Není tomu tak dávno, co Tomáš Korený opustil karting a vydal se do světa okruhového závodění. V roce 2015 okusil premiérovou sezonu ve formulích, loni
Není tomu tak dávno, co Tomáš Korený opustil karting a vydal se do světa okruhového závodění. V roce 2015 okusil premiérovou sezonu ve formulích, loni už sbíral zkušenosti v Mistrovství Evropy cestovních vozů. 17letý český závodník k tomu nedávno získal od Autoklubu ČR statut reprezentanta České republiky. Tomáš neustále postupuje vpřed a už v sezoně nadcházející poprvé okusí vytrvalostní závody.
Tomáši, od Autoklubu jsi získal prestižní ocenění oficiálního reprezentanta České republiky ve světě automobilových závodů. Očekával jsi vůbec, že něco takového může nastat?
Statut reprezentanta je pro mě velká čest, je to další posun v kariéře a jsem za to velmi rád. Po loňské sezóně, kdy jsem byl celkem úspěšný v seriálu ETCC, jsem v to tajně doufal. Mám velkou radost, že se to povedlo. Je to pro nás další motivace pokračovat v závodech, a budu se snažit navázat na loňské úspěchy.
Co pro tebe znamená být reprezentantem závodů na okruzích společně s Petrem Fulínem?
Především doufám, že se nám povede dál úspěšně reprezentovat naši zemi. Loni mi právě Petr dost pomohl při závodech ETCC, když mi radil jak mohl, což mi dost pomáhalo, a dost mi to pomohlo k loňským výsledkům. Také to znamená zodpovědnost, protože mi lidé v Autoklubu věří, že je budu reprezentovat v dobrém světle, a já jejich důvěru nechci zklamat.
Jak sis vůbec užil celý gala večer a předávání ocenění?
Byl jsem ve stejné místnosti se všemi ostaními legendami našeho sportu u nás, což je skvělý zážitek. Napadají mě slavná jména jako Martin Prokop, nebo třeba Petr Pilát ze světa motorek, a být s nimi vyhlášen na stejné úrovni je skvělý pocit. Trošku mě mrzí, že jsme patřili coby závodníci na okruzích k nejméně početné skupince, ale doufám, že se to do budoucna zlepší.
Každopádně zpátky ke tvé předchozí sezóně 2016, ve které jsi měl pořádně napilno, protože jsi pokračoval v závodech s Glórií, ale zároveň jsi vstoupil za volantem Fordu Fiesta 1.6 do kategorie Super 1600 v ETCC. Jaký byl premiérový rok v Evropském poháru cestovních vozů a dopadl podle tvých představ?
Celá sezóna pro mě byla o sbírání zkušeností, i když mi už po prvním závodě bylo jasné, že se můžu pokusit bojovat i o umístění na stupních vítězů, když jsem hned ve svém premiérovém závodě obsadil 2. místo, z čehož byli všichni dost překvapení. Bohužel ne všehno vyšlo podle představ, začal bych asi tím, že mi nepovolili start v závodě v Německu, protože okruh vyžaduje pro závodění minimální věk 18 let. To pro mě znamenalo dost velký handicap, jelikož se v ETCC neškrtá nejhorší závod. Další smutný moment byl, když mě v Portugalsku vystrčil soupeř z vedoucí pozice mimo trať tak, že jsem nedojel a přišel o dvojité body, protože šlo o městský závod. Konečné 4. místo tedy nebylo to, co bych si přál, ale je to motivace se do příště zlepšit. Bohužel na příští sezonu stále není jisté, jestli se naše kategorie sejde, a navíc bych zase nemohl startovat v Německu, takže bych měl opět handicap.
V sezoně 2016 jsi zároveň pokračoval v seriálu L21 Formula a v Zóně střední Evropy s Glórií C8F v týmu FormulaStar. S uplynulým rokem v monopostech spokojený jsi?
Se svojí sezónou ve formuli jsem spokojený, všude jsem se proti loňsku zlepšil, navíc jsem celý rok závodil i proti rychlejším monopostům, takže jsem musel být velmi kreativní s předjížděním a naučil jsem se předjíždět i auta rychlejší na rovinkách. Během sezony jsem chtěl hlavně najezdit co nejvíc, protože jsem stále relativním nováčkem na okruzích a každý kilometr se mi hodí. Celkově mám pocit, že jsem s formulí odvedl dobrou práci, měli jsme jen jednu technickou závadu, jinak vše fungovalo, jak má, za což patří velký dík celému týmu. Závodil jsem hlavně s Petrem Semerádem a Vaškem Šafářem, kdy se jednalo sice o tvrdé souboje, nicméně férové. Myslím, že jsme si to s klukama hodně užili. Navíc jsme s Petrem startovali v jednom teamu, sdíleli data a stali se z nás dobří kamarádi, kteří na okruhu závodí, ale zároveň si pomáhají v depu.
Jaké momenty v roce 2016 považuješ za nejtěžší a na které chvíle budeš vzpomínat nejraději?
Za nejtěžší považuji poslední dva závody ETCC, kdy jsem ještě stále reálně bojoval o titul vicemistra Evropy, ale bohužel se mi první závod v Imole úplně nepovedl, když jsem v prvním kole dostal smyk a následnou stíhací jízdou dojel až třetí, což potom v součtu bodů nestačilo. Navíc tím, že na konci sezony jelo méně aut, bylo těžší připravit mé soupeře o větší počet bodů.
Nejraději budu vzpomínat na závod v Portugalsku, kde panovala neskutečná atmosféra a popvé jsem viděl fanoušky kolem okruhu už v pátek během volných tréninků. Tím, že se tam jelo i WTCC a byl tam domácí pilot, přišlo opravdu velké množství lidí, navíc pořadatelé připravili skvělý doprovodný program. Lituji jen toho výsledku, ze své strany jsem odvedl dobrou práci, bohužel jsem však dostal ránu zezadu a nemohl s tím nic udělat.
Co se u tebe chystá pro nadcházející sezónu 2017?
Budu chtít pokračovat v ETCC, ale momentálně čekáme na podmínky, protože v mojí kategorii nejspíš pojede málo aut, a navíc, jak už jsem výše zmiňoval, bych opět nemohl startovat v jednom závodě, takže o tom stále jednáme. Dále pracujeme s možností startovat v našem českém Octavia Cupu, kde bych s podporou Pirelli mohl odjet celou sezonu.
Jisté je, že budu startovat ve vybraných závodech FIA CEZ Endurance, kde využiji své zkušenosti z formulí. V týmu NUTREND Racing se stanu kolegou Václava Janíka ve vytrvalostních závodech s novou Normou F20MC. Pokud se naskytne příležitost, tak bych se svezl i s nějakou formulí, ale to bude spíš vyjímečně. Dále se připravuji na roli trenéra pro mého mladšího bratra, který pojede svoji premiérovou sezónu ve Twingo Cupu, a já doufám, že mu budu schopný co nejvíce pomoct svými zkušenostmi.
Foto: CZO/Ondřej Laušman, FB Tomáš Korený, FB NUTREND Racing
COMMENTS
Více než “statut reprezentanta” by mladým nadějným jezdcům pomohla výrazná finanční podpora ze strany autoklubu. To by však Autoklub ČR musel nějaké peníze mít.
Nepsal zde někdo náhodou nedávno komentář o vytunelované společnosti?
V různých oblastech života, nikoliv pouze v motor-sportu sklízíme plody divokých devadesátých let minulého století…