Na italské Monze nasadil tým Reiter Engineering v rámci dvanáctihodinového závodu seriálu Creventic 24h Series vývojový vůz s označením KTM GTX Concep
Na italské Monze nasadil tým Reiter Engineering v rámci dvanáctihodinového závodu seriálu Creventic 24h Series vývojový vůz s označením KTM GTX Concept. Posádku tvořili zkušení jezdci Eike Angermayr, Laura Kraihamer a Štefan Rosina.
Závodní podmínky nic nenahradí, a tak se KTM rozhodlo vyvíjet nový závodní speciál v ostrých podmínkách. Po třech hodinách se bílo-modré KTM v barvách olejářské společnosti Valvoline usadilo na vedoucí pozici, a to s téměř minutovým náskokem. Rychlost speciálu oproti vozům GT3 byla naprosto úžasná a potvrdila domněnky všech zainteresovaných. Lehkost a výkonost speciálu stály za výše zmíněným úspěchem.
Ve druhé polovině závodu přišly problémy na elektronice, konkrétně na sériovém alternátoru. Právě tato část motoru je stále ve vývoji. „Věděli jsme, že nasazení sériového alternátoru není vhodné. Ale ukázali jsme, co se ve speciálu KTM GTX skrývá,“ uvedl Hans Reiter.
Objednávky na nový vůz se již hromadí u jednotlivých importérů, kterým je pro Českou republiku tým RTR Projects, a však testy a vývoj nového speciálu budou pokračovat až do října, kdy budou dodány první vozy novým majitelům. Všestrannost vozu zaručuje využití speciálu nejen v nově vypsané kategorii GT2, ale také ve vytrvalostních závodech pod hlavičkou GTX nebo cupovém provedení GTC. Výkonný a lehký vůz má velký potenciál i v závodech automobilů do vrchu.
„Každý chce jezdit na absolutní špici startovního pole GT aut a v tomto ohledu nepochybně bude GTX ten správný závodní nástroj. Osobně jsem nadšen i z variability GTX z hlediska zařazení do různých tříd závodních šampionátů,“ doplnil Tomáš Miniberger.
COMMENTS