Kurt Ahrens, celým jménem Kurt Karl-Heinrich Ahrens, se narodil 19. dubna 1940 v německém Braunschweugu a v průběhu své dlouhé závodní kariéry se před
Kurt Ahrens, celým jménem Kurt Karl-Heinrich Ahrens, se narodil 19. dubna 1940 v německém Braunschweugu a v průběhu své dlouhé závodní kariéry se představil v nejrůznějších formulových sériích, počínaje Cooper Norton Formulí 3 (r 1958), přes Formuli 2 a konče závodem Formule 1 v roce 1968, kdy závodil za tým Brabham-Repco při německé Grand Prix.
Poté následovala éra vytrvalostního závodění, kdy se Kurt Ahrens připojil v roce 1968 k továrnímu týmu Porsche, se kterým o rok později absolvoval 24hodinový závod v Le Mans. V roce 1970 se zapsal do dějin světového motorsportu díky vítězství v závodě 1000km na Nürburgringu, kdy s Vicem Elfordem sdílel vůz Porsche 908.
V témže roce ukončil Kurt Ahrens svou závodní kariéru a do statistik se zapsal jako jeden z mála pilotů, kteří svou kariéru dokázali absolvovat bez jediné nehody v závodě!
Nyní se Kurt Ahrens věnuje závodění svého syna Alfa Ahrense, se kterým vyráží na závodní víkendy ESET V4 Cupu.
Při posledním závodním víkendu ESET V4 Cupu na Slovakia Ringu, jsme využili volné chvilky, a požádali jej o odpovědi na pár otázek.
Jak se díváte na závodění svého syna Alfa?
Alf je již ve věku jezdců kategorie Gentleman a jeho situaci v závodech nejednou komplikují všechny jeho povinnosti. Má rodinu, stará se o chod velké společnosti, což znamená, že se závodům nemůže věnovat naplno, protože na závody může přijet až na poslední chvíli a stejně tak musí v neděli co nejdříve odjet, aby se v pondělí ráno mohl starat o chod firmy. Je to však dobrý závodník, který jezdí hlavou.
Můžete porovnat závodění v časech Vaší kariéry a nyní?
V době kdy já jsem závodil, bylo vše jednoznačně mnohem snažší. Konkurence nebyla tak vyrovnaná jako tomu dnes třeba v Clio Cupu. Měli jsme spoustu různých aut, což znamenalo také relativně velké rozdíly mezi soupeři. Stejně tak to bylo s financemi. V mé době jsme jezdili proto, že jsme za to byli placeni. Můj syn nyní musí platit za to, že může závodit. Závodění se také stalo mnohem více rozšířenější. V sedmdesátých letech bylo v Německu padesát závodníků a dnes jich tam je téměř pět tisíc.
Co si myslíte o aktuální úrovni ESET V4 Cupu?
Myslím, že ESET V4 Cup je dobrou sérii a to jak pro začátečníky, tak i pro zkušené jezdce. Máme zde přátele a cítíme se tu velice dobře. Je zde také dobrá organizace a velké startovní pole, zvláště zde na Slovakia Ringu.
A jak se díváte na budoucnost ESET V4 Cupu?
To je těžké říci. Nejsem tady jako manažer, ale jako doprovod svého syna. Řekl bych, ale že je to dobře nastartované. Závody se jezdí na pěkných tratích a pokud vše zůstane jak je, bude nám vždy potěšením přijet a závodit.
COMMENTS