Kuba Smrž vybojoval v Oulton Parku desáté a jedenácté místo

Kuba Smrž vybojoval v Oulton Parku desáté a jedenácté místo

Pondělí 5. 5. 2014 Kuba po závodech: „Tenhle víkend jsem strávil víc času u fyzioterapeutů, než na trati a byť desáté a jedenácté místo není výs

Kuba se do Snettertonu těší
Jakub Smrž zajel ve Snettertonu na druhém místě
Hradecký tým Intermoto zkompletoval jezdeckou sestavu pro sezónu 2015

Pondělí 5. 5. 2014

Kuba po závodech:

„Tenhle víkend jsem strávil víc času u fyzioterapeutů, než na trati a byť desáté a jedenácté místo není výsledek, na který jsme měli, tak za daných okolností to bylo maximum. Samozřejmě mě mrzí, že to nebylo o pár míst lepší, ale tahle trať je pro mě asi nejtěžší v šampionátu. Obě jízdy jsme jeli jinou zadní gumu a jiné nastavení, což nám dalo strašně moc informací pro Snetterton, kde jsou naše ambice mnohem vyšší. Velké díky patří týmu, který i přes moje problémy makal na 100% a už teď se nemůžu dočkat na další závody!“

Race 2 – Kuba druhý závod startoval ze dvanáctého místa a tentokrát se po úvodu propadl o dvě místa. Ve druhém kole se náš závodník zamotal do boje s Benem Wilsonem, Michaelem Rutterem a ostatními jezdci. V dalším kole Kuba postupuje na třinácté místo a jakmile se probojuje zpátky na dvanáctou příčku a má před sebou volnou trať, tak zajíždí časy na úrovni čtvrtého Walkera a dotahuje se na jedenáctého Hopkinse, který je ale o dvě sekundy vepředu. Hopper se mezitím dotahuje na skupinu bojující o sedmé místo a pokud se na ně dokáze dotáhnout i Kuba, mohlo by to být ještě zajímavé. V desátém kole ale začíná v některých sektorech lehce pršet. Tři kola na to se Jakub dotahuje na jedenáctého Kirkhama. Další kolo už je Kuba jedenáctý, ale stále za Kirkhamem, jelikož se posunul po pádu Richarda Coopera. Dvojice Smrž-Kirkham se přibližuje Hopperovi a bojuje se až do konce závodu, kdy se k nim dotahuje Josh Waters. Pořadí se nakonec nezměnilo a Kuba druhý závod končí na jedenáctém místě kousek za Kirkhamem a Hopkinsem.

Race 1 – Úvod se Kubovi docela povedl, ale závod se ještě ani nestihl pořádně rozjet a po incidentech Bakera a hlavně Andrewse, kterému se Kuba musel hodně ostře vyhýbat, musí na trať safety car. Traťáci mají hodně práce, jelikož trať je opravdu znečištěná. Safety car zajíždí ve čtvrtém kole a Kuba se bude snažit z devátého místa znovu zapojit do boje. Jakmile je trať volná, Kuba se snaží útočit na Coopera a za sebou drží Kiyonariho. Ten je tady ale tradičně rychlý a našeho závodníka předjíždí. Kuba drží velice stabilní časy těsně pod 1:37, postupně zrychluje a lehce dotahuje skupinu před ním. Bohužel ale ve třináctém kole Kuba dostává velký highsider a ztácí tlumič řízení, bez kterého na této zakroucené trati logicky zpomaluje. Dvě kola před koncem se přes něj dostává Westmoreland i Kirkham. Ruttera už ale Kuba před sebe nepustí a cílem projíždí na desátém místě.

Kuba po prvním závodě:

„Desáté místo z první jízdy není ideální, ale za daných okolností má cenu zlata. Ráno byly záda hrozný a měl jsem problémy odjet warm up. Strávil jsem dost času u fyzioterapeutu a dostal něco proti bolesti, což trochu pomohlo. Úvod závodu byl celkem dobrej a pak jsem měl na osmém místě bezpečný náskok, ale po velkém highsideru, kdy se mi tou ranou uvolnil tlumič řízení, jsem o něj přišel a dojel desátý. Na této trati byla cílem desítka, takže půlku máme za sebou i přes to všechno. Teď si jdu nechat něco udělat se zádama a v týmu se rozhodneme, jestli upravíme dnešní nastavení, nebo se do druhého závodu vrátíme k tomu ze včera.“

Warm up – Zahřívací trénink začal velmi dobře a Kuba se držel poblíž špičky. V závěru jej sice pár jezdců přeskočilo, ale i tak skončil náš jezdec na desátém místě.

Neděle 4. 5. 2014

KUBA po neděli: „Desáté místo je na této trati pro mě dobrý výsledek, ale zároveň vím, že to mohlo být i o trochu lepší. Rano se zdálo, že záda jsou lepší, ale do poslední kvalifikace jsem už měl co dělat. V nejrychlejším kole jsem navíc dostal dva smyky, čímž jsem pár desetinek ztratil, ale i tak jsme spokojeni. Ráno budeme ještě muset zkusit nějaké změny, protože pořád nejsem úplně spokojen s rozložením váhy při výjezdech a hodně mi to komplikuje jízdu. Základ ale rozhodně není nejhorší a udělám maximum pro dva výsledky v top 10. Tým odvádí celý víkend skvělou práci, tak snad se jim budu moct odvděčit dobrými umístěními.“

QP3 – Osmiminutové kvalifikační finále nezačíná Kuba dobrým časem, ale v jeho druhém kole je to o moc lepší, ikdyž to zatím stačí prozatím na devátý řádek. Na desátou pozici posouvá Kubu bohužel Walker, který v tréninku zatopil svou Kawou. První tři jsou nakonec Byrne, Brookes a Ellison, Kuba časem 35,939 už zůstává na desáté startovní pozici pro zítřejší první závod.

QP2 – Hned na začátku druhé části posouvá Brookes poprvé v kvalifikaci čas pod 1:35s, Kuba časem 36,078 opět na P6. Po propadu na místo deváté zůstává náš jezdec na trati a jedno kolo vypouští, ale v pátém kole zajíždí skvěle 35,942 a jde na osmou průběžnou pozici a to stačí, protože do poslední části jde samozřejmě prvních 10 jezdců QP2.

QP1 – Do první části kvalifikace vyrazil Kuba mezi poslednimi a první měřené kolo ho dostává na šestý řádek klasifikace. Další jezdci ho odsouvají postupně na dvanáctou pozici, ale další čas našeho jezdce je opět průběžně šestý. Výrazný je Kubův posun v časech průjezdů prostřední části okruhu. Po šestém kole jede náš pilot s většinou ostatních do boxu a volné tratě se snaží využít Easton, Farmer, Waters a také jezdci pohybující se od dvacáté pozice, ale také Kiyo, který Kubu posouvá na P8. V poslední minutě dostává do druhé části svou Suzuki také Hopper.

FP3 – Kuba vyjíždí moment po svých soupeřích a má před sebou relativně volnou trať. Kuba sotva stihne objet první rychlejší kolo, které ho řadí na sedmnácté místo a po pádu Walkera jsou vyvěšeny červené vlajky. Po restartu se ale Kuba opravdu činil a zajel sedmnáct kol, když nejrychlejší z nich ho zařadilo na sedmé místo, takže včerejší šesté místo nebylo jen náhodou.

Sobota 3. 5. 2014

Kuba po sobotě:

„S dneškem jsem velice spokojený, protože jsem vyzkoušeli hodně věcí a zjistili co funguje a co ne. Máme dobrý základ na zítra a i když by se stále našly nějaké nedostatky, tak víme kde a hlavně jak bychom je mohli odstranit. Jedinný zásadní problém jsou má bloklá záda, takže se nemůžu moc hýbat. Ale lepší dnes, než v pondělí.“

FP2 – Okamžitě po rozsvícení zelených světel se celé pole superbikerů žene na dráhu a mezi nimi je samozřejmě i Kuba, který se hned po prvním kole řadí na sedmé místo. Ostatní samozřejmě také zrychlují a Kuba se propadá, ale jen do chvíle, než náš jezdec znovu zatáhne a vrací se do první desítky, po čemž míří Kuba do boxů. Po návratu náš jezdec zrychluje, ale hned se zase vrací ke svým mechanikům. Dvacet minut před koncem je trénink přerušen červenými vlajkami, když Carr bohužel míří do medical centra. Po restartu Kuba pořádně zatáhne a posouvá se na pátou příčku. Poslední návštěva boxů přichází jedenáct minut před vyvěšením šachovnicové vlajky. Po návratu zbývá čas asi na čtyři rychlá kola a už v prvním kolo Kuba zrychluje a vrací se na páté místo. V konečném pořadí nakonec patří Kubovi šestá příčka a výchozí pozice do kvalifikačního dne tak vůbec nevypadá zle.

FP1 – Již od prvních minut se vepředu řadí domácí favorité a Kuba se postupně dostává do tempa. Poprvé je u svých mechaniků Kuba po devíti kolech, když je na šestnáctém místě. Ihned po návratu na trať se náš jezdec posouvá na osmé místo a i když je po pár minutách odsunut o jednu příčku dozadu, tak důležité je, že jeho časy jdou stále dolů. Devátá příčka Kubovi nakonec také vydržela až do závěru. První trénink vyhrál Ellison před Byrnem a Eastonem.

PR Fans of Smrž

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0