V Macau už zbývají pouze hodiny do startu druhého ročníku Světového poháru GT vozů. Sobotní předkrm, neboli kvalifikační závod, na tuto událost ovládl
V Macau už zbývají pouze hodiny do startu druhého ročníku Světového poháru GT vozů. Sobotní předkrm, neboli kvalifikační závod, na tuto událost ovládl Laurens Vanthoor s Audi.
Pole position však držel čtyřnásobný vítěz Macau GP Edoardo Mortara, který zaváhal hned v rychlé a nebezpečné první zatáčce, kde se roztočil a jen s velkým štěstím jej nikdo netrefil.
Do čela se tak dostal jeho týmový kolega Laurens Vanthoor, který si svou vedoucí pozici kontroloval od začátku až do konce. Nutno podotknout, že belgické GT eso nemělo tolik práce, jak by se mohlo na první pohled zdát. V ostrém závodním tempu bylo totiž odjeto pouhých 7 kol.
Ačkoliv Mortara navštívil dvakrát boxy, snažil se dotahovat ztrátu způsobenou havárií v prvním kole. Při předjíždění Darryla O’Younga si však počínal příliš agresivně, když hongkongského jezdce vystrčil do zdi. Oba Mortarovy incidenty navíc vyšetřují komisaři.
Za vítězem Vanthoorem dojely oba tovární vozy Porsche s Earlem Bamberem a Kévinem Estrem. Loňský šampion Maro Engel dokončil kvalifikační závod čtvrtý a za ním proťal cílovou fotobuňku jeho týmový kolega Renger van der Zande.
COMMENTS
Super auta a závody. Tady ale na té těžké trati by měly jet jen ti top jezdci. Neustále restartování závodu není dobré jak pro jezdce tak hlavně pro diváka. Nechci rýpat do BoP neboť nejsem odborník a vím že to je složité ale doufám že příští rok nebudou na trati jen Audi a Mercedes.
To je pravda. Na druhou stranu těmi, co to dneska rozbili jako první, byli zkušení špičkoví jezdci jako Mortara a N. Müller..
Máš pravdu.
Jen Audi a Mercedes? Zapomněl si že Mclaren celkově vyhrál endurance část Blancpain series a BMW 24 hod. ve Spa?
Ano vyhráli. Kolik závodu vyhrálo Audi a Mercedes? Kolik jich je v v první desítce? Je jich hodně ve startovním poli a já kdybych chtěl postavit tým tak taky koupím Audi nebo Mercedes. Proč asi? Nebudu kupovat BMW když vím jaké auta jsou první desítce.
No ono je to hodně i o BoP. Před letošní sezonou hodně týmů přešlo na Hurakán a pak se změnilo BoP a právě Hurakán tím byl hodně bit. Příští rok může být BoP zase jiné a síly se poněkud přeskupí.
Bohužel BoP je hodně politická záležitost a zpravidla se jde vždy na ruku tomu, kdo je nejmocnější. A to je v tomto případě Audi, pak Mercedes, pak dlouho nic a pak teprve ti ostatní. BMW, Lamborghini, McLaren a další jsou zastoupeny jen soukromými týmy, kdežto Audi je zastoupeno továrním týmem WRT a Mercedes téměř továrním týmem HTP. Proti tomu nemají soukromníci šanci ani na poli financí, ani na poli diplomacie…