Evropský pohár FIA ETCC zažil na maďarském Hungaroringu dramatický a akcí nabitý start do nové sezony. Nyní je pravý čas podívat se na to, jak jsou na
Evropský pohár FIA ETCC zažil na maďarském Hungaroringu dramatický a akcí nabitý start do nové sezony. Nyní je pravý čas podívat se na to, jak jsou na tom jezdci v jednotlivých třídách.
ETCC je rozděleno do čtyř tříd, které mají své vlastní hodnocení. To tedy znamená, že v evropském poháru cestovních vozů není absolutní vítěz, ale hned čtyři šampióni.
Tu nejlepší podívanou poskytují dvě třídy bývalých vozů WTCC, tedy světového šampionátu cestovních vozů. A je jedno, zda se jedná o třídu TC2T (vozy s motorem 1.6 a turbem) nebo TC2 (vozy s atmosférickým motorem 2.0), kde hraje prim český reprezentant Michal Matějovský. Mimo to jezdci bojují ve třídách Super 1600 a Single Make Trophy, kde nalezneme pohárové vozy Seat Leon Racer.
Ve třídě TC2T je na tom po úvodním podniku na Hungaroringu nejlépe Gruzínec Davit Kajaia, který zvítězil v obou závodech a nyní už tak má náskok v průběžném hodnocení šest bodů.
K české radosti se vyhřívá na čele třídy TC2 Michal Matějovský. Královehradecký rodák v prvním závodě zvítězil a ve druhém si po stíhací jízdě dojel pro druhé místo.
Ve třídě S1600 se v Maďarsku nejvíce dařilo němci Niklasovi Mackschinovi, který posbíral maximum možných bodů.
Třída Single Make Trophy je možná lehce zamotaná, jelikož jak Borkovič, tak i Ficza mají stejný počet bodů, nicméně pouze Borkovič plánuje odjet celou sezonu ETCC. O to je jeho situace usnadněna.
Zdroj: www.fiaetcc.com
COMMENTS