Šampióna evropského seriálu FIA Formule 3 a výukového jezdce McLarenu Landa Norrise čeká v příští sezoně nová výzva v podobě Formule 2. Britský závodn
Šampióna evropského seriálu FIA Formule 3 a výukového jezdce McLarenu Landa Norrise čeká v příští sezoně nová výzva v podobě Formule 2. Britský závodník si dává do svého premiérového ročníku v podpůrné kategorii královny motorsportu nemalý cíl, „ef-dvojku“ by chtěl na první pokus vyhrát.
18letý pilot z Glastonbury se v rámci přípravy na novou kampaň již ve Formuli 2 objevil v Abu Dhabi při posledním podniku sezony. Z Hlavního závodu kvůli technickým problémům s motorem odstoupil a ve sprintu dokončil třináctý: „Závodní víkend byl náročný a mnohem těžší, než jak jsem si svůj debut představoval. V Abu Dhabi jsem nikdy předtím nezávodil, musel jsem si zvykat na nový vůz, na nové pneumatiky i zázemí. Je těžké se na to všechno adaptovat během tréninků a kvalifikace. Ale něco jsem se naučil a řekl bych, že jsem se postupně zlepšoval,“ řekl po svém debutu Norris.
Lando Norris v posledních třech sezonách získal titul hned v pěti šampionátech, od MSA Formule, přes série dvoulitrových formulí Renault až po Formuli 3 v letošním roce. V tomto neuvěřitelném progresu by mladý Brit rád pokračoval i nadále a to navíc poté, co v uplynulé sezoně vyhrál Formuli 2 nováček Charles Leclerc.
„Leclerc si dojel pro titul v prvním roce a já chci dokázat, že jsem stejně dobrý jako on. Musím vyhrát také. Není důvod se spokojit s druhou nebo třetí příčkou. Nemůžu sice dopředu vědět, jak se změní konkurence a kdo jak bude zkušený či rychlý, každopádně od příští sezony dostaneme nový vůz a každý bude začínat tak nějak od nuly. To je moje příležitost a já ji chci využít,“ je namotivovaný pilot týmu Carlin.
Jakožto výukový jezdec McLarenu testoval Norris letošní vůz Formule 1. Po bohatých zkušenostech ve F3 a nyní i v šampionátu Formule 2 tak může dobře porovnat rozdíly v pneumatikách u jednotlivých sérií.
„Formule 2 je nejvýkonnější vůz, se kterým jsem kdy závodil, pochopitelně kromě monopostu F1. Největší rozdíl jsem ale pocítil v pneumatikách, není jednoduché přecházet z extrému do extrému. Formule 3 obouvá gumy Hankook a na ně můžete tlačit klidně 99% délky závodu. Na pneumatikách Pirelli si můžete dovolit jet naplno pár kol a poté už je musíte šetřit. Ve Formuli 2 je právě obutí tou věcí, na kterou se nejhůře zvyká, je to ještě mnohem horší než ve F1,“ popsal své poznatky Lando Norris.
COMMENTS