Konopka před 24H Le Mans 2017: Co obnáší příprava?

Konopka před 24H Le Mans 2017: Co obnáší příprava?

Velkým tématem pro Slovenskou republiku a dost možná také životní událostí Miroslava Konopky a jeho stáje ARC Bratislava, je účast ve slavném vytrvalo

ARC Bratislava skončil na Nürburgringu ešte pred štartom
24h Spa: Götz nejrychlejší v první části kvalifikace
ARC Bratislava v Monze bojoval o pódium

Velkým tématem pro Slovenskou republiku a dost možná také životní událostí Miroslava Konopky a jeho stáje ARC Bratislava, je účast ve slavném vytrvalostním závodě 24H Le Mans. Slovenský matador se pečlivě připravuje na start legendárního podniku, protože je to poprvé, co proslulou čtyřiadvacetihodinovku pojede se svou stájí a ještě v prestižní třídě LMP2. A to je oproti jeho předchozím dvěma startům obrovský rozdíl. Administrativy má Konopka až nad hlavu a to se na papírování a zařizování podílí celý organizační tým. Co všechno nám Bratislavský závodník prozradil o přípravách?

Jak se těšíte do Le Mans a jak intenzivně se na čtyřiadvacetihodinovku připravujete?

Pro mě je to jednoznačně splněný sen! Já jsem tam již dvakrát startoval, ale nikdy se svým vlastním týmem. To je taková perlička, vrchol, kterého jsem chtěl během své kariéry ještě dosáhnout. O to více si toho cením, protože se bavíme o jediném závodě, kam se musíte kvalifikovat a nestačí pouhá přihláška. To není jako Rallye Dakar, nebo jiné pohárové série, kam vás vždy vezmou.

Je to fantastické, pro mě to znamená takový motoristický Mount Everest, kterého my jakožto Slováci můžeme dosáhnout. Bohužel naše zem nikdy neměla silné týmy, silnou historii a zázemí.

24H Le Mans mi aktuálně zabírá nejvíce času. S tak velkým množstvím požadavků, které se váží k závodu, jsem se dosud ještě nesetkal. Poprvé to děláme jako tým. Pro představu, je to 200 stran předpisů. Do toho tisíce telefonátů. Mám kolem sebe velký tým lidí, který mi pomáhá, Andy Studenič, moje manažerka a tak dále. Bez nich by se to nedalo zvládnout.

Čeká nás ještě Asijská série Le Mans, pokukujeme po nějakém čtyřiadvacetihodinovém závodě, možná něco v Americe, možná 24H COTA, ale to je ještě ve hvězdách. Jezdíme toho zkrátka hrozně moc a využíváme příležitostí na maximum.

Já se pochopitelně snažím udržet ve formě a tak využívám každý volný víkend, abych mohl sedět v autě.

Letošní sezonu máte velmi nabitou, co bude nejnáročnější kromě samotného startu ve 24H Le Mans?

Letošní rok je opravdu hektický, kromě 24H Le Mans jedeme celou Asijskou sérii Le Mans, účastnil jsem se seriálu Super Trofeo Middle East v Dubaji a Abu Dhabi, aktuálně závodíme v evropském šampionátu Super Trofeo se světovým finále v Imole, a protože mám velice rád ESET Mistrovství Slovenské republiky a vždy se k němu rád vracím, odskočil jsem si s týmem a kolegou Constantinem Calkem na závody do Rakouska na Red Bull Ring. Partu kolem ESETU mám velice rád, spoustu lidí tam dobře znám, hodně jsme toho společně prožili a také vypili (smích).

Během své kariéry jste prošel celou řadou závodních seriálů a krotil také různé vozy. Nyní další krok kupředu a to směrem do třídy LMP2. Jaký na ni máte názor a jaký máte pocit z vozu?

Já jsem 15 let závodil s vozy GT a proto jsou také mému srdci nejbližší. Situace si už ale určitým způsobem žádala přesun do prototypů, které jsou pro mě již auty z úplně jiné kategorie. Naše motory ve voze sice trochu rezonují a z kokpitu mám takový stísněný pocit oproti klasickému GTčku, nicméně všichni mají stejné motory, shodnou elektroniku a vlastně obecně se kategorie LMP2 hodně vyrovnává. Když se podíváte na startovní listinu, která v naší třídě čítá 25 posádek a ve které figuruje 8 bývalých pilotů F1, je jasné, že ti, kteří si chtějí opravdu zasoutěžit, tak šli právě do LMP2. V královské kategorii LMP1 startuje pět prototypů a může se přetahovat tovární Porsche s tovární Toyotou, ale všichni ostatní moc dobře věděli, že by byly pouze do počtu a proto odešly. Hovoříme o silných týmech jako je Manor, Rebellion atd., všichni se přesunuli do LMP2, takže tam to bude boj skutečně jako o život.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0