Kalendář zimní sezóny 2019/20 se začíná rýsovat

Kalendář zimní sezóny 2019/20 se začíná rýsovat

Ačkoliv super sezóna 2018/19 ještě ani pořádně nezačala, vedení FIA WEC se již plně věnuje přípravám prvního klasického zimního ročníku 2019/20. Nový

FIA odstartovala výběrové řízení na promotéra podniku GT3 Pro-Am World Cup
Hlasujte pro FIA moment roku a vyhrajte skvělé ceny
Jednání o hypervozech bez Fordu a Ferrari, Lamborghini GTE plány odkládá

Ačkoliv super sezóna 2018/19 ještě ani pořádně nezačala, vedení FIA WEC se již plně věnuje přípravám prvního klasického zimního ročníku 2019/20. Nový kalendář má mít přibližně osm až devět závodů s velkým finále v podobě Le Mans. Ve hře jsou i delší závody.

Následující sezóna by měla začít přibližně v září a skončit v červnu 2020 závodem v Le Mans. Kromě slavné čtyřiadvacetihodinovky je zatím potvrzen jen brazilský Interlagos, ale šéf WEC Gerard Neveu již naznačil, že očekává pokračování závodů v Sebringu, Spa-Francorchamps, Fuji a také v Šanghaji. Hovoří se i o návratu do Bahrajnu.

„Cílem je se vrátit k běžné sezóně o sedmi, osmi nebo devíti závodech. Měli bychom tak mít víceméně jeden závod měsíčně a také klidnější období kolem Daytony, z respektu vůči IMSA,“ řekl Neveu.

 „Pokud by se nám to povedlo dát dohromady už rok před začátkem sezóny, tak by to bylo perfektní. To znamená, že bychom to rádi oznámili letos někdy mezi závody v Le Mans a na Silverstonu,“ dodal Neveu.

Největší prioritou při sestavování kalendáře bude se vyhnout kolizím se závody Formule 1 a Formule E, až teprve poté přijdou na řadu série ELMS či IMSA. Neveu si však uvědomuje, že není nemožné se vyhnout všem závodům IMSA a prioritu tak budou mít jen ty největší.

„Samozřejmě nechceme, aby naše závody kolidovaly s ostatními velkými podniky. Je to jednoduché, pokud pojedeme závod o jiném víkendu než Formule 1, tak budeme mít mnohem větší dosah. Takže když to bude možné, tak to tak uděláme,“ řekl Neveu.

„Nejprve se snažíme hájit zájmy ACO a FIA. A až teprve potom se ohlížíme na IMSA a další partnery po celém světě. Je to velice složité,“ dodal.

Dále vedení WEC údajně zvažuje více variací v délkách závodů, přičemž minimum by i nadále mělo být šest hodin. Samozřejmě delší závod znamená větší náklady, a ve finále se tak vše bude odvíjet od toho, kolik podniků se v kalendáři nakonec objeví. Neveu zároveň uvedl, že o kvalifikačních závodech GTE se již neuvažuje.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0