Kolektivní testy v režii týmu Audi

Kolektivní testy v režii týmu Audi

Nedělní kolektivní testy na okruhu de la Sarthe vyhrál tým Audi. Nejrychlejším mužem dne se stal Brazilec Lucas di Grassi. Di Grassi s Audi R18 s č

Tým RTR Projects testoval před sezonou ADAC GT4 Germany
Dvě firmy stáhly svou přihlášku na konkurz o výrobu LMP2
USCC: Wayne Taylor Racing vítězem kanadského závodu

Nedělní kolektivní testy na okruhu de la Sarthe vyhrál tým Audi. Nejrychlejším mužem dne se stal Brazilec Lucas di Grassi.

Di Grassi s Audi R18 s číslem 8 zajel čas 3:21.375, což je o čtyři a půl vteřiny pomalejší hodnota než loňský nejrychlejší kvalifikační čas Neela Janiho s Porsche. Nutno podotknout, že v kolektivním testování nešlo o rychlost a týmy určitě maskovaly svůj pravý potenciál. Na druhou stranu před letošní sezonou došlo k úpravě pravidel, která rychlost prototypu LMP1 snížila.

Druhé místo patřilo prototypu Porsche #1 zásluhou Marka Webbera, který za di Grassim zaostal o devět desetin vteřiny. Sesterský prototyp obsadil třetí místo, čtvrtá příčka patřila druhému vozu Audi a pátou a šestou pozici si mezi sebe rozdělily prototypy Daytona.

V kategorii LMP2 se po okruhu nejrychleji proháněl prototyp Oreca 05 – Nissan týmu Eurasia Motorsport. Tristan Gommendy byl o sedm desetin rychlejší než Nicolas Lapierre v prakticky totožném voze týmu Signatech. Třetí příčka rovněž patřila Orece, respektive týmu G-Drive.

V kategorii GTE Pro si pro nejlepší čas dojel Antonio Garcia s Corvettou C7.R. Náskok na Porsche Nicka Tandy byl však pouhé tři desetiny vteřiny. Týmový kolega Fred Makowiecki dovedl druhé tovární Porsche k třetímu místu.

V kategorii GTE AM byl nejrychlejší Nicky Catsburg s Corvettou. Nizozemec narychlo nahradil zraněného Paola Rubertiho a předvedl se v nejlepším světle. Nicméně do závodu pravděpodobně nenastoupí. Šéf stáje Larbre Competition Jack Leconte hledá jezdce s rozpočtem, což Catsburg nabídnout nemůže.

Celodenní testování, přerušené polední přestávkou, muselo být předčasně ukončeno. V závěru došlo k havárii Oswalda Negriho, který při nájezdu do šikany Michelin ztratil kontrolu nad prototypem Ligier stáje Michaela Shanka a tvrdě narazil do bariéry. Pravděpodobně vinou technického defektu řádně poničil nejen vůz, ale i bezpečnostní bariéru, kterou by ve zbývající půlhodině technici nestihli opravit.

Výsledky kolektivních testů

Foto: AUDI

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0