Na Hungaroringu se v sobotu bojovalo o místa na startu závodů WTCC a ETCC. Mezi elitou MS se nejlépe vedlo Robu Huffovi v Citroënu, pole position mezi
Na Hungaroringu se v sobotu bojovalo o místa na startu závodů WTCC a ETCC. Mezi elitou MS se nejlépe vedlo Robu Huffovi v Citroënu, pole position mezi piloty ETCC získal po sérii diskvalifikací nakonec domácí Zsolt Szabo.
Aktualizováno po úpravě výsledků kvalifikace ETCC
Zdá se, že změny ve váze vozů, které dostaly před podnikem na Hungaroringu nově rozdělený balast, se projevily ve větší vyrovnanosti. Lídři předchozích dvou víkendů, piloti Hondy a Volva, na kvalifikační stupně vítězů nedosáhli.
V první části kvalifikace překvapivě vypadl Tom Coronel, který si stěžoval na neustálou nedotáčivost svého Chevroletu. V druhé všechny překvapil Esteban Guerrieri, jenž v jiném Chevroletu Cruze zajel nejrychlejší čas. Ale boj nejlepší top 5 pro sebe rozhodl šampion z roku 2012 ve voze v barvách stáje Münnich.
Huffův vítězný čas měl hodnotu 1:48,264 minuty, druhý Mehdi Benanni v dalším Citroënu ztratil 327 tisícin vteřin, třetí Guerrieri více než šest desetin. Desátým místem si pole position pro úvodní kratší závod vysloužil John Filippi – jak jinak než s Citroënem.
V sobotu se jezdí tradičně i týmová časovka MAC3. Ta na mokrém asfaltu patřila tentokrát Hondě, jež porazila ekipu Volva o 3,8 vteřiny.
Výsledky kvalifikace najdete ZDE
Výsledky týmové časovky MAC3 najdete ZDE
O pole position se na maďarském okruhu utkali také piloti ETCC. Podle původních výsledků ji poprvé v kariéře získal Kazach Alexandr Artemyev v Seatu jedoucí na divokou kartu a španělská značka zaznamenala hned triple, když na dalších místech skončily domácí naděje Zsolt Szabo a Norbert Nagy. Petru Fulínovi po škrtnutí nejlepšího času za zkrácení čtvrté zatáčky patřila desátá pozice.
Jenže tím úřadování jury neskončilo. Artemyev i Fulín byli nakonec z kvalifikace úplně vyloučení a do závodu tak odstartují spolu až v poslední řady. Do té první se naopak posunuli domácí Szabo a Nagy. Zatímco Kazach neprošel technickou prohlídkou (měl lehčí vůz, než dovolují pravidla), Fulín doplatil na ignorování bílo-černé vlajky za častou jízdu mimo vytýčené trati.
Výsledky kvalifikace najdete ZDE
Foto: FIA WTCC a FIA ETCC
COMMENTS