a Tetre Rouge budou provedeny bezpečnostní úpravy. Navíc všichni nováčci, nebo jezdci, kteří v Le Mans nezávodili v posledních pěti letech, budou muset absolvovat půldenní školení.
CZO – Ondřej Laušman
Foto: Audi
COMMENTS