Kvalifikační závod kořistí Loeba s Parentem

Kvalifikační závod kořistí Loeba s Parentem

Po diskvalifikaci ve včerejším Superpoli si posádka Sébastien Loeb a Alvaro Parente spravila chuť v dnešním kvalifikačním závodě.  Portugalský pilo

McLaren potvrdil jezdeckou sestavu pro Gulf 12 Hours
BGT: Na Nürburgringu se nejvíce dařilo McLarenu
Složení McLarenu pro Blancpain Endurance Series je kompletní

Po diskvalifikaci ve včerejším Superpoli si posádka Sébastien Loeb a Alvaro Parente spravila chuť v dnešním kvalifikačním závodě. 

Portugalský pilot Parente startoval až z osmého místa, ale po startu vystřelil jak z praku a po první zatáčce se probojoval až na druhé místo, za Reného Rasta. Chvíli to vypadalo, že by Parente mohl zaútočit i na pilota Audi, jenže \”fast Rast\” byl jiného názoru a okamžitě si začal vybudovávat náskok. Po deseti minutách však musel na trať safety car kvůli odstavenému vozu Armaana Ebrahima. To, co zdálo být jako rutinní zákrok nakonec skončilo čtvrthodinovým kroužením zpomalovacího vozu, kvůli neschopnosti místních maršálů dostat auto mimo trať.

René Rast si však udržel první místo i po restartu. Díky skvěle zvládnuté zastávce v boxech převzal vedení v závodě Niki Mayr-Melnhof, jenže Loeb, který vystřídal Parenteho, byl mnohem rychlejší. Po několika kolech se před Rakušana dostal, ale závodník týmu WRT se jen tak nevzdal. Po několika kolech byl opět u Loeba připraven útočit, jenže si zapomněl hlídat záda a díky tomu se přes něj dostal Allon Day. Při výjezdu ze zatáčky však došlo mezi oběma ke kontaktu a před Mayr-Melnhofa se dostal ještě Kox s Ortellim. Tato kolize byla nakonec posouzena poněkud nešťastně, jelikož izraelský pilot za ni vyfasoval penalizaci průjezdem boxy a ztratil tak naději na podium, které Day s Buhkem tak nutně potřebují.

Později se ještě před Petera Koxe dostal Stéphane Ortelli a jelikož Sandström se Stipplerem, ani Buhk s Dayem nebodovali, monacko-belgická posádka ještě navýšila průběžné vedení.

Velmi pěkný souboj byl k vidění i v kategorii PRO-AM mezi Lambem týmu Grasser a Mercedes týmu HTP. Prakticky celý závod se držela vpředu posádka Lamba, jenže zhruba deset minut před koncem začal být Andreas Simonsen netrpělivý a po velmi tvrdém, ale férovém souboji, ve kterém došlo i k několika ťukancům, se dostal před Harryho Proczyka. Ten nakonec v závěru závodu chyboval a díky tomu se propadl až na čtvrtou pozici ve své kategorii. Druhá skončila posádka jediného Nissanu Buncombe/Reip a třetí místo získal náš Filip Salaquarda s Fabiem Onidim.

CZO – Ondřej Laušman
Foto: ©V-IMAGES.com/Fabre

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0