Kobajaši přikládá zásluhy za vítězství riskantní strategii

Kobajaši přikládá zásluhy za vítězství riskantní strategii

Dnes si Toyota dojela v domácím závodě super sezóny FIA WEC 2018/19 pro dominantní vítězství ve třídě LMP1. Její hybridy získaly v šestihodinovce ve F

6h Fuji – Z posledního místa na první, #7 Toyota poprvé vítězí
6h Fuji – Toyota vévodila volným tréninkům
Posádka Dempsey-Proton přišla o pódium ve Fuji

Dnes si Toyota dojela v domácím závodě super sezóny FIA WEC 2018/19 pro dominantní vítězství ve třídě LMP1. Její hybridy získaly v šestihodinovce ve Fuji double, a to i přesto, že vítězný vůz číslo 7 startoval z posledního místa ve své třídě. Podle Kamuje Kobajašiho lze úspěch přičítat zejména riskantní strategii s pneumatikami.

Závod pod horou Fuji začal za mokrých podmínek a zatímco posádka Toyoty s číslem 8 startující z pole position si zvolila pneumatiky do mokra, Kobajaši za volantem sedmičky zariskoval s jinou sadou pneumatik. Tudy ovšem cesta nevedla a Japonec musel do boxů, aby obul stejnou směs jako měl druhý vůz.

Kobajaši okamžitě zrychlil a získal několik pozic, avšak trať posléze začala osychat. To přineslo druhou šanci jak zariskovat. Zatímco Kazuki Nakadžima za volantem sedmičky zamířil do boxů pro přechodné pneumatiky, Kobajaši přešel rovnou na pneumatiky do sucha.

To už osmičce TS050 Hybrid vyšlo a když sesterský vůz musel znovu do boxů pro suché pneumatiky, Kobajaši šel do vedení. Otěže následně převzal Mike Conway a i nadále budoval náskok. O ten sice následně kvůli Safety Caru přišli, ale činil se i Jose Maria Lopéz a vůz #7 Toyota Gazoo Racing tak slavil velké vítězství.

„Startovali jsme z P8 a museli jsme tak trochu zariskovat se strategií. Nevzali jsme pneumatiky do extrémního mokra a jinou směs bylo těžké zahřát. Po druhém kole jsme na tom byli rychlostně jako soukromé posádky, takže jsme se rozhodli přezout na stejné gumy jako osmička a hned jsme měli lepší časy,“ řekl Kobajaši.

Na posádku Kazuki Nakadžima, Sébastien Buemi a Fernando Alonso tak za volantem vozu #8 Toyota Gazoo Racing zůstalo až druhé místo. Právě Španěl po závodě přiznal, že se s vozem trochu trápili a chyběla jim tak rychlost dohnat své týmové kolegy.

„Na startu jsme zvolili správné pneumatiky do mokra, zatímco sesterský vůz ne a museli do boxů. Na sedmičku jsme měli náskok 1 minutu a 20 sekund, pak ale došlo k explozi pneumatiky na Ferrari a my o tu výhodu přišli. Poté už nám chyběla rychlost, abychom s nimi mohli bojovat. Stále nám chybělo pár desetin,“ řekl po závodě Alonso.

„Vyvážení vozu nebylo úplně ideální. V rychlých zatáčkách jsme se potýkali s nedotáčivostí a celkově jsme na tom v posledním sektoru nebyli zrovna dvakrát dobře. Neměli jsme takovou rychlost jako jindy,“ uzavřel dvojnásobný mistr světa Formule 1.

I když Alonsova posádka číslo osm nakonec dojela pouze druhá, i nadále jim patří vedení v šampionátu. Za čtyři závody nasbírali celkem 84 bodů, zatímco druhá Toyota jich má pouze 71. Rozdíl tedy činí 13 bodů. Třetí místo zatím patří posádce Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes s vozem #3 Rebellion Racing.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0