Kandidát na titul šampióna pro rok 2018: Tomáš Pekař

Kandidát na titul šampióna pro rok 2018: Tomáš Pekař

Na jezdce Octavia Cupu již čekají pouze dva závody, které se uskuteční  víkendu 12.- 13. října na Nürburgringu. Ve hře o celkové prvenství již zůstáva

Marek Rzepecki posílí Action Racing Team na Octavia Cupu v Mostě
Pátečním tréninkům Škoda Octavia Cupu dominovali Gábor Tim a Tomáš Pekař
Víkend v Brně na TV obrazovkách

Na jezdce Octavia Cupu již čekají pouze dva závody, které se uskuteční  víkendu 12.- 13. října na Nürburgringu. Ve hře o celkové prvenství již zůstávají pouze Tomáš Pekař (Carpek Service) a Petr Fulín jr. (Fullin Race Academy).

K zisku titulu má aktuálně blíže mělnický Tomáš Pekař, jehož náskok na Petra Fulína jr. představuje po posledním podniku v Mostě 18 bodů.

V Německu se bude bojovat celkem o 43 bodů, což znamená, že je stále vše otevřené. S jakými pocity pojede Tomáš Pekař do Německa a jak se na tento podnik těší se dozvíte z následujícího rozhovoru:

Tome, v Mostě se Ti podařilo opět vyhrát co se jen dalo a získal jsi maximální počet 43 bodů. Lze tak říci, že byl nahrazen bodový výpadek ze slovenského víkendu, kterého jsi se neúčastnil?

Závod v Mostě nám vyšel na výbornou, i když soupeři měli hodně natrénováno a dalo se čekat, že budu mít hodně práce prodrat se dopředu ve druhém závodě při otočeném gridu.

Po kolizi ve druhé zatáčce odstoupil mimo jiných i P. Fulín a to byla ta hlavní událost, která mě zase o kus přiblížila k prvenství v celkovém hodnocení.

Ty znáš Nürburgring z dřívějších startů v jiných pohárových sériích. Jak na Tebe působí tato trať a jak vnímáš tu bohatou pověst, kterou si okruh za ty roky vysloužil?

Nurburgring GP jezdím pravidelně řadu let, ale s Octavií to bude premiéra. Ještě nevím, jestli pojedeme delší variantu včetně pasáže „Schumacher S“, ale poslední dobou se jezdí spíše kratší, což je škoda. Úplně nejlepší by bylo jet legendární Nordschleife.

Jak vnímáš letošní výkony Petra Fulína jr. a co bys řekl o jeho jezdeckých kvalitách?

Petr jezdí vyrovnané časy a nedělá chyby, což předvedl mimo jiné v polské Poznani, kde vyhrál. Letos měl trochu nevýhodu, protože na některých tratích byl poprvé. S přibývajícími zkušenostmi bude jeho výkonnost určitě ještě stoupat.

Na který z dosavadních momentů letošní sezóny vzpomínáš nejraději?

Asi nejlepší závodní víkend byl v Poznani, kde jsme bojovali s Radkem Barešem. S ním to není jednoduché, ale kupodivu obě naše auta neutrpěla žádný šrám i přes těsné souboje. Určitě speciální je pro mne závod Truck Prix, kde je skvělá divácká kulisa před domácím publikem.

Letošní sezóna byla pro jezdce Octavia Cupu poměrně dlouhá. Začínalo se v dubnu v Mostě a končí se až v polovině října, kdy už je většina evropských seriálů dávno skončena. Jak se těšíš na zimní přestávku a jaké to je odjíždět na poslední víkend s vědomím, že je to „letos naposled“.

Letošní sezona byla náročná. Celkem 14 prodloužených víkendů plus testovací dny. To je hodně především proto, že se mi narodila dcera a neměl jsem na ni tolik času, kolik bych si přál. Sezona mi letos ještě nekončí, poslední závod máme v Clio Cupu až začátkem listopadu ve Francii.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0