Aktuální situace týkající se koronaviru i nadále zasahuje do motoristického sportu. Došlo ke zrušení dalších podniků, které se měly týkat i českých barev.
Nejvíce je v Evropě zasažena koronavirem Itálie. Zde došlo k nakažení 10 149 obyvatel a již 631 lidí zemřelo. V důsledku této situace proto došlo v zemi k vyhlášení celoplošné karantény, která mimo jiné do 3. dubna zakazuje i pořádání jakýchkoli sportovních akcí.
Rozhodnutí zdejší vlády se tak pochopitelně dotkne i motorsportu a tedy i našich reprezentantů. Jedním z takových případů je stáj Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Úvodní podnik šampionátu Lamborghini Super Trofeo Europe, který se měl konat 17.-19. dubna na Monze, byl totiž zrušen. Brněnský tým tak svou druhou sezonu v této sérii zahájí o něco později, konkrétně o víkendu 28.-30. května ve francouzském Le Castelletu.
Zrušené klání v „chrámu rychlosti“ ale bude partě Jiřího Mičánka Jr. vynahrazeno. Uvolněné místo v kalendáři totiž zaujme podnik v Misanu, kde se 3.-5. července uskuteční druhé dějství sezony. To mimo jiné znamená, že v provincii Rimini se šampionát představí letos hned dvakrát. Kromě červencového výletu sem zavítá ještě během posledního říjnového víkendu, kdy bude na programu závěrečný podnik evropské sezony a zároveň světové finále.
Na v Itálii přijatá opatření ale doplatí také Scuderia Praha, která měla 3.-5. dubna v Mugellu vstoupit do nové sezony Ferrari Challenge Europe. Ani tento podnik ale nebude v původním termínu odjet a nové datum zatím není známo.
Škrtat ale budou muset ve svém diáři také motokáristé. Otazník momentálně visí také nad termínem několika motokárových podniků. Na neurčito totiž byly odloženy nejen zbývající dvě klání WSK Super Master Series v La Conce (12.-15. března) a Sarnu (18.-22. března), ale rovněž úvodní podniky WSK Euro Series opět v Sarnu (25.-29. března) a Rotax Max Challenge CEE (2.-5. dubna) v Adrii.
Nejsou to ale pouze závody na italské půdě, které se překládají. Den po odložení podniku MS silničních motocyklů v Austinu totiž potkal stejný osud také VC Argentiny a to znamená, že Filip Salač bude muset s návratem do sedla motocyklu počkat až na první květnový víkend, kdy se bude závodit ve španělském Jerezu.
Koronavirus ale hýbe na motocyklové scéně také kalendářem WSBK, kde bylo po odložení podniku v Losailu přesunuto také klání v Jerezu, které bude odjeto jako letošní poslední 24.-25. října. Na španělském okruhu se měl původně během posledního březnového víkendu uskutečnit druhý podnik sezony a v rámci jeho doprovodného programu měl své úvodní letošní závody absolvovat šampionát Supersport 300, kde letos budeme vídat naši stáj Willi Race s Miloslavem Hřavou, Alejandrem Carrionem a Luisem Verdugem De La Torre a také Olivera Königa. Ten bude nastupovat za Freudenberg KTM Junior Team. Na start ročníku si ale všichni budou muset počkat do 19. dubna, kdy se pojede v Assenu.
V kalendáři Supersport 300 ovšem došlo ke změně data také u podniku na okruhu v Magny-Cours. Francouzské klání bylo kvůli termínové kolizi se závodem MotoGP v Aragonu odsunuto o týden, tedy na víkend 3.-4. října.
titulní fotografie: Ferrari Races
COMMENTS
Vzhledem k tomu, že jste dlouho nereferovali o panu Konopkovi a o posádce ARC Bratislava, dodávám, že v konečném pořadí ASIAN LE MANS SERIES 2019/2020, skončil tým ARC Bratislava v kategorii LMP2-Am na 4. místě ze 4 účastníků.
Kdyby neexistovala kategorie LMP2-Am, skončil by tým ARC Bratislava na 13. místě ze 13 účastníků
Pan Konopka obsadil v konečném pořadí jezdců v kategorii LMP2-Am 7. místo. Pro Letošní závod v Le Mans tedy nefiguruje ani mezi 10 oficiálními náhradníky.