Kolektivní testy v režii týmu Audi

Kolektivní testy v režii týmu Audi

Nedělní kolektivní testy na okruhu de la Sarthe vyhrál tým Audi. Nejrychlejším mužem dne se stal Brazilec Lucas di Grassi. Di Grassi s Audi R18 s č

Bentley nejrychlejší v dopolední části testů
WTCC: Nika Racing vynechá úvodní podnik a na Slovensko přijede s novou technikou
Le Mans místo F1? Kevin Magnussen chtěl závodil se svým otcem Janem

Nedělní kolektivní testy na okruhu de la Sarthe vyhrál tým Audi. Nejrychlejším mužem dne se stal Brazilec Lucas di Grassi.

Di Grassi s Audi R18 s číslem 8 zajel čas 3:21.375, což je o čtyři a půl vteřiny pomalejší hodnota než loňský nejrychlejší kvalifikační čas Neela Janiho s Porsche. Nutno podotknout, že v kolektivním testování nešlo o rychlost a týmy určitě maskovaly svůj pravý potenciál. Na druhou stranu před letošní sezonou došlo k úpravě pravidel, která rychlost prototypu LMP1 snížila.

Druhé místo patřilo prototypu Porsche #1 zásluhou Marka Webbera, který za di Grassim zaostal o devět desetin vteřiny. Sesterský prototyp obsadil třetí místo, čtvrtá příčka patřila druhému vozu Audi a pátou a šestou pozici si mezi sebe rozdělily prototypy Daytona.

V kategorii LMP2 se po okruhu nejrychleji proháněl prototyp Oreca 05 – Nissan týmu Eurasia Motorsport. Tristan Gommendy byl o sedm desetin rychlejší než Nicolas Lapierre v prakticky totožném voze týmu Signatech. Třetí příčka rovněž patřila Orece, respektive týmu G-Drive.

V kategorii GTE Pro si pro nejlepší čas dojel Antonio Garcia s Corvettou C7.R. Náskok na Porsche Nicka Tandy byl však pouhé tři desetiny vteřiny. Týmový kolega Fred Makowiecki dovedl druhé tovární Porsche k třetímu místu.

V kategorii GTE AM byl nejrychlejší Nicky Catsburg s Corvettou. Nizozemec narychlo nahradil zraněného Paola Rubertiho a předvedl se v nejlepším světle. Nicméně do závodu pravděpodobně nenastoupí. Šéf stáje Larbre Competition Jack Leconte hledá jezdce s rozpočtem, což Catsburg nabídnout nemůže.

Celodenní testování, přerušené polední přestávkou, muselo být předčasně ukončeno. V závěru došlo k havárii Oswalda Negriho, který při nájezdu do šikany Michelin ztratil kontrolu nad prototypem Ligier stáje Michaela Shanka a tvrdě narazil do bariéry. Pravděpodobně vinou technického defektu řádně poničil nejen vůz, ale i bezpečnostní bariéru, kterou by ve zbývající půlhodině technici nestihli opravit.

Výsledky kolektivních testů

Foto: AUDI

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0