Kdo má víc dílů, závodní vůz nebo závodní motocykl?

Kdo má víc dílů, závodní vůz nebo závodní motocykl?

Procesy výroby závodních vozů Seat Sport a závodních motocyklů Ducati Corse kombinují řemeslné dovednosti s vyspělou technikou. Oba týmy vyrábě

V Perguse dělí dvanáct bodů Petra Fulína od zisku druhého titulu ETCC
Petr Fulín zpátky ve WTCC
Petr Fulín začal sezonu FIA ETCC vítězným doublem

Procesy výroby závodních vozů Seat Sport a závodních motocyklů Ducati Corse kombinují řemeslné dovednosti s vyspělou technikou.

Oba týmy vyrábějí v Martorellu a Boloni vozidla pro umístění na stupních vítězů. Výroba závodního vozu Seat Leon Cup Racer a závodního motocyklu Ducati třídy MotoGP vypadá následovně:

Dvě skládanky z tisíců dílů: Standardní skelet karoserie modelu Leon tvoří základ pro výrobu závodního vozu. Přidáním 1400 dílů k jeho struktuře vznikne ze sériově vyráběného modelu Cup Racer. Na druhé straně Ducati připevní 2060 dílů k podvozku, který byl specificky zkonstruován pro závody.

Až 277 hodin řemeslné práce: Od úplně prvního dílu až po dokončení vozidla věnují týmy mechaniků 277 hodin montáži závodního vozu a 80 hodin sestavení motocyklu.

Srdce stroje: Motor závodního vozu Leon Cup Racer má hmotnost 170 kilogramů, zatímco motor závodního motocyklu Ducati váží 49 kilogramů. V obou případech se jedná o jeden z prvních komponentů, montovaných do vozidla. Rozdíl spočívá v tom, že motor automobilu zvedá při montáži dílenský jeřáb, zatímco u motocyklu zdvihnou motor tři mechanici manuálně, aby jej připevnili k rámu podvozku.

9 milisekund trvá řazení: Jednou z výzev pro konstruktéry závodních vozidel je získat zlomky sekundy při každé změně převodového stupně. V MotoGP spoléhá Ducati na technologii Seamless, která umožňuje řazení během pouhých 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadicí páku. Leon Cup Racer je vybaven elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou DSG s páčkami na volantu pro manuální řazení.

Výkon pod kontrolou: Leon Cup Racer s hmotností 1119 kilogramů a nejvyšší rychlostí 267 km/h zpomaluje díky brzdové soustavě s kotoučovými brzdami o průměru 378 mm a šestipístkovými třmeny, zatímco závodní motocykl Ducati s nejvyšší rychlostí 350 km/h a hmotností 157 kilogramů je vybaven brzdovými kotouči o průměru 340 mm a čtyřpístkovými třmeny.

Seat Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2017:  SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr a dvojnásobný vicemistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC, pokračují v úspěšné spolupráci, navázané v roce 2015. Jeden z nejtalentovanějších českých okruhových jezdců současnosti se umístil v ETCC 2015 a 2016 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT. První závod ETCC 2017 se jel koncem dubna v italské Monze. Květen měl na programu dva závody, na maďarském Hungaroringu a německém Nürburgringu. Červnový závod na okruhu Vila Real v Portugalsku stanoví pořadí před letní přestávkou, po níž se závodníci postaví na start v září v belgickém Zolderu. Finále ETCC 2017 budou sledovat diváci na Autodromu Most v České republice.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0